Gå til innhold

Google går i strupen på Apples Airplay


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sukk!

Som vanlig er det begrenset geografisk tilgjengelighet på Googles produkter. Jeg er stor tilhenger av Googles løsninger og produkter, men begynner å bli lei av å gå glipp av moroa. Her gjør Apple mye riktig med å gjøre de fleste produkter og tjenester tilgjengelig for alle...

 

Forøvrig er dette trolig nøkkelen til å lykkes med denne standarden, at den er lett tilgjengelig for alle umiddelbart. Da får den stor utbredelse og gjør de andre forsøkene irrelevante.

I tillegg må det bakes inn i Android slik at alle kan bruke de alltid, ikke ulikt Airplay.

Android-entusiastene har skreket etter en slik løsning veldig lenge nå...

Endret av ckl77
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Sukk!

Som vanlig er det begrenset geografisk tilgjengelighet på Googles produkter. Jeg er stor tilhenger av Googles løsninger og produkter, men begynner å bli lei av å gå glipp av moroa. Her gjør Apple mye riktig med å gjøre de fleste produkter og tjenester tilgjengelig for alle...

Enig. Burde kommet til alle med en gang. Noen som har funnet info andre steder på nettet om når denne dingsebomsen kommer til Europa/Skandinavia/Norge?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Prøvde å bestille en, men fikk kun beskjed om at produktet ikke var tilgjengelig i Europa. Samme på Amazon og BestBuy. Denne hadde vært perfekt i stua. Håper denne kommer til Norge og Europa.

 

Enig i at Google må bli bedre til å lansere produkter utenfor USA.

Jeg kjøpte 1stk av en person på Amazon og det ble ca dobbel pris med frakt. I tillegg får jeg 3stk fra en bekjent i USA som kommer til Norge neste uke.

Jeg håper og tror at en slik åpen løsning på sikt kan bli en felles standard på tvers av alle plattformer.

Lenke til kommentar

Hvis de får dette som open source, og man kan implementere dette som en softwareplugin til f.eks. xbmc, er jo dette bare genialt. Men kjøpe en ekstra plugg vil jeg helst slippe (ikke fordi det er dyrt eller tar en HDMI-plass, men jeg vil helst slippe å bytte kilde fra en allerede god mediecenterboks.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Prøvde å bestille en, men fikk kun beskjed om at produktet ikke var tilgjengelig i Europa. Samme på Amazon og BestBuy. Denne hadde vært perfekt i stua. Håper denne kommer til Norge og Europa.
Enig i at Google må bli bedre til å lansere produkter utenfor USA.Jeg kjøpte 1stk av en person på Amazon og det ble ca dobbel pris med frakt. I tillegg får jeg 3stk fra en bekjent i USA som kommer til Norge neste uke.Jeg håper og tror at en slik åpen løsning på sikt kan bli en felles standard på tvers av alle plattformer.

 

Har kun sverget til Androidprodukter de siste 4 årene, og har siden Apple Tv kom, ventet på Googles alternativ. Ikke bare tok det lang tid, men så skal det jo selvfølgelig være så forbanna vanskelig å få tak i i Norge. Det samme med Googles innholdstjenester på Play. Dette var dråpen for min del. Vi trengte ny datamaskin, og da ble det Macbook Pro + Apple Tv. Starter å legge grunnlag for å skifte økosystem. Har aldrig eid et epleprodukt før nå, og er kjempefornøyd så langt. Alt bare funker og er TILGJENGELIG I NORGE MED EN GANG. Til neste år blir det vel iPhone..

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...