Gå til innhold

Sikkerhetsekspert lurte cracker-fiende trill rundt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkerhetseksperten som er ekspert på sikkerhet satt altså å leste på forumet hva de skulle gjøre, så kunne han med sin sikkerhetsekspertise kontakte politiet...Her snakker vi sikkerhetsarbeid fra en sikkerhetsekspert på høyt nivå :pSer ikke at han lurte noen men...

 

Ser ikke helt relevansen i den småspydige kommentaren din i grunn.

Hva ellers skulle han ha gjort?

Gjort noe ulovlig og hacket de crackerene det faktisk var snakk om?

"Sikkerhetsekspert" var nok lagt til siden han er annerkjent for å faktisk være det ;)

 

Og nei, ser heller ikke at han lurte noen.

Men liker forsåvidt at han sitter på en del av deepweb.

Er kanskje slikt man må gjøre om man skal få "scoops" før alle andre.

Liker å lese slike ting, noe av det som fanger oppmerksomheten min !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

I "gamle" dager nøyde folk seg med å bestille et lass grus tippet i oppkjørselen til folk en ikke likte :)

 

Høres effektiv den der ja! :)

Lenke til kommentar

Ser ikke helt relevansen i den småspydige kommentaren din i grunn.

Hva ellers skulle han ha gjort?

Gjort noe ulovlig og hacket de crackerene det faktisk var snakk om?

 

Nei, han trengte ikke cracke crackerne, hacke crackerne, cracke hackerne eller hacke hackerne.

Bare ser ikke helt hva denne artikkelen gjør på HW..

Hva er IT-relatert som IT-folk har nytte av å vite her.. Ummm, han leste på et forum ooooog crackerne var gode til å cracke.

 

Så langt virker det som sikkerhetseksperten kun vet de er russiske.. Mange Vassili'r og Valadmirer man skal lete gjennom da :D

 

Var bare det jeg ville frem til...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for at dere brukte ordet cracker istedenfor hacker :D Fint å se at iallefall en nettside fra Norge har skjønt forskjellen, jeg syntes faktisk denne artikkelen kunne vært en ekstra artikkel uten problem :) Veldig bra skrevet og mye info om alt som var nevnt av "ukjente" ting i artikkelen.

Lenke til kommentar
Ser ikke helt relevansen i den småspydige kommentaren din i grunn.Hva ellers skulle han ha gjort?Gjort noe ulovlig og hacket de crackerene det faktisk var snakk om?
Nei, han trengte ikke cracke crackerne, hacke crackerne, cracke hackerne eller hacke hackerne.Bare ser ikke helt hva denne artikkelen gjør på HW..Hva er IT-relatert som IT-folk har nytte av å vite her.. Ummm, han leste på et forum ooooog crackerne var gode til å cracke.Så langt virker det som sikkerhetseksperten kun vet de er russiske.. Mange Vassili'r og Valadmirer man skal lete gjennom da :DVar bare det jeg ville frem til...

 

Leste litt om forumet og det viser seg at det er et eksklusivt og lukket forum kun for russiske, noe som betyr at han lurte de i og med at Fly (administratoren) er han som ledet sverte kampanjen. Så ja han lurte seg inn på forumet dems.

Lenke til kommentar

Sikkerhetseksperten som er ekspert på sikkerhet satt altså å leste på forumet hva de skulle gjøre, så kunne han med sin sikkerhetsekspertise kontakte politiet...Her snakker vi sikkerhetsarbeid fra en sikkerhetsekspert på høyt nivå :pSer ikke at han lurte noen men...

 

Nå han har blitt utsatt for en rekke angrep fra hackere/crackere (jeg vet ikke forskjellen) over tid. Da anser jeg det som svært sannsynlig at han er en ekspert på området. Han har tydeligvis klart å trege dem på seg, noe som kan tyde på at han har gjort seg merkbar hos dem.

Om hans ekspertise er teknologisk eller research journalistikk på området vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...