Gå til innhold

Har sluppet en ny og grisebillig 4K-TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

^

Må si meg enig med dette. Vi har en Mac Mini med xbmc stående i tvbenken for live streaming og lokal streaming.

 

Om kvaliteten på denne er bra nok, og den faktisk leverer hva de sier, må det jo være et kjempekjøp, selv om norsk pris sikkert havner opp imot 8k.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ettersom jeg ikke er så veldig fan av smart-tv funksjonalitet som er innebygd i dagens smart-tver, så er vel dette en TV jeg kunne ha tenkt meg! Jeg hadde uansett koblet opp en Apple TV eller Googles nye Chromecast til TVen, så det at den mangler denne funksjonaliteten, samt 3D-støtte er jeg nesten glad for! Får bare vente å se om noen finner ut om denne er like mye "crap" som TVen fra Seiki! :p

 

Helt enig, mener Seiki og sikkert TCL er bra nok. Så blir litt provosert av at de sier TV'ene ikke holder tekniske mål, når det de klager mest på at den ikke er smart TV'er. Synes denne testen viser greit hva Seiki klarer og ikke

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kjøpte tv for 3 måneder siden.

Det første jeg var på jakt etter var ett panel med bra bildekvalitet uten 3D og smart funksjoner, var for meg umulig å oppdrive og endte sådan opp med Panasonic P50ST60.

 

Skulle ønske flere produsenter valgte å tilby modeller uten 3D og smart funksjoner.

For veldig mange er det kun 2D kvaliteten som gjelder, da blir det litt dumt å måtte betale for tullefunskjoner man aldri bruker.

Endret av Brahmeister
  • Liker 7
Lenke til kommentar

TV som jeg kan snakke til, eller annet fikse ting av koreansk støpning?

Brukergrensesnitt for meg er å gi meg en kontroll med bare av/på og kalibreringsmuligheter. Så trenger jeg tilstrekkelig og tilfredsstillende I/O og monitorkvalitet.

Alt dillet som asiatiske "designere" pønsker ut er minimalt brukervennlig og ofte svært audiovisuelt "støyende", og ikke i nærheten av "nice to have"

Det er bare å håpe på at noe av disse nye UHD TV-ene funker etter mine kriterier. Det er vel tvilsomt!?

Lenke til kommentar
Hva er poenget med 120 Hz om ingen av dagens kabler støtter det? Framtidsrettet?

DVI støtter 120 Hz "WUXGA (1,920 × 1,200) @ 120 Hz with CVT-RB blanking (2 x 154 MHz)"

DP støtter 120 Hz "stereoscopic 2,560 × 1,600 × 30 bit @120 Hz (CVT-R timings)"

HDMI støtter 120 Hz "HDMI 1.4b was released on October 11, 2011.[152] One of the new features is that it adds support to 1080p video at 120 Hz"

 

Jeg kan godt tenke meg en skjerm som støtter 120 Hz til spill (og video når det blir tilgjengelig) og 4K til foto. Å få begge deler i en og samme skjerm er et kjempepluss!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøpte tv for 3 måneder siden.

Det første jeg var på jakt etter var ett panel med bra bildekvalitet uten 3D og smart funksjoner, var for meg umulig å oppdrive og endte sådan opp med Panasonic P50ST60.

 

Skulle ønske flere produsenter valgte å tilby modeller uten 3D og smart funksjoner.

For veldig mange er det kun 2D kvaliteten som gjelder, da blir det litt dumt å måtte betale for tullefunskjoner man aldri bruker.

Ja, det er skikkelig pain for oss som vet hva vi vil ha at det ikke lages produkter av høy kvalitet uten bling. Det er nok markedsstyrende at de TVene som har bling som selgere i butikkene kan bruke i overtalelsesteknikker selger best. Det jeg har bruk for er egentlig en høykvalitets 50+ tommers monitor uten smart-TV, 3D og annet oppkok av fordyrende drit.

 

DVI støtter 120 Hz "WUXGA (1,920 × 1,200) @ 120 Hz with CVT-RB blanking (2 x 154 MHz)"

DP støtter 120 Hz "stereoscopic 2,560 × 1,600 × 30 bit @120 Hz (CVT-R timings)"

HDMI støtter 120 Hz "HDMI 1.4b was released on October 11, 2011.[152] One of the new features is that it adds support to 1080p video at 120 Hz"

 

Jeg kan godt tenke meg en skjerm som støtter 120 Hz til spill (og video når det blir tilgjengelig) og 4K til foto. Å få begge deler i en og samme skjerm er et kjempepluss!

