Gå til innhold

Android-nettbrett suser forbi iPad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Historien gjentar seg. Apple lanserer noe som er et par år forut sin tid(ikke målt i specs, men opplevelse og kvalitet), og blir etterhvert forbipassert. Så kommer noe nytt fra Apple igjen, repeat. Tipper klokke er det neste.

 

Vi får se, apple er allerede litt etter når det gjelder klokke, jeg tror ikke det kommer til å bli på samme måte.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Historien gjentar seg. Apple lanserer noe som er et par år forut sin tid(ikke målt i specs, men opplevelse og kvalitet), og blir etterhvert forbipassert. Så kommer noe nytt fra Apple igjen, repeat. Tipper klokke er det neste.
Vi får se, apple er allerede litt etter når det gjelder klokke, jeg tror ikke det kommer til å bli på samme måte.AtW

 

Mja, de sitter jo alltid på gjerdet for å se hva folk egentlig vil ha og hva konkurrentene faktisk lager. Verken Pebble eller Sony Smartwatch er for alle. En smartklokke med bra skjerm(farge, rask og skarp) OG bra batteritid(uke+) vil være en "revolusjon" Apple kunne kommet med snart.

Lenke til kommentar

Mja, de sitter jo alltid på gjerdet for å se hva folk egentlig vil ha og hva konkurrentene faktisk lager. Verken Pebble eller Sony Smartwatch er for alle. En smartklokke med bra skjerm(farge, rask og skarp) OG bra batteritid(uke+) vil være en "revolusjon" Apple kunne kommet med snart.

 

Ingen produkter er "for alle" uansett. Vi får se hva de kan komme opp med, føler potensialet er litt mindre, det er allerede eksisterende produkter, og teknologien og formfaktoren setter endel begrensinger som ikke er så store på telefoner og tablets

 

AtW

Lenke til kommentar

Etter å ha prøvd Xperia Tab, etter min mening det første Android-brettet så kan konkurrere med iPad, så forstår jeg hvorfor.Det triste er at mesteparten av disse Android-kjøperene antakelig går for Samsungs (etter min mening) begredelige nettbrett.

 

Samsung har et stort spekter. De billigste har den svakeste maskinvaren. De beste (Note-familien), er mye bedre enn noe Apple har kommet med. Xperia Tab har jeg aldri prøvd. Jeg har Nexus, og tror jeg holder meg til "ren" Android også i fremtiden, selv om Note-serien objektivt sett er bedre.

Lenke til kommentar

Samsung har et stort spekter. De billigste har den svakeste maskinvaren. De beste (Note-familien), er mye bedre enn noe Apple har kommet med. Xperia Tab har jeg aldri prøvd. Jeg har Nexus, og tror jeg holder meg til "ren" Android også i fremtiden, selv om Note-serien objektivt sett er bedre.

 

Kjenner godt til Note, har brukt den en del selv i jobbsammenheng, og er sterkt uenig i at den er bedre enn iPad.

Lenke til kommentar

Samsung har et stort spekter. De billigste har den svakeste maskinvaren. De beste (Note-familien), er mye bedre enn noe Apple har kommet med. Xperia Tab har jeg aldri prøvd. Jeg har Nexus, og tror jeg holder meg til "ren" Android også i fremtiden, selv om Note-serien objektivt sett er bedre.

Etter å ha prøvd Xperia Tab, etter min mening det første Android-brettet så kan konkurrere med iPad, så forstår jeg hvorfor.

 

Det triste er at mesteparten av disse Android-kjøperene antakelig går for Samsungs (etter min mening) begredelige nettbrett.

 

Jeg vil påstå at det er en mangel på gode high end Android tableter gjevnt over, hverken samsung eller Sony har sluppet en 10" tablet med bedre ytelse enn de har i smarttelefoner, noe som jeg mener er et must.

 

Nexus 10 har etter min mening vært den beste Android tableten i en lang periode, men den er fortsatt ikke like god på flere områder. Jeg har god tro på at Asus sin nye tegra 4 tablet kommer til å bli den første Android tableten som virkelig er langt bedre enn ipad 4, og deretter tenker jeg nok ikke vi ser noe bedre før det kommer en ny nexus. Android trenger også mer tablet tilpasninger etter min mening.

