Gå til innhold

? Kan ikke gjøre alle til lags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en Telenor Turbo linje med opptil 20 Ned 0.8 opp. Den virkelige hastigheten jeg fikk var 7.5 ned 0.6 opp pga jeg bodde for langt borte fra senderen (1650 meter).

 

Skiftet så til Nextgentel hvor jeg betaler for en 20 ned 1 opp hvor jeg får 13 ned og 1 opp.

 

Det jeg synest er synd er at jeg bor i et felt og vi har ikke engang fått tilbud om fiber. Jeg har meldt min interesse til flere aktører, men ingen har planer om noe her.

 

Når det kommer til mobildekning så har jeg vel aldri hatt problemer, men jeg bruker ikke internett på tlf så kan ikke uttale meg om det.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en Telenor Turbo linje med opptil 20 Ned 0.8 opp. Den virkelige hastigheten jeg fikk var 7.5 ned 0.6 opp pga jeg bodde for langt borte fra senderen (1650 meter).Skiftet så til Nextgentel hvor jeg betaler for en 20 ned 1 opp hvor jeg får 13 ned og 1 opp. Det jeg synest er synd er at jeg bor i et felt og vi har ikke engang fått tilbud om fiber. Jeg har meldt min interesse til flere aktører, men ingen har planer om noe her. Når det kommer til mobildekning så har jeg vel aldri hatt problemer, men jeg bruker ikke internett på tlf så kan ikke uttale meg om det.

 

Telenor turbo er litt gammelt nå tror jeg, husker jeg hadde det samme for et par år siden. Du kan jo vente på 4G da, det er jo ca 50/50.

 

Når det gjelder fiber, så bygger de bare ut hvor det er mest gunstig. Det er veldig dyrt å bygge fiber og over 60% av den delen de skal bygge ut på bør være med får at de skal vurdere det.

Endret av realbunny
Lenke til kommentar

Netcom har det siste året brukt flere millioner på nye sendere samt oppgradering av eldre sendere i Bergen. Telenor har ikke akkurat gjort så mye, greit nok de har 4G noen steder men foreløbig har det vært sperre på det der jeg har testet slik at man får maks 6-7mbit/s.

 

Det er ikke få bedriftskunder dere mister for tiden i Bergen, Telenor... Oppgrader nå, eller ta konsekvensen av det.

Lenke til kommentar

Netcom har det siste året brukt flere millioner på nye sendere samt oppgradering av eldre sendere i Bergen. Telenor har ikke akkurat gjort så mye, greit nok de har 4G noen steder men foreløbig har det vært sperre på det der jeg har testet slik at man får maks 6-7mbit/s.

 

Det er ikke få bedriftskunder dere mister for tiden i Bergen, Telenor... Oppgrader nå, eller ta konsekvensen av det.

 

Grunnen til att du kun får 6-7mbit/s er nok att ditt abb. er throtlet/begrenset til dette - ikke att nettet ikke kan gi deg mere. Skal du ha høyere hastighet må du ha ett abb. som tillater det (betale for det).

Lenke til kommentar

Netcom har det siste året brukt flere millioner på nye sendere samt oppgradering av eldre sendere i Bergen. Telenor har ikke akkurat gjort så mye, greit nok de har 4G noen steder men foreløbig har det vært sperre på det der jeg har testet slik at man får maks 6-7mbit/s.

 

Det er ikke få bedriftskunder dere mister for tiden i Bergen, Telenor... Oppgrader nå, eller ta konsekvensen av det.

 

Slutt å drit deg ut da!

 

Visst det er noen som har 4G dekning "her og der", så er det Netcom.

 

Greit å sjekke dekningskartet før du driter deg så fullstendig ut i det offentlige rom.

Lenke til kommentar
Netcom har det siste året brukt flere millioner på nye sendere samt oppgradering av eldre sendere i Bergen. Telenor har ikke akkurat gjort så mye, greit nok de har 4G noen steder men foreløbig har det vært sperre på det der jeg har testet slik at man får maks 6-7mbit/s.Det er ikke få bedriftskunder dere mister for tiden i Bergen, Telenor... Oppgrader nå, eller ta konsekvensen av det.
Slutt å drit deg ut da! Visst det er noen som har 4G dekning "her og der", så er det Netcom.Greit å sjekke dekningskartet før du driter deg så fullstendig ut i det offentlige rom.

 

Helt enig.

 

Typisk redneck-uopplysthet preg over det innlegget.

 

Her sitter lissom en kar og vet bedre en markedsanalytikere hva Telenor må gjøre for å beholde kundene sine :D

 

Tror telenor vet litt bedre om hva som er gunstig for dem økonomisk både på kort og lang sikt enn deg, UnZane.

Lenke til kommentar

 

 

Slutt å drit deg ut da!

 

Visst det er noen som har 4G dekning "her og der", så er det Netcom.

 

Greit å sjekke dekningskartet før du driter deg så fullstendig ut i det offentlige rom.

 

Tror ikke du er helt oppdatert! Telenor har knapt nok 4G. Og så lenge du ikke betaler ekstra så blir det sperret på 10 Mbps. Da er som regel NetCom sin 3G like kjapp, eller kjappere.

 

Men det viktigste er uansett å velge den operatøren som tilbyr best dekning der du oppholder deg mest.

Lenke til kommentar

Tror ikke du er helt oppdatert! Telenor har knapt nok 4G. Og så lenge du ikke betaler ekstra så blir det sperret på 10 Mbps. Da er som regel NetCom sin 3G like kjapp, eller kjappere.

 

Men det viktigste er uansett å velge den operatøren som tilbyr best dekning der du oppholder deg mest.

 

Som sagt, tror det er du som ikke er oppdatert.

