Gå til innhold

Slik er Googles miniplugg på innsiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Komponentene er omringet av aluminium for å lede varmen vekk, men stort sett mer enn det er det ikke å se på.

Det ser ut som stål og at hensikten er skjerming av radiostøy. Redigert: Jeg ser nå resten av bildeserien der det ser ut som en bit med aluminium også.

 

Da er det bare å vente på at prisen faller til under 33,7 dollar (med dagens dollarkurs) eller at dollarkursen faller til under 5,71 kr (med dagens pris). :)

Endret av Simen1
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kunne tenkt meg 1stk av de der selv, for testing. Og om det faktisk fungerer så bra som det ser ut som.Ville det blitt stock innhold i travelbagen min. Kan man ligge på senga på hotellet og streame video til tven.

 

Chromecast må ha internett forbindelse for å hente innhold, mobilen sender ikke noe innhold til Chromecast.

Lenke til kommentar

Vet noen om denne enheten har noe annet krav en HDMI inngang? Det er ikke behov for smarttv for å koble enheten opp mot det trådlåse nettverket?

 

Den må ha strøm vi usb eller stikkkontakt. Bestilte en fra USA, så da regner jeg med at jeg må gå for usb eller bytte veggpluggen, kan sikkert bruke samme som mobilen - litt viktig å sjekke spenningen.

Endret av VebbX
Lenke til kommentar
Den må ha strøm vi usb eller stikkkontakt. Bestilte en fra USA, så da regner jeg med at jeg må gå for usb eller bytte veggpluggen, kan sikkert bruke samme som mobilen - litt viktig å sjekke spenningen.

 

Tror du det vill være noen forskjell mellom US versjonen og NO/EU versjonen? Med tanke på strøm og begrensninger, eller om den i det hele tatt vill fungere her? Sikkert dumpt spørsmål, men kjekt å vite om noen har en ide :)

Lenke til kommentar

Chromecast må ha internett forbindelse for å hente innhold, mobilen sender ikke noe innhold til Chromecast.

 

Get started in 3 easy steps: plug Chromecast into any HDTV, connect it to WiFi, then send videos and more from your smartphone, tablet or laptop to your TV with the press of a button

 

Det der må da kunne tolkes som at jeg kan streame video ifra min pc eller telefon.

Endret av lain
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke se fordelene med denne. Kan jo like gjerne bare koble brettet mot TV med kabel, så har jeg brukt samme mengde kabler og opptatt samme mengde innganger. I samme slengen er det null hakking siden mediet ikke må overføres trådløst.

 

EDIT:

Eller har jeg misforstått?

Endret av Klykken-
Lenke til kommentar

Det der må da kunne tolkes som at jeg kan streame video ifra min pc eller telefon.

 

Det kan tolkes som det du sier, men det er nok feil. Du skriver ikke hvor ditt sitat er hentet fra, men tror sitatet er rettet nå til "cast" your videoes. Pluggen sender kun en kommando til TV som så laster ned video fra internett via Chromecast.

 

Se denne videoen (spesielt det som er fra ca 2:20 til 3:00) da vil du se at det er ingen streaming mellom mobil og TV, men at video hentes fra internett.

 

Hvis du ønsker den funksjonaliteten kan du bruke en miniPC (fra kr 499 - 1000)

 

http://www.komplett....aspx?sku=771477

 

http://www.komplett....aspx?sku=780601

 

Du må i tillegg laste ned android fjernkontroll og PLEX for android. Vær klar over at disse miniPCene er greie, men de kan klikke og må resettes, osv. Jeg har den første og den har virket flott, men etter å ha installert en del programmer ser det ut til at jeg må slette alt og legge det inn på nytt.

Endret av smartphone
Lenke til kommentar

Du kan faktisk streame lokale videoer fra din PC (ikke telefon). Må gjøre det via en tab i chrome:

 

"While we’re on the topic, the Chrome extension packs a bit of an easter egg: the ability to stream local videos from your laptop to the Chromecast. Just drag a video into Chrome, and it’ll start playing in a new tab. Use the Chrome extension to cast that tab, and ta da! You’re streaming your (totally legitimate, not-at-all-pirated-am-i-right) videos without bringing any other software into the mix. I tried it with a bunch of video formats (mostly AVIs and MKVs. MOVs kinda-sorta work, though most won’t push audio from the laptop to the TV for some reason), and they all seemed to work quite well, albeit with the lowered framerate I mentioned earlier."

Lenke til kommentar

Du kan faktisk streame lokale videoer fra din PC (ikke telefon). Må gjøre det via en tab i chrome:

 

"While we’re on the topic, the Chrome extension packs a bit of an easter egg: the ability to stream local videos from your laptop to the Chromecast. Just drag a video into Chrome, and it’ll start playing in a new tab. Use the Chrome extension to cast that tab, and ta da! You’re streaming your (totally legitimate, not-at-all-pirated-am-i-right) videos without bringing any other software into the mix. I tried it with a bunch of video formats (mostly AVIs and MKVs. MOVs kinda-sorta work, though most won’t push audio from the laptop to the TV for some reason), and they all seemed to work quite well, albeit with the lowered framerate I mentioned earlier."

interessant hvis man kan kjøre en spillefilm fra (lokalt lagret på) PC til TV. Spørsmålet er vel om det er så stabilt at det kan brukes. Da løser det i hvertfall det at man ikke kan streame fra PC til TV.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...