Gå til innhold

Vil gi deg Valyou for penga


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ifølge E24 har Telenor 3,2 millioner kunder, og DNB 1,8 millioner kunder, men hvor mange som har begge deler er umulig å si.

Vi kan jo gjøre et kjapt estimat basert på noen antagelser, nemlig ingen korrelasjon mellom det å være DNB-kunde og Telenor-kunde, samt at antallene gjelder for alle norske statsborgere fra 16 år og opp (4,06 millioner), samt at alle tallene representerer en person. (ingen som har to telefonabb). En antagelse til: Ingen som skifter til Telenor/DNB for å få denne muligheten.

 

Da er det 78,8% som er Telenorkunde og 44,3% som er DNB-kunde. Med antagelsen om ingen korrelasjon så bør det altså være ca 78,8%*44,3% = 34,9% av befolkningen over 15 år som er begge deler. Rettere sagt ca 1,42 millioner personer.

 

Jeg ser uansett for meg at dette ikke vil ta av før flere banker og nettilbydere tilbyr det.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er man både Telenor og DNB kunde, bryr man seg ihvertfall fint lite om å få "value" for pengene sine. Ironien her er sannsynligvis helt lost på de to bedriftene men jeg får ihvertfall humre litt for meg selv...

Du har et godt poeng og det er nok denne kundegruppen de satser på, de som ikke bryr seg om "value". Stort sett alle tjenester DNB har introdusert har vært dyre.

Jeg vil ikke ha dette også pga sikkerhetshensyn.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke ha dette også pga sikkerhetshensyn.

Det kreves en applikasjon kjørende på telefonen for å kunne betale. Dersom du har pinkode på mobilen, så må du låse opp denne samt åpne applikasjonen før du kan betale. Er ikke det like godt som dagens løsning med betalingskort + pin? Isåfall, hvorfor ikke?

Lenke til kommentar

Er man både Telenor og DNB kunde, bryr man seg ihvertfall fint lite om å få "value" for pengene sine.

Nå har jeg vært DNB kunde hele livet, dog som student og jeg er veldig prisbevisst. Bruker OneCall på mobilfronten, men vurderer faktisk å bytte til Telenor (Djuice M) da den kun er 1 krone dyrere og inneholder like mange telleskritt, sms og mb data. Fordelen for meg er jo da at jeg får tilgang til BankID på mobilen, 4G og HD Voice. Og det er ihvertfall for meg verdt 1 krone...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...