Gå til innhold

Ingen historie i Super Smash Bros. (3DS, WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor i all verden skal de bruke tid og ressurser å å lage noe dere fildelere gjør til et gratisprodukt? Lets plays og annet humbug er jo blitt mer populært enn å kjøpe og spille spill på egenhånd i dag. Det er dere og resten av barnehagen som forventer å få ting gratis og servert på et søvlfat som er tåpelige. Ikke er dere bare tåpelige, men parasitiske også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hvorfor i all verden skal de bruke tid og ressurser å å lage noe dere fildelere gjør til et gratisprodukt? Lets plays og annet humbug er jo blitt mer populært enn å kjøpe og spille spill på egenhånd i dag. Det er dere og resten av barnehagen som forventer å få ting gratis og servert på et søvlfat som er tåpelige. Ikke er dere bare tåpelige, men parasitiske også.

 

ehh, jeg kjøper produktene mine som jeg mener er verdt pengene mine, de andre holder jeg meg unna. men på hvilket grunnlag kaller du oss tåplige og parasitiske? fordi vi henger på et spill forum? fordi vi leser denne artikkelen? eller fordi nintendo er begynner å bli en gammel dinosaur som begynner å ødelegge mer enn de skaper.

Lenke til kommentar

Er du loco? Jeg tør påstå at Let's plays heller gjør at jeg spiller mer. Det er ikke et alternativ. Det er et tillegg. Det er ikke gratis spillglede for folk som ellers ville kjøpt spillet. Det er gratis reklame for spillet som gjør at flere kjøper det. Og som gjør at de som kjøper det spiller det oftere.

 

Nei, det er ikke sånn at folk kjøper spill de kan se på lets plays. Mange er kun opptatt av en story og ser gjennom lets plays og videoer for å se gjennom den. De som er opptatt av gameplay ser gjennom en review og kjøper spillet. Du kan påstå at du spiller mer pga dette, men sannheten er at den tiden du bruker på "gratis reklame" på youtube er tid du ville brukt på å kjøpt magasiner, lest anmeldelser og skapt disusjon rundt ukjente elementer som avdekkes a spoilere gjennom lets plays og diverse i dag. Klart dere er parasitter som ødelegger bransjen. Det lages ikke akkurat mange unike og gode spillopplevelser i dag, blant annet pga hyppig deling og ødeleggelser fra snyltere som dere.

Lenke til kommentar

Han har litt over 200 andre innlegg også, så tror han faktisk mener det han sier - selv om det gir null mening.

 

Er ikke selv noen stor fan av lets play, men er greit for å se noen minutter gameplay av et spill før jeg evt kjøper det. Gjelder spessielt gammle spill som ikke har noen skikkelige video reviews på youtube.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Er du loco? Jeg tør påstå at Let's plays heller gjør at jeg spiller mer. Det er ikke et alternativ. Det er et tillegg. Det er ikke gratis spillglede for folk som ellers ville kjøpt spillet. Det er gratis reklame for spillet som gjør at flere kjøper det. Og som gjør at de som kjøper det spiller det oftere.
Nei, det er ikke sånn at folk kjøper spill de kan se på lets plays. Mange er kun opptatt av en story og ser gjennom lets plays og videoer for å se gjennom den. De som er opptatt av gameplay ser gjennom en review og kjøper spillet. Du kan påstå at du spiller mer pga dette, men sannheten er at den tiden du bruker på "gratis reklame" på youtube er tid du ville brukt på å kjøpt magasiner, lest anmeldelser og skapt disusjon rundt ukjente elementer som avdekkes a spoilere gjennom lets plays og diverse i dag. Klart dere er parasitter som ødelegger bransjen. Det lages ikke akkurat mange unike og gode spillopplevelser i dag, blant annet pga hyppig deling og ødeleggelser fra snyltere som dere.

 

Kan du slutte med all den unødvendige generaliseringen? Ikke alle som handler på polet er alkoholikere vet'u.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lets play er litt to delt for meg. Hvis noe er tungt historie drevet kan jeg se at lets plays kan ødelegge salg, men for de fleste andre typer spill så er det ren markedsføring. Kommer selvfølgelig an på personligheten som spiller, de kan tilføre ett ekstra element som ikke eksisterer i spillet.

