Gå til innhold

Endelig slutt for notorisk patent-troll


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oi, her var det lite informasjon. Les for guds skyld kildeartikkelen.

 

Blant det som står der, er det verd å nevne:

 

- Michael Doyle/Eolas eier ikke patentene nevnt. Michael Doyle jobbet for University of California, og det er UoC som eier patentene.

 

- Eolas har klart å raske til seg over $100M allerede. Når de tapte nå, var det med en pott på $1B. Det er jaggu meg mange sølvdollarer. På et patent som riktig nok virket originalt nok - om enn selvfølgelig - men da viste seg å ha Prior art.

 

- Prior art var fra 1993. Det tok 20 år altså før det eldste patentet ble avvist.

 

- Det sies at de andre søksmålene de har inne, dreier seg om fire patenter fra Eolas. Grunnen til at de søksmålene nå regnes som tapte er fordi de andre patentene bygger på det originale patentet som er avvist.

 

- Påstanden i denne artikkelen er at "nå er det imidlertid slutt for Eolas' søksmålspraksis". Det kan være riktig, men jeg så ikke noe i kildeartikkelen som definitivt bekrefter dette. Det nevnes ikke om Eolas i dag administrerer noen flere patenter enn de som er blitt avvist. Men for eksempel UoC har nok mange patenter, og det kan godt hende, slik jeg ser for meg det, at Eolas kan lisensiere en rekke andre patenter og dermed fortsette med trollinga si. Hvorfor skulle de ikke forsøke det, dersom de kan. $100M her og $1B der, det kan brødfø mange advokater, det.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...