Gå til innhold

Bitcoins forbudt i Thailand


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det sikkert at det var Sentralbanken, eller kan det bare være dårlig oversettelse?

 

Forøvrig så håper jeg på at vi får en eller flere "anonyme" valutaer i fremtiden slik at man føle seg mindre overvåket, men jeg føler overhodet ikke at jeg trenger å forsvare akkurat BitCoin eller at den er unik. BitCoin har litt for mange fanatiske tilhengere med tilbøyeligheter til konpirasjonstenking spør du meg, og jeg tror disse gjør mer skade enn nytte i kampen for en mer anonym valuta/betalingsmiddel.

Lenke til kommentar

Hvordan kjøper man bitcoins på mest effektive måten... fant ut om bitcoins når de var på 40$ og tenkte å invistere litt penger i det siden det var dømt til å gå oppover.. men var så komplisert å kjøpe det.. man måtte opprette noen kontoer i andre land som russland... og den kontoen kunne man bare overføre penger til med en anna konto uten paypal eller noen anna form for enkel pengeoverføring....

Er ganske irritert siden bitcoinen er på 100$ nå...

Lenke til kommentar

Folkene fra Bitcoin Co. Ltd fikk rett og slett en erfaring i hvordan det er når man ikke lenger skal leke valuta, men bli et reelt alternativ.

 

Sentralbanken in Thailand ga dem beskjed om at bitcoins ikke er å anse som en valuta. Bitcoin Co. Ltd ville overbevise sentralbanken om at bitcoins faktisk er en valuta. Dette klarte de, med den fölgen at bitcoins ikke er lovlig å benytte siden det ikke finnes noen reguleringer rundt fremstilling, bruk, kjöp og salg av valutaen.

 

Så man kan vel si gratulerer til Bitcoin Co. Ltd. De klarte å overbevise en statlig myndighet om at bitcoins er en valuta. Og dermed måtte de også ta konsekvensene av å få önsket sitt oppfylt. Valutaer kan ikke handles offentlig uten statlig regulering.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...