Gå til innhold

Kommentar: ? Når vil Nokia begrave Windows Phone?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg ikke husker feil så ville Nokia ha en egen "avtale" med Google Android da Android var på ca versjon 1,5/6 Da dem ikke fikk det så kan det virke på meg at "store" Nokia da skulle straffe da lille Google Android ved at Nokia ikke kommer med noen Android versjoner. Nokia har etter mitt syn driti seg rett ut da dem faktisk kan lage gode tlf, men "ingen" bruker dem.

 

Så da får vi se om Nokia noen gang kommer med Android, eller går dem muligens for Tizen OS?

Lenke til kommentar

Hvorfor det?

Trodde Windows Phone solgte rimelig greit I mange land..

Som du sier er det vel spesielt Norge som henger litt etter..

Grunnen er artikler som dette, og alle nettaviser som ikke vil innse at Windows Phone er en bra telefon og slakter det meste, uansett hva som kommer..

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nå må iOS fanboyen gi seg. "Samme artikkel" skrevet for 1-2 år siden og de er fortsatt i live!

 

Han kan jo heller skrive om hvorfor iPhones markedsandel stadig går nedover (snart nede i ca. 14 % WW). WP ER sakte på vei oppover, WW ca. 4,5 % og i Europa nærmere 10 %.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Husker å lese det samme om android tablets for ca 2 år siden. Etter å ha prøvd windows phone 8 en stund tror jeg absolutt det er levedyktig om det får ett par oppdateringer å nokia slutter å lage tykke telefoner med dårlig specs.

 

Enklere sagt enn gjort.

Lenke til kommentar

Jeg fikk nylig en HTC titan med WP 7.8 fra en som trodde telefonen var ødelagt, og hadde kjøpt ny. Titan-telefonen var i utgangpunktet min, men mangelen på apper og ekstremt elendig PDF-leser gjorde at jeg for et års tid siden ikke lenger kunne bruke den, og ga den fra meg. I mellomtiden har jeg kjørt Android.

 

Opplevelsen av å prøve WP igjen etter denne pausen er interessant: det er lynkjapt, elegant, enkelt. Min Galaxy S3 er blitt treg som rakkern etter kort tid, mens denne telefonen suser av gårde. PDF-søtten har også blitt bedre. Jeg ser for meg at hvis Instagram, Legevakthåndboken og en rekke andre apper jeg benytter hadde vært tilgjengelig, hadde jeg lagt vekk Android-telefonen til fordel for den gamle WP-telefonen.

 

Jeg kan ikke se at WP er et dårlig produkt i seg selv.

 

Hvis Microsoft of Nokia har resursser til å pushe og støtte disse telefonene et par år til, og klarer å få de inn hos forhandlere, hvorfor skulle ikke markedsandelen øke nok til at det blir interessant å utvikle kjerne-appene? (Ruter er allerede på WP, samme med DNB).

 

Jeg mistenker at denne skuta bare synker hvis man velger å ikke pumpe ut vannet inntill videre. I det lange løp kan det lønne seg, spesielt for Microsoft, og vi forbrukere får en reèll tredje konkurrent i mobilmarkedet som har en interessant vinkling på grafisk grensesnitt.

Endret av Knutsi
  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...