Gå til innhold

Fez II er kansellert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, Jay Wilson sluttet jo i Diablo-teamet fordi fanboys klagde så mye. Det var vel også en av grunnene til hvorfor to av grunnleggerne i BioWare takket for seg. I våre dager med internett til de aller fleste er folk blitt ekstremt kravstore, og mange nøler ikke med å si hva de mener uten tanke på at det er virkelige folk de snakker om. Det er en stygg utvikling, og jeg tror neppe den blir noe bedre med tiden. Den blir nok dessverre enda verre.

 

Og se på SimCity, for eksempel. Maxis har vært på topp lenge, og SimCity 1 - 4 er så godt som legendariske. Men det nye SimCity ble ikke 100% perfekt, ergo er Maxis nesten bannlyst hos veldig mange. Strengt tatt er det bedre enn de forrige spillene på nesten alle områder. Det meste negative er at man må være online (sjelden et problem), og at byene er for små (større problem, imho.) Men ingen av disse gjør spillene uspillbare for de aller fleste. Likevel velgerm mange å 'glemme' SimCity 1 - 4, The Sims osv fordi étt eneste spill ble for dårlig for dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Høres ut som en sutrete tenåring som ikke får viljen sin.

 

Nei? Det er bare det at han er så forbanna lei av alt det maset. Under utviklingen av Fez var han forferdelig stresset og ville bare få ferdig spillet i slutten. Han tar det veldig personlig all den kritikken spillet får.

 

Anbefaler deg å se Indie Game: The Movie før du åpner munnen din og uttaler deg om noe du ikke har peiling på. Du vet visst null og niks om det å være en indie utvikler.

Lenke til kommentar

Er ikke 100% perfekt? Det er vel en rimelig snill betegnelse. Og hvorfor skal spillskapere få spilleres respekt når de spytter spillere i trynet med drittbegrensinger som always online som ikke gavner spillere noe som helst? Skal markedskraftene fungere noenlunde, så må man straffes for å levere dårlige produkt.

Og her, folkens, har vi et bra eksempel på at noen spillere er ekstremt kravstore og sier alt de mener, uten å bry seg om at det er ekte folk de snakker om. Always Online er stort sett ikke noe problem i dag, og det er uansett en idiotisk grunn til å nesten saksøkte Maxis. Spesielt når selve spillet er svært bra.
Lenke til kommentar

Og her, folkens, har vi et bra eksempel på at noen spillere er ekstremt kravstore og sier alt de mener, uten å bry seg om at det er ekte folk de snakker om. Always Online er stort sett ikke noe problem i dag, og det er uansett en idiotisk grunn til å nesten saksøkte Maxis. Spesielt når selve spillet er svært bra.

 

Så siden "ekte folk" lager alle produkter, så skal man ikke kunne kritisere nå? Er det det du mener? Om ikke, hva i alle dager er egentlig poenget ditt?

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Og her, folkens, har vi et bra eksempel på at noen spillere er ekstremt kravstore og sier alt de mener, uten å bry seg om at det er ekte folk de snakker om. Always Online er stort sett ikke noe problem i dag, og det er uansett en idiotisk grunn til å nesten saksøkte Maxis. Spesielt når selve spillet er svært bra.

 

Så du mener en stor industri kan gjemme seg bak "ikke kjeft på oss, vi er mennesker" når de leverer et dårlig produkt?

 

Alle andre produkter du kjøper har en returrett, angrerett eller en garanti på at varen er slik den er lovet å være. I spillindustrien har vi ikke noe slikt og da blir det boikott eller stygge ord for å få innflytelse hos spillutviklerne.

 

At en indieutvikler er lei og vil ut av industrien er opp til han.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke for å være han som fastslår det åpenbare, men Phil Fish har da lov til å gjøre hva faen han vil. Det er i og for seg greit at man rapporterer om at han for øyeblikket ikke vil lage flere spill, som kan være så uforståelig eller forståelig man bare ønsker, men han har ikke noe personlig ansvar ovenfor alle som gleder seg til Fez 2. Setter forøvrig pris på at Gamer leverer en ålreit sak i motsetning til Pressfire, som virkelig er på ville veier for tiden.

Lenke til kommentar

Phil Fish må gjøre hva han vil for min del. Men måten han har framstått på selv (lenge før "Indie Game The Movie") som et egosentrisk r*sshøl gjør at jeg har null respekt. Så han taklet ikke presset... det er hans eget problem. Spillverden mister ingenting ved at han gir opp og whiner seg ut døra.

Lenke til kommentar
Er ikke 100% perfekt? Det er vel en rimelig snill betegnelse. Og hvorfor skal spillskapere få spilleres respekt når de spytter spillere i trynet med drittbegrensinger som always online som ikke gavner spillere noe som helst? Skal markedskraftene fungere noenlunde, så må man straffes for å levere dårlige produkt.
Og her, folkens, har vi et bra eksempel på at noen spillere er ekstremt kravstore og sier alt de mener, uten å bry seg om at det er ekte folk de snakker om. Always Online er stort sett ikke noe problem i dag, og det er uansett en idiotisk grunn til å nesten saksøkte Maxis. Spesielt når selve spillet er svært bra.

 

Jeg er helt enig,

 

Jeg har sett den indie dokumentaren og ble litt overasket hvor personlig spillskaperne tar dette.

Men de fortjener ikke den kritikken de får. Det kommer helt tydelig fram at de spillene de lager er veldige personlige for dem og vil ha frem sine føleser i spillet.

 

For meg så er ikke dette et problem, de lager hva de ønsker å lage. Liker du det ikke så ikke kjøp det.

 

At nyere spill krever at du må være online ser jeg heller ikke noe problem med, heller tvert i mot.

I de siste årene har det blitt satset MYE mere på konsoll enn på PC og jeg tør gjette på at det er fordi det er ikke like enkelt å få spilt med en cracka kopi på en konsoll.

 

Når spillselskapene ikke får inn penger for spill de lager så blir det heller ingen nye spill, eller i hvertfall ikke noe bra. Som igjen ender med mere klager fra "klagerne".

 

 

 

 

Lenke til kommentar

For min del så kan Marcus Beer dra en viss plass og AnnoyedGamer som bare går ut på at en grinete voksen mann står å sutrer å klager burde pakkes samens å begraves samens med slike holdninger.

 

Phil Fish er en veldig spesiell person og det vet Marcus Beer veldig godt, alt han trengte var å sette fyr på lunta å lene seg bakover å se på fyrverkeriet som ville komme.

 

Phil Fish burde prøve å ignorere media og fokusere på å lage ferdig Fez 2.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Og se på SimCity, for eksempel. Maxis har vært på topp lenge, og SimCity 1 - 4 er så godt som legendariske. Men det nye SimCity ble ikke 100% perfekt, ergo er Maxis nesten bannlyst hos veldig mange. Strengt tatt er det bedre enn de forrige spillene på nesten alle områder. Det meste negative er at man må være online (sjelden et problem), og at byene er for små (større problem, imho.) Men ingen av disse gjør spillene uspillbare for de aller fleste. Likevel velgerm mange å 'glemme' SimCity 1 - 4, The Sims osv fordi étt eneste spill ble for dårlig for dem.

 

Det er én ting som ødelegger SimCity for meg, og det er hverken små byer, always online eller bugs. Det som ødelegger, er at simmene ikke har fast bosted eller fast jobb. Det er førstemann til mølla hver morgen, da arbeidstiden starter, og det er førstemann til mølla for å finne seg et bosted når arbeidsdagen er slutt. Ikke bare er dette urealistisk, men det skaper unødvendige trafikkorker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...