Gå til innhold

Kan Get Box II settes i bridge?


Anbefalte innlegg

Hei! Har fått meg get box II i dag, men flytter ikke inn i leiligheten med get før om et par dager. Får ikke testet boksen enda, så lurer på om noen vet om upnp/ universal plug n play er mulig å aktivere i denne boksen?

 

Eventuelt får det bli bridge mode, men det hadde vært fint om alt fungerer optimalt i denne lille boksen.

Endret av Rowdy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått svar fra han som sa i Dinside artikkelen at den skulle komme om ca 4 uker.

 

De får inn ny versjon denne uken, som de skal teste i minimum 2 uker før den blir rullet ut. Er den OK, så blir den lansert uken etter. Så det beste vi kan håpe på er at den dukker opp om 3 uker. :)

(Han kunne ikke love noen dato)

Vedder 100kr på at den ikke dukker opp i 2013... :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Snakket med GET support i dag. Tydeligvis fortsatt i det blå når ny software til routerdelen av boxen blir tilgjengelig. Veldig greit å forholde seg til kun én boks, så fortsatt så er min gamle Linksys parkert. Men jeg savner en del muligheter jeg hadde tidligere, bla. a. muligheten til å disable DHCP (ønsker å bruke min WinServer 2012 R2 til dette), samt guest net.

En workaround er selvfølgelig å få muligheten til bridge mode, og å hente frem igjen Linksys'en.

 

Forresten - noen som har hørt noe mer om når de åpner for alle tunerene i TV-delen?

Endret av Yuppy
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Forresten - noen som har hørt noe mer om når de åpner for alle tunerene i TV-delen?

Det kommer på nyåret en gang, kanskje i slutten av 2014. Ha god tålmodighet!

Denne boksen er bare halvveis ferdig etter min mening, og burde ikke vært sluppet før alt er på plass.

 

Bridgemodus mangler fremdeles, som skulle ha kommet for flere måneder siden.

Lenke til kommentar

Bridgemodus mangler fremdeles, som skulle ha kommet for flere måneder siden.

 

Er noen overrasket egentlig?

For tiden har jeg også større problemer, for andre gang på ca et år er kapasiteten i nabolagt mitt så sprengt at det knapt går å surfe på kveldstid.

Get gjør som alltid, skriver en driftsmelding der de beklager og forteller at de "jobber med problemet".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg gleder meg til mulighet for bridge kommer. Trådløst nett er ustabilt på mobiltelefonen hvis den er i et annet rom enn routeren, og jeg føler at routeren "knekker" så den må restartes ofte. Aitomatisk port forwarding fungerer heller ikke like godt som routeren jeg ønsker å bruke.

Mon tro om det er vanskelig å integrere mulighet for Bridge, eller internpolitiske årsaker til mangelen på dette?

 

Altibox kom ganske tidlig med denne muligheten.

Lenke til kommentar

Jeg snakket med GET support før i dag - i forbindelse med at jeg ville ha internettforbindelsen tilbake på det gamle modemet - og han sa at det kom en update til Get Box II i løpet av en måned som skulle tillate bridge mode. Dette er selvsagt helt uoffisielt, men det kan jo være noe i det.

 

Opplever også masse trøbbel med nettforbindelse på Get Box II, derfor jeg ba om å få det gamle modemet reaktivert. Det er så og si dønn stabilt (med egen router i tillegg).

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...