 

Netcom bygget ut 4g innen Ring 3 i Oslo først, samme som de i sin tid gjorde med Turbo-3g, bare for å være først. Når Telenor da begynte litt senere, så bygde de ut i mye større skala en Netcom. Derfor har også Telenor generelt en samlet dekning GSM\3G\Turbo-3g\4G som er overlegen Netcom sin dekning.

 

Netcom har ikke 4g i Nord-Norge f.eks, det har Telenor.

 

Telenor har heller ingen flere hastighetsbegrensinger en Netcom, så du driter deg jevnt over ut du også med dette fjollete innlegget ditt.

Endret av Rusher
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som sagt, tror det er du som ikke er oppdatert.

 

Netcom bygget ut 4g innen Ring 3 i Oslo først, samme som de i sin tid gjorde med Turbo-3g, bare for å være først. Når Telenor da begynte litt senere, så bygde de ut i mye større skala en Netcom. Derfor har også Telenor generelt en samlet dekning GSM\3G\Turbo-3g\4G som er overlegen Netcom sin dekning.

 

Netcom har ikke 4g i Nord-Norge f.eks, det har Telenor.

 

Telenor har heller ingen flere hastighetsbegrensinger en Netcom, så du driter deg jevnt over ut du også med dette fjollete innlegget ditt.

 

Ser du bort i fra Tromsø så har heller ikke Telenor 4G i nord Norge.

Og dekningen ellers i Norge vil jeg si er bedre med Netcom. Telenor har f.eks ikke dekning på hele sunnmøre. (4G)

Sjekk dekningskart for oppdatert oversikt.

 

Netcom startet utbyggingen for mange år siden og startet ikke bare innenfor ring 3. Men også i Stavanger og Bergen.

 

Telenor har hastighetsbegrensing på mange av sine abb som sperrer på 10 mbs. Det har ikke Netcom.

 

Mobilabonnementet Komplett M gir deg en hastighet på opptil 10 Mbit/s når du surfer. Overføringshastigheten reduseres til 128 kbit/s hvis bruken overstiger 2 GB utover inkludert mengde og eventuelt kjøpte datapakker. http://www.telenor.n...ment/komplettm/

 

Og dette er det som er det mest populære "all inclusive" abb.

 

Ellers så jobber jeg faktisk med utbygging av mobilnett og har alltid med meg telefoner med Netcom/Telenor abb så jeg har et godt grunnlag til å uttale meg om saken.

Lenke til kommentar

Her i Mandal reklamerer de for 4G i sommer og 2 ganger har jeg fått melding om at 4G skal være tilgjengelig uten at det hjelper stort...

I Mandal sentrum finnes det knapt 4G dekning, og hvor jeg bor får jeg 2 streker på en god dag på min Galaxy S 4, noe som har lite for seg da jeg bruker Wifi såklart...

Lenke til kommentar

Ser du bort i fra Tromsø så har heller ikke Telenor 4G i nord Norge.

Og dekningen ellers i Norge vil jeg si er bedre med Netcom. Telenor har f.eks ikke dekning på hele sunnmøre. (4G)

Sjekk dekningskart for oppdatert oversikt.

 

Netcom startet utbyggingen for mange år siden og startet ikke bare innenfor ring 3. Men også i Stavanger og Bergen.

 

Telenor har hastighetsbegrensing på mange av sine abb som sperrer på 10 mbs. Det har ikke Netcom.

 

Mobilabonnementet Komplett M gir deg en hastighet på opptil 10 Mbit/s når du surfer. Overføringshastigheten reduseres til 128 kbit/s hvis bruken overstiger 2 GB utover inkludert mengde og eventuelt kjøpte datapakker. http://www.telenor.n...ment/komplettm/

 

Og dette er det som er det mest populære "all inclusive" abb.

 

Ellers så jobber jeg faktisk med utbygging av mobilnett og har alltid med meg telefoner med Netcom/Telenor abb så jeg har et godt grunnlag til å uttale meg om saken.

 

Altså, din personlige mening er synsing om hvem som har best dekning.

 

Glem det.

 

Dekningskartene sier sitt.

Lenke til kommentar

 

 

Altså, din personlige mening er synsing om hvem som har best dekning.

 

Glem det.

 

Dekningskartene sier sitt.

 

Det er ikke synsing, det er min ERFARING.

 

Dekningen varierer alt etter hvor du er. Det er ikke mulig å si hva som er den beste operatøren for alle. Det viktigste er å velge den operatøren som gir deg best dekning der du er. (Som sagt i første innlegget mitt)

 

Når jeg sammenligner dekningen til Telenor og NetCom i store deler av landet så er det MITT inntrykk. Og jeg benytter meg alltid av den operatøren som gir meg beste tjenesten det JEG er. Og det er oftest NetCom i MITT tilfelle.

 

Og at du nekter på at Telenor struper hastigheten blir bare dumt. Sjekk linken i siste innlegget. Og finn gjerne bevis på at NetCom struper hastigheten på sine abonnement.

 

Om du sliter med dekningen til NetCom der DU er så er det greit.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ser mange reagerer på innlegget mitt. Morsomt det med litt tilbakemeldinger.

 

Er bare min personlige erfaring, at Netcom ikke leverer like bra datahastighet i Bergen som Telenor gjør. Netcom sliter også litt med brudd i samtaler her i Bergen.
Når det gjelder sperrer på abb så ligger det ingen sperrer på mitt nummer. Jeg er også satt opp med 35GB inkludert dataforbruk pr måned.

Jeg er bedriftsrådgiver innenfor telekommunikasjon og min erfaring i Bergen tilsier at Netcom taper mange bedriftskunder her i distriktet grunnet to ting, dekning samt oppetid.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...