Gå til innhold

Sikter mot stjernene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
gitt utsiden en skikkelig overhaling.

 

Jøss ja, er ikke til å kjenne igjen :p

 

Prisen blir sikkert det dobbelte av hva en Sony RX100 MkII vil koste.

 

Ser ikke helt meningen med og rebrande en utgående modell.

 

Hva f... hahaha. Det der er vel noe av det mest idiotiske jeg har sett fra kameraverdenen. En direkte fornærmelse mot Sony.

 

Mot Hasselblad sitt navn og rykte vil jeg si da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok bare en fra BI som har overtatt kontrollen i styret hos Hasselblad. Jeg så for meg Hasselblad som noe større enn å skulle 'blinge' gamle kameraer.

Hasselblad har vel gått konk/blitt solgt flere ganger allerede. Antar dette er et forsøk på å holde skuta flytende. Personlig synes jeg det er trist og det virker som en håpløs strategi, men hva vet jeg om markedet for rebrandede eldre Sony-modeller. Kanskje de selger bra som samleobjekter? Det skal sikkert ikke så mange salg til før det lønner seg. Å sette på et Hasselbladmerke og et grep av tre kan umulig øke produksjonskostnadene mye.

 

Det hadde vært interessant å vite litt om hvordan mellomformatkameraene gjør det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+143vcxv

Med litt fantasi, kan det se ut som håndgrepet er designa av Colt eller S&W. Baktanken med spøken ligger nok i begrepet "Point & shoot" ]

 

 

Lenke til kommentar

Artig essay hos Luminous Landscape. :)

 

Ja, virker dog som de mener det er bedre på att kamera som også i umodifisert utgave gir lite bang for the buck (som en leica), vet ikke helt om jeg er enig i akkurat det perspektivet. Klarer dog ikke å hisse meg særlig opp over slikt, når alt kommer til lat er det resursbesparende at rike folk kjøper færre og dyrere ting for å vise at de har penger å kaste bort.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dette er akkurat det samme som leica gjør med tz-serien til panasonic... setter på et leicamerke og svart kropp og selger som bundle med adobe elements til en stivere pris.... same shit new wrapping...

Leica gjør litt mer - de har en egen versjon av firmware :)

 

Og Leica-utgaven er mer smakfulle enn Hasselblad sine.

Lenke til kommentar

Dårlig smak og mye penger kan gi liv i mange næringer det. Nokia hadde jo Vertu luksusmobiler som kostet fra ca 2000 til over 200000 som teknisk sett lå flere år tilbake teknologisk sett sammenlignet med det Nokia selv spydde ut under storhetstiden.

 

Ringetonene i Signaturserien....

 

All the ringtones available on the new Signature are taken from a piece of music composed exclusively for Vertu by the Academy Award winning composer Dario Marianelli. The composition was performed by the London Symphony Orchestra and all the flute solos were performed by Andrea Griminelli, one of the world's leading flautists.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...