Gå til innhold

Spotify vil gi deg den perfekte musikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde vært rått om man kunne streame ukomprimert musikk. Det er vel det jeg savner mest med Spotify.
Høyeste bitrate med premium er 320 kbps som burde holde for de fleste.

 

Men hva med de som ikke går under kategorien "fleste" ? Sålenge flesteparten er fornøyd, skal man dermed gi en faen i de brukerene som faktisk er mest opptatt av lyd? Man merker jo klart ikke forskjell når man bruker bærbar maskin sine integrerte høytalere. Men for de som faktisk har investert en god del penger i et godt stereo/hjemmekino system, kunne nok trolig tenke seg å streame katalogen til Spotify i lossless.

 

 

Lenke til kommentar

Den som har investert 10K+ i stereo og ikke liker lydkvaliteten i Spotify har sikkert råd til å kjøpe CD er og rippe til FLAC.

 

Jeg jobber på en støyende arbeidsplass og utenfor vinduet hjemme passerer det fly jevnt hele dagen så for meg har det ingen betydning om jeg hører på 320 MP3 eller FLAC. Det til tross så eier jeg et lite anlegg men er ikke spesielt kresen til lyd, så lenge det ikke er 480P fra Youtube så bryr det meg lite.

 

Og barn sulter i Afrika.. Jaja, bare fortsett dere :)

 

----------------

 

Finner forøvrig mye godt med Discover selv, det dukker opp mange sanger jeg har glemt eksisterte. :)

Endret av Thor.
Lenke til kommentar
Hadde vært rått om man kunne streame ukomprimert musikk. Det er vel det jeg savner mest med Spotify.
Høyeste bitrate med premium er 320 kbps som burde holde for de fleste.
Men hva med de som ikke går under kategorien "fleste" ? Sålenge flesteparten er fornøyd, skal man dermed gi en faen i de brukerene som faktisk er mest opptatt av lyd? Man merker jo klart ikke forskjell når man bruker bærbar maskin sine integrerte høytalere. Men for de som faktisk har investert en god del penger i et godt stereo/hjemmekino system, kunne nok trolig tenke seg å streame katalogen til Spotify i lossless.

 

Forskning viser jo at man må ha et ekstremt trent øre, eller et særdeles ekslusivt anlegg før man klarer å skille 320 Kbps persepsjonskodet lyd som MPEG-1 Layer 3 fra høykvalitets PCM-formater.

 

Serverkostnadene og lisenskostadnene hadde blitt en god del høyere, og samtidig så går Spotify i underskudd allerede. Om Spotify skulle lansert ukomprimert lyd, måtte de enten fått et nytt premiumsnivå, Spotify Pro, som var enda dyrere - eller valgt en modell ala Wimp - som holder på med å gi kundene sine ukomprimert lyd.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...