Gå til innhold

- iPad kommer snart til å slite


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo riktig at "eksperter" stadig tar feil, men denne spådommen er vel mer som en naturkraft. Det er umulig å stå imot en tsunami av rimelige og gode produkter over tid.

 

For det er ikke sånn at Apples produkter er utrolig gudebenådede lengre?

 

For det har faktisk vært et kvalitativt stort skifte det siste året. Konkurrenter lager stadig bedre produkter og det lages stadig bedre (og rimeligere) SOCs som er stadig tettere oppunder ytelsen til de som står i toppmodellene.

 

Lenke til kommentar

Dette er jo ikke noen drøy spådom. Det er vel mer et eksempel på "regresjon mot gjennomsnittet" (Regression toward the mean). En svært våt høst vil snart bli tørrere, gode salgstall vil snart gå ned. Er du på topp eller bunn går det bare én vei.

 

Apple sin markedsandel på 86 prosent (i USA) vil, ikke overaskende, minke.

 

Minner litt om de med kraftig forkjørelse som ringer spåmenn (for 10 kr minuttet):

"Du vil snart føle deg bedre!". Jaså ? Det kunne jeg jo aldri ha spådd selv...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På tide å rive ned Flintstone fra tronen. Teknologisk er de ikke ledende lengre, så nå er det bare på tide å få opp øynene. Spennende å se hva den nye Chromecast til 35$ og Miracast kan få til av fremgang for Android.

 

Husk at chromecast bare har en brøkdel av funksjonaliteten Apple TV har hatt i noen år nå. Begrenset til Netflix og Youtube er jo noe merkelig, men den kan bli mer interessant om den får støtte for alle app-er.

 

Ellers ikke overraskende at iPad ikke vokser lenger, men det kunne ikke pågå i det evige. At det er konkurranse er bare flott for forbrukeren :-)

Lenke til kommentar

Husk at chromecast bare har en brøkdel av funksjonaliteten Apple TV har hatt i noen år nå. Begrenset til Netflix og Youtube er jo noe merkelig, men den kan bli mer interessant om den får støtte for alle app-er.

 

Ellers ikke overraskende at iPad ikke vokser lenger, men det kunne ikke pågå i det evige. At det er konkurranse er bare flott for forbrukeren :-)

 

Og apple TV har bare en brøkdel av funksjonene til en mer high-end-variant, det er jo en delvis glidene overgang med kompleksiteten til forkjellige medie-løsninger.

 

AtW

Lenke til kommentar

Husk at chromecast bare har en brøkdel av funksjonaliteten Apple TV har hatt i noen år nå.

Chromecast er jo bare noen få dager gammel, så det kommer nok støtte til mye. Det er vel primært mangelen på støtte til media på hjemmedatamaskiner som mangler pr dato. Men det finnes jo andre gode løsninger på dette også. Jeg bestilte en boks på DX for noen dager siden som støtter både XBMC og Miracast for 74USD.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Og apple TV har bare en brøkdel av funksjonene til en mer high-end-variant, det er jo en delvis glidene overgang med kompleksiteten til forkjellige medie-løsninger.

 

AtW

Problemet med high end-variantene vs Chromecast og AirPlay(eller Apple TV) er at de er alt for lite utbredt og kan ikke måle seg i brukervennlighet. AirPlay aktiveres med å dra fra bunnen av skjermen til toppen og trykke på AirPlay og det finnes et enormt utvalg i tredjepartsstøtte.

De andre variantene jeg har prøvd som krever egen app blir rett og slett for tungvinte, selv om de har funksjonalitet som gir nerdgasm når man setter det opp, men som i det daglige blir brukt en gang i skuddåret.

Lenke til kommentar

Problemet med high end-variantene vs Chromecast og AirPlay(eller Apple TV) er at de er alt for lite utbredt og kan ikke måle seg i brukervennlighet. AirPlay aktiveres med å dra fra bunnen av skjermen til toppen og trykke på AirPlay og det finnes et enormt utvalg i tredjepartsstøtte.

De andre variantene jeg har prøvd som krever egen app blir rett og slett for tungvinte, selv om de har funksjonalitet som gir nerdgasm når man setter det opp, men som i det daglige blir brukt en gang i skuddåret.

 

Det kan man jo gjerne mene, personlig har jeg ikke noe mot litt mer komplisert oppsett når det er enkelt i bruk, og gir flere muligheter, men det er jo heller ikke poenget, poenget er at det er en mer eller mindre glidene overgang fra de billigste til de dyreste løsningene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det skjønte jeg ikke helt, hva mener du med glidende overgang?

 

Chromecast er vesnetlig billigere enn apple TV, apple TV har flere funksjoner

Apple TV er vesentlig billigere enn mer komplekse løsninger, disse løsningene har enda flere funksjoner igjen.

 

Det er ikke uventet at en billig løsning har færre muligheter, tvert imot, det er svært vanlig.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...