Flere av mine siste spill kjøp er på bakgrunn an lets play videoer jeg har sett. Tar jeg Game Dev Tycoon som ett eksempel så hadde jeg ikke tenkt å kjøpe det spillet på bakgrunn av anmeldelser og første inntrykk videoer jeg så. En stund senere hadde jeg sett noen "episoder" av Jesse Cox sin serie og fikk lyst til å prøve selv, så det ble ett kjøp.

 

Du kan berre imponere ein spelar skikkeleg den første gongen han ser ein film. Om spelarane ser desse filmane utanfor spelet vil dei ikkje lenger fungere som løn for å spele

Hvis en spiller vil ødelegge for seg selv så er vel det opp til den personen å bestemme?

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt hva som er negativt her. De skal fokusere på gameplay i stedet for statiske videoer. Smart i mine øyne. Let's play vidoer av spill som fokuserer på gameplay er ren gratisreklame, mens for spill som er storydrevne, så er det nok veldig delt.

 

Personlig så synes jeg bøker er det beste mediet å fortelle historier med, så film og tv-serier. Spill synes jeg sjelden gjør noen god jobb. Grunnen til det er at jeg føler at det går på bekostning av gameplayet og at jeg føler at characteren min blir railroadet inn i idiotiske situasjoner.

 

Jeg foretrekker spill som FTL, Civilization, SimCity, Xcom*, osv. Alle spill hvor mesteparten av arbeidet er rettet mot å gjøre gameplayet bedre. Små snutter innimellom som i Diablo 2 synes jeg fungerte bra.

 

*Kan ikke si jeg likte interfacet på det siste xcom-spillet, det er orginalen som gjør at jeg tar det fram som eksempel. Konsollforbannelsen slår til igjen. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er kanskje en fordel å lese hele artikkelen, og ikke slutte å lese etter en paragraf. Da hadde dere kanskje fått med dere: "Sakurai satsar i staden på å dytte nok innhald inn i spelet til at folk ikkje vil bry seg." Vi får ikke noen historie, men vi får andre ting i stedet. Jeg vil heller sitte i timesvis og åpne opp ting jeg faktisk kan bruke, enn å spille gjennom en elendig historie som Subspace Emissary jeg driter i første gang og har null interesse av å spille gjennom igjen etter det.

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skal de bruke tid og ressurser å å lage noe dere fildelere gjør til et gratisprodukt? Lets plays og annet humbug er jo blitt mer populært enn å kjøpe og spille spill på egenhånd i dag. Det er dere og resten av barnehagen som forventer å få ting gratis og servert på et søvlfat som er tåpelige. Ikke er dere bare tåpelige, men parasitiske også.

 

Jeg er sikker på at du aldri vil gå på tivoli, dersom du ser noen filme at de er på tivoli. Det er litt det samme. Spill er som oftest interaktive, og det er forferdelig mange som like den interaktive delen. Det kan ikke sammenlignes med en film, å se noen spille Super Smash Bros. Og Lets Play er noe helt annet en fildeling. Ville du kalt å legge teksten til en sang ut på nett fildeling av sangen?

 

Å fjerne noe som veldig mange liker, bare fordi de 'taper' inntekter på Youtube filmer er jo tåpelig. Historien er veldig liten del av Super Smash Bros serien, men det er da mange som har hatt glede av den. Det å fjerne noe spillere liker, bare for å straffe enkelte spillere er jo å skyte seg selv i foten.

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skal de bruke tid og ressurser å å lage noe dere fildelere gjør til et gratisprodukt? Lets plays og annet humbug er jo blitt mer populært enn å kjøpe og spille spill på egenhånd i dag. Det er dere og resten av barnehagen som forventer å få ting gratis og servert på et søvlfat som er tåpelige. Ikke er dere bare tåpelige, men parasitiske også.

 

Heh, har kjøpt en god del spill basert på lets play som jeg ellers ville ha unngått..

...og hva har fildelere med Lets Play?

 

(I'm tempted to yell "Troll!")

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...