Du mener altså at du vil ha noe som kan kjøre "gammeldags HD" i 120Hz og UHD i 60Hz?

Jeg sitter nok på gjerdet til vi får 120Hz eller bedre på UHD. 60Hz er rett og slett ikke godt nok for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høres kjempeflott ut. Alt som er av smart tv i dag er søppel, og vi må vente til Apple lanserer sitt iFjernsyn før Samsung og co innser at de må ta i bruk Android og/eller Win8 for å konkurrere, da kan TVene bli smarte. Ingen liker 3D, det er bare en gimmik, så det gjør ingenting.

 

Personling ser jeg heller ikke behovet med 120Hz heller. Jeg har til gode å se et bilde som blir bedre med økt frekvens, normalt så gir det unaturlige bevegelser (Snakker om erfaringer med 100 Hz). Jeg kan skjønne at det kan hjelpe på Spill og data, men ikke på film og tv.

 

EDIT: 100 Hz blir jo alltid deaktivert av de som bryr seg og har muligheten til det uansett...

Endret av HulkHaugen
Lenke til kommentar
Hva er poenget med 120 Hz om ingen av dagens kabler støtter det? Framtidsrettet?
DVI støtter 120 Hz "WUXGA (1,920 × 1,200) @ 120 Hz with CVT-RB blanking (2 x 154 MHz)"DP støtter 120 Hz "stereoscopic 2,560 × 1,600 × 30 bit @120 Hz (CVT-R timings)"HDMI støtter 120 Hz "HDMI 1.4b was released on October 11, 2011.[152] One of the new features is that it adds support to 1080p video at 120 Hz"Jeg kan godt tenke meg en skjerm som støtter 120 Hz til spill (og video når det blir tilgjengelig) og 4K til foto. Å få begge deler i en og samme skjerm er et kjempepluss!

Ser jeg formulerte meg dårlig. Mente at ingen kabler støtter 120 Hz i 4K oppløsning.

 

Om skjermen kan levere 120 Hz for medium som leverer f.eks. 1080p og 60 Hz for vanlig kreativt arbeid er ikke dumt - som du sier.

 

Lenke til kommentar

Noen som vet hvilke tekniske forskjeller som er på disse "billig" 4K TV'ene og de som koster 5-10 ganer så mye?

 

Er det virkelig noe som forsvarer den store prisforskjellen i komponent-kostnader?

 

Bildebehandlings kretser, hvordan panelet er i stand til å gjengi farger og sort nivå.

 

Jeg tipper disse billig 4K skjermene blir som billige 1080p skjermer. Dem kan vise 1080p/3840p men hvor bilde kvaliteten er vesentlig dårlig i forhold til dyrere skjermer som har fokus på bildekvalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ettersom jeg ikke er så veldig fan av smart-tv funksjonalitet som er innebygd i dagens smart-tver, så er vel dette en TV jeg kunne ha tenkt meg! Jeg hadde uansett koblet opp en Apple TV eller Googles nye Chromecast til TVen, så det at den mangler denne funksjonaliteten, samt 3D-støtte er jeg nesten glad for! Får bare vente å se om noen finner ut om denne er like mye "crap" som TVen fra Seiki! :p

 

Veldig enig bortsett fra at jeg liker 3D. Skulle gjerne hatt en TV uten noe funksjoner, bare bra bilde (lyd) og 3D. Masse HDMI inganger etc.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Høres kjempeflott ut. Alt som er av smart tv i dag er søppel, og vi må vente til Apple lanserer sitt iFjernsyn før Samsung og co innser at de må ta i bruk Android og/eller Win8 for å konkurrere, da kan TVene bli smarte. Ingen liker 3D, det er bare en gimmik, så det gjør ingenting.Personling ser jeg heller ikke behovet med 120Hz heller. Jeg har til gode å se et bilde som blir bedre med økt frekvens, normalt så gir det unaturlige bevegelser (Snakker om erfaringer med 100 Hz). Jeg kan skjønne at det kan hjelpe på Spill og data, men ikke på film og tv.EDIT: 100 Hz blir jo alltid deaktivert av de som bryr seg og har muligheten til det uansett...

 

Ja for å se på ting som hakker bortover skjermen er jo ikke unaturlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...