Gå til innhold

Den svenske VPN-en iPredator blokkert av PayPal


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg kan forstå kan hvilket som helst privat selskap nekte hvilken som helst kunde - og når det gjelder bedriftskunder trenger de nok ingen god grunn heller. Når det gjelder betalingsløsninger, har de nok alle med liten skrift i kontraktene sine retten til ensidig å si den opp dersom det er mistanke om at den andre parten opptrer i konflikt med kontrakten. Det spiller ingen rolle hvor lovlige selskapet som sådan er. Dersom det bryter kontratsvilkår, som eksempelvis å formidle tjenester som hjelper kriminelle til å utføre ulovlige handlinger, så kan de stenge pengestrømmen - noe som helt sikkert står utvetydig på papirene eller de digitale dokumentene iPredator har signert på at de har lest, forstått og lovet å overholde da de opprettet kundeforhold med PayPal.

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som ser det betenkelige med at visa og mastercard får lov til å kutte betalingsstrømmen til lovlige selskaper? Er ikke dette grov misbruk av markedsmakt?

 

Kunne ikke vært mer enig, men norske myndigheter gjør jo akkurat det samme eller ihvertfall forsøker når det gjelder utenlandske gamblingsider.

Endret av Kron
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Burde ikke dette fortelle at musikk/film bransjen har mye mer makt enn det folk flest tror ?  Og at alle de multinasjonale selskapene har samme eiere og er med i den samme "klubben" ?

 

Du er nok inne på noe. For et privat selskap er det å tjene mest mulig penger som regel det står høyest i fokus. Hver gang de sier opp eller mister en kunde, taper de penger. Så hvorfor motarbeider de grunnlaget for sin egen eksistens? Det er i hvert fall naivt å tro at det er av moralske grunner. Det må tungtveiende grunner til for at et så stort selskap skal gidde å bry seg, som for eksempel at de blir belønnet eller risikerer å bli straffeforfulgt. Den eneste logiske slutningen er at enten får disse selskapene penger i lomma fra lobbyister i underholdningsbransjen som kompensasjon for å kutte ut en brysom kunde, eller så blir de truet med søksmål i milliardklassen og rettsak hvis de lar være.

Endret av KAS
  • Liker 2
Lenke til kommentar

hvem bryr seg nsa er jo ute etter internettlinja di og vennene dine. visa og pay pal brukes ikke her i huset. hvis de vil at ukryptert info fra tyskland 2 skal lekkes til kina japan så versågod. pay pal blir for lett å slippe unna. du kan da enda sende ukrypter med et kryptert info fra begge sider. winrar kan du jo bruke. se rename denne til en fil som kommer igjennom. stakkars sopa nsa pipa de får problemer. selv filer som er ekte kan være fakefiler. et bilde i jpg blir omgjort til en rar exe zip iso. la vi norway.

Lenke til kommentar

Med disse betalingsmellomleddene blokkert kan man vel fremdeles betale direkte med kortinformasjonen? Hvis det blir blokkert også, får man vel gjøre vanlige banktransaksjoner, eller sende cash i posten.

 

Er godt fornøyd med AirVPN, som virker å være drevet av geeks/entusiaster, og ikke et selskap bare ute etter penger.

 

Jeg er sikker på at PayPal m.fl. overfører penger til langt mer mistenkelige bedrifter og organisasjoner enn en stakkars VPN-leverandør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis det kun er iPredator som er blokkert og ikke andre VPN tjenester må jo Sunde fyre opp advokatene sine og saksøke Paypal.

Hvis Paypal blokkerer alle VPN tjenester har de spilt seg selv ut av den fremtidige digitale økonomien. Bitcoin o.l. vil da ta over litt etter litt og gjøre Paypals forretningskonspet overflødig.

 

Jeg tipper Det Nye Verdenspolitiet©® tester vannet her. Jeg tror óg du feilberegner bruksfordelingen av PayPal-tjenester.

 

 

 

Kan ikke skjønne at dette kan være lovlig? Uansett så blir det slutt på å bruke VISA, Mastercard, Betson og PayPal så fort det dukker opp gode alternativer.

 

Lover gjelder sjelden for de rike og mektige. Her tror jeg heller det er en paragraf i bruksavtalen av typen "vi kan avbryte tjenesten vår når som helst uten grunn og ta arrest i midlene dine så lenge vi vil". Hvorvidt det er lovlig i henhold til hvilket lovverk skal jeg overlate til de mer juridisk anlagte. Det bryter i alle fall med den alminnelige rettsoppfatningen.

 

 

 

Her ser vi type demokrati vi får når de private føler seg truet

 

Demokrati? wat

Endret av Lch
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan forstå kan hvilket som helst privat selskap nekte hvilken som helst kunde - og når det gjelder bedriftskunder trenger de nok ingen god grunn heller. Når det gjelder betalingsløsninger, har de nok alle med liten skrift i kontraktene sine retten til ensidig å si den opp dersom det er mistanke om at den andre parten opptrer i konflikt med kontrakten. Det spiller ingen rolle hvor lovlige selskapet som sådan er. Dersom det bryter kontratsvilkår, som eksempelvis å formidle tjenester som hjelper kriminelle til å utføre ulovlige handlinger, så kan de stenge pengestrømmen - noe som helt sikkert står utvetydig på papirene eller de digitale dokumentene iPredator har signert på at de har lest, forstått og lovet å overholde da de opprettet kundeforhold med PayPal.

 

Problemet er at det utvikles et globalisert, korrupt statstyrt market nå, hvor vi ender opp med et fåtall verdensdominerende selskaper innenfor ulike sektorer/tjenesteområder. Disse selskapene får nå svært mye makt, og ettersom mange av disse er amerikanske - blir de i realiteten en forlengelse av NSA og co. Veldig skummel utvikling. Piratkopiering er i stor grad et påskudd, det USA er mest redd for at mange folk begynner å bruke anonymiseringstjenester som gjør det vanskelige å spionere på folk. Dette handler om å bremse eller helst stanse en utvikling som er til gode for hver enkelt lovlydige databruker.

Endret av Mac_31
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...