 

Det er med mindre tableter hvor android virkelig gjør det skarpt. Der har du nexus 7, Kindle fire og galaxy tab som alle gjør det bra (og spesielt nexus 7 gir deg utrolig mye for pengene sammenlignet med ipad).

Lenke til kommentar

Dette var jo interessant :)

 

Just days after publishing a report insisting that Samsung Electronics is now more profitable in handsets than Apple, Strategy Analytics is back with a new claim that states Apple's iPad has shriveled up to just 28.3 percent of the tablet market in the June quarter. There are some very serious problems with this data, too.

 

http://appleinsider.com/articles/13/07/31/strategy-analytics-finds-millions-of-android-tablets-rewrites-ipad-history

 

Selskapet holder visst til i et Samsungbygg, men kanskje det bare blir sånn i Sør Korea?

(ble nevnt i Dilgers twitterfeed)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette var jo interessant :)

Just days after publishing a report insisting that Samsung Electronics is now more profitable in handsets than Apple, Strategy Analytics is back with a new claim that states Apple's iPad has shriveled up to just 28.3 percent of the tablet market in the June quarter. There are some very serious problems with this data, too.
http://appleinsider.com/articles/13/07/31/strategy-analytics-finds-millions-of-android-tablets-rewrites-ipad-historySelskapet holder visst til i et Samsungbygg, men kanskje det bare blir sånn i Sør Korea?(ble nevnt i Dilgers twitterfeed)

 

Tåpelig å poste en nyhet basert på falske tall..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette var jo interessant :)

 

 

 

http://appleinsider....es-ipad-history

 

Selskapet holder visst til i et Samsungbygg, men kanskje det bare blir sånn i Sør Korea?

(ble nevnt i Dilgers twitterfeed)

 

Ett par interesaante poeng, som desverre drukner i mye vissvass, litt i overkant paranoid å mase om at OEM-tablets bare er noe man finner på for å dytte apple ned av tronen? Han har jo ingen reelle argument for hvorfor disse ikke skal telles, utover det at han virker til å tro årsaken alene er å minske apples markedsandel. Ellers så gjentas jo det samme gamle opplegget om at android ikke brukes på nett heller, gjerne underbygd av USA-sentriske statistikker, som er ett land der apple har vesentlig høyere andeler enn snittet. Det er slikt som tar lengre tid å endre, men det er jo ingen dekning for at ikke også dette vil endres.

 

AtW

 

Tåpelig å poste en nyhet basert på falske tall..

 

Hva gjør tallene falske?

 

AtW

Lenke til kommentar

Synes dette er litt rart. Er det ikke fortsatt ganske labert utvalg av tablet-apper for Android sammenlignet med iOS?

 

Alle apps som blir laget for Android 4.x i dag blir laget for å fungere både på smarttelefon og tablet. Og her fungerer dem på nøyaktig samme måte, så har du f.eks kjøpt et program på Play Store, så slipper du å kjøpe den på nytt som tablet utgave.

 

Er jo bare tull å lage en sepparat app for en tablet når begge deler kan intergeres i samme app.

Lenke til kommentar

Alle apps som blir laget for Android 4.x i dag blir laget for å fungere både på smarttelefon og tablet. Og her fungerer dem på nøyaktig samme måte, så har du f.eks kjøpt et program på Play Store, så slipper du å kjøpe den på nytt som tablet utgave.

 

Er jo bare tull å lage en sepparat app for en tablet når begge deler kan intergeres i samme app.

 

At de fungerer er vel og bra. Men er de optimalisert for større skjermer i forhold til layout og så videre?

Er ikke bare å øke oppløsningen og så kalle det en nettbrett-app.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

At de fungerer er vel og bra. Men er de optimalisert for større skjermer i forhold til layout og så videre?

Er ikke bare å øke oppløsningen og så kalle det en nettbrett-app.

 

Har både tablet og mobil med android, og bruker mange av de samme appene.

De ser flott ut på begge deler.

f.eks Reddit appen fungerer utmerket på mobilen, og på tabletten fungerer den enda bedre med at den deler seg i 2 slik at man får utnyttet skjermarealet bedre.

 

Slik: http://www.androidguys.com/wp-content/uploads/2011/09/fragments_phone_tablet.png

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...