Gå til innhold

Skaff deg «uendelig» lagringsplass


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fordi bitcasa støtter strømming av video, last opp alle tvseriene/Filmene dine og spar masse plass! Dessuten støtter de også musikk og bilder, så har spart mye plass der.

 

Tja, vet ikke om det er et sterkt argument. Er fort å laste ned det du vil se.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Tja, vet ikke om det er et sterkt argument. Er fort å laste ned det du vil se.

 

Jeg foretrekker det ettersom da kan jeg også se på iphonen min eller ipaden til en vennine f.eks (de støtter også android) men har du plassen og lysten så er det vel bare å kjøre på. Men hvorfor bruker du da jotta om du lagrer alt allikavell? greit å ha ting lagret online også synest jeg da, i tilfelle kræsj

Lenke til kommentar

Eneste negative jeg kan se med Jotta er at du må betale pr enhet. Kan ikke finne noe på websiden til Bitcasa om de også gjør det.

 

Jeg bruker ikke Jotta, driver å teste gratis tibudet. Prøver å vurdere hvilken jeg skal bruke fast.

PS. Jotta også støtter Android og iOS, Windows og Mac.

Lenke til kommentar

Har testet Jotta over helgen, men synes den har et forvirrende client. Fatter ikke hva jeg navigerer i. Får liste over flere datamaskiner, men deler ikke noe stort "felles" HDD liksom. Med mindre jeg benytter jottacloud som egentlig synker hele mappen. Noe jeg egentlig ikke ønsker. Vi bare ha et stort cloud HDD på deling mellom alle mine maskiner.

Tror det er der de har "betal pr. enhet" greiene.

 

Installerte Bitcasa idag og er sjokkert over hvor enkelt de har gjort det. Clienten er nesten usynlig. Du får et HDD som ser ut som et HDD ikke en mappe, og bare laster opp det du ønsker, og selv velger mapper som skal være satt opp som synk.

Og det ser ut som jeg kan installere clienten i så mange maskiner jeg ønsker....

 

Så langt synes jeg Bitcasa virker bedre pga brukervennligheten. MEN, Jotta har helt enorm hastighet. Fikk opp 60MB/s, mens Bitcasa stoppet det på 20MB/s...virker strupet.

Streamer filmer uten probem, kan begrense hastigheten om jeg ønsker, enkel deling av dokumenter og bilder...(den lager et url som du bare gir til folk). Pluss det er et bonus at den er beskyttet under nosk lov....hmmmm....what to do?

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Bestemte meg å gå for Bitcasa, den svarer på det jeg behøver. Ønsket meg online lagring, mens Jotta er online backup.

 

Og etter nesten 1 uke med lesing av diverse løsninger fra andre, ser det ut som bare Bitcasa, Dropbox, og Googledrive er de å velge fra...og her var Bitcasa den beste i min meining.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg synes også bitcasa er helt fantastisk. Jeg bruker den sammen med Plex, og har nå lastet opp over 7 TByte med filmer og serier i full HD-kvalitet. Jeg deler også bitcasa med flere andre Bitcasa-brukere, det er utrolig enkelt å generere en dele-link.

 

Er det noen som vil utveksle bitcasa-linker, så send meg gjerne en melding.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, jeg vurderer enten Jotta eller Bitcasa. Har 5Mbit/5Mbit-linje i dag, men skal få fiber innen 1 år. Jeg får derfor ikke testet hastigheten på de to løsningene skikkelig.. Hvilken vil dere (som har prøvd de) anbefale?

 

Bestemte meg å gå for Bitcasa, den svarer på det jeg behøver. Ønsket meg online lagring, mens Jotta er online backup.

Og etter nesten 1 uke med lesing av diverse løsninger fra andre, ser det ut som bare Bitcasa, Dropbox, og Googledrive er de å velge fra...og her var Bitcasa den beste i min meining.

 

Er du fornøyd med bitcasa? Betaler du for en PC eller har du utvidet til flere?


 

Jeg synes også bitcasa er helt fantastisk. Jeg bruker den sammen med Plex, og har nå lastet opp over 7 TByte med filmer og serier i full HD-kvalitet. Jeg deler også bitcasa med flere andre Bitcasa-brukere, det er utrolig enkelt å generere en dele-link.

Er det noen som vil utveksle bitcasa-linker, så send meg gjerne en melding.

 

Hvilken hastighet fikk du med bitcasa?

 

 

 

Programvaren og nettløsningen til Bitcasa er jo ganske elegant med blant annet streaming av video en synkroniserer. Jeg har planer om å ta backup av mye HD-video fra videokamera, har dere prøvd lignende? Fungerer det fint å f.eks. streame denne videoen via nettleser?

 

 

Er dere generelt sett fornøyd med bitcasa?

 

Lenke til kommentar

Er ganske fornøyd ja.

 

1. Betaler ikke pr PC. Du kjøper bare konto, så kan du installere i så mange maskiner du vil.

 

2. Hastighet, jeg makser linjen nå på kvelden, men kan oppleve på dagen at det faller ned til 10MB/s. Av og til verre, men klarer fint å streame filmer osv.

 

3. Streaming går meget bra. Jeg har installer Bitcasa app på mobilen og tablet, tar automatisk backup av alle bilder/filmer osv. Helt kanon. Appen er meget flott å se på, men er litt bugget å se på film. Men de driver med updates.

 

Jotta er jo ikke et online storage. Kun backup, pluss du måtte betale pr enhet. Blir fort dyrt dersom du har flere PC'er og mobiler/tablets osv osv. Var derfor jeg bestemte meg på Bitcasa. Enkelt installasjon og programvare, og den oppfører seg som et HDD.

 

Eneste jeg savner å kunne kryss sync en mappen/dokument. F.eks ha et word dokument som jeg jobber på, og den oppdaterer seg kryss over alle. Eller f.eks bruke for save games til spill, så er den alltid oppdatert uansett hvilket maskin jeg spiller på (ala SteamCloud).

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
×
×
  • Opprett ny...