Gå til innhold

Klokka er valfri i Dead Rising 3 (XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tids fristene var det som regelrett knuste hva som kunne være en bra spill opplevelse for meg i dem forrige spillene. Så jeg er super glad dem har gjort det til et valg for dem som måtte ønske det.

 

Og forhåpentligvis lagt fokus på bra spill design isteden for en timer.

Lenke til kommentar

Timeren var jo knall. Hadde ikke funket i de fleste spill, men gjorde Dead Rising mer hektisk, noe som virkelig kledde spillet.

 

Helt enig med deg.

I tillegg ga den spillet en real utfordring!

Ser noen skriver at klokka tok bort utfordringa.... Da lurer på om det er noe galt med blodomløpet i hodet til de som mener det.....!

Klokka er jo en stor utfordring i seg selv!

Lenke til kommentar

Dere som ikke liker tidsfristen i dead rising, er dere som bare liker å kjøre rundt og kræsje i gta også, ikke sant? Dere som synes oppdrag og story er kjedelig?

 

Hvor lenge hadde dead rising 1 vært morsomt uten tidsfrist? Verdenen er veldig liten, å det er begrenset hvor lenge det er morsomt å bare drepe, drepe, drepe de samme zombiene uten mål og mening.

 

Tidspresset var en spill mekanikk som hele spillet var bygget opp rundt. Fjern den og du sitter igjen med ingen ting. En kjedelig lekekasse med veldig begrensa innhold.

 

MED timer, så har du ett hektisk spill, med masse innhold som er skvisa inn på ett lite område. Men du kan aldri se alt på en gjennomspilling. For man må ta vansklige valg, folk vil dø og man kan ikke redde alle. Noen bosser og hendelser vil man ikke se de første gangene man spiller, for man er andre steder og prioriterer andre ting. Dette gir spillet en langt større gjennspillbarhet enn mange andre spill.

 

Ta bort klokka, mye av faremomentet og spenningen forsvinner. Alle folkene bare står rundt og henger til du får redda di. Alle bossene kan man rolig ta i tur og orden som alle andre spill. Alt innholdet kan utforskes på en gjennomspilling. Passe annledning til å gi ut mer på dls, for å suge ut mer penger av folk.

 

Å dead rising 3... Likte ikke det jeg leste om at man kunne hente alle våpnene man hadde plukket opp gjennom spillet i ett skap utenfor safe rommet... Snakk om å gjøre spillet enkelt for call of duty folket.

Endret av GrinderX9
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dere som ikke liker tidsfristen i dead rising, er dere som bare liker å kjøre rundt og kræsje i gta også, ikke sant? Dere som synes oppdrag og story er kjedelig?

 

Jeg syns det er litt unødvendig, om så indirekte, å henge ut de med andre preferanser enn deg.

Jeg kan vel i samme slengen også påpeke at det er de av oss som BÅDE like å fjase rundt OG gjøre oppdrag/story i åpne spill, gjerne i vårt eget tempo. Er rimelig sikker på at vi ikke er dårligere mennesker enn deg av den grunn

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg syns det er litt unødvendig, om så indirekte, å henge ut de med andre preferanser enn deg.

Jeg kan vel i samme slengen også påpeke at det er de av oss som BÅDE like å fjase rundt OG gjøre oppdrag/story i åpne spill, gjerne i vårt eget tempo. Er rimelig sikker på at vi ikke er dårligere mennesker enn deg av den grunn

 

Kjære deg, jeg provoserer for å skape debat ;) . Om du følte det jeg skrev berørte deg, da har jeg gjort noe riktig. Takk for ditt synspunkt :)

Lenke til kommentar

Jeg er en av de som ikke satte stor pris på tidspressmekanikken i de 2 første DR. Samtidig er jeg av typen som begynner de fleste spill på høyeste mulige vanskelighetsgrad for å få en skikkelig utfordring, da jeg er møkklei av å bli holdt i hånda hele tiden generelt i nyere spill. Men, igjen, så er jeg et utforskningstroll, noe som i hovedsak går stikk i strid med tidspress.

Aner ikke om jeg kommer til å spille DR3 med eller uten klokke. Om utviklerne belønner nightmare-spillere med mer enn bare generelt stress, så kan det nok fort være at den blir slått på uansett.

Lenke til kommentar

Kjære deg, jeg provoserer for å skape debat ;) . Om du følte det jeg skrev berørte deg, da har jeg gjort noe riktig. Takk for ditt synspunkt :)

 

På samme måte som du visstnok klarte å lese at jeg ble berørt (eller står du kanskje utom vinduet mitt?), så tolket jeg ut ifra innlegget ditt, om noe underliggende, at du mener dine preferanser er bedre/mer riktig enn enkelte andres. Om dette er din måte å skape debatt på tror jeg du må bruke noe mer tid på å lære deg å argumentere ;)

Endret av NrNine
  • Liker 1
Lenke til kommentar

På samme måte som du visstnok klarte å lese at jeg ble berørt (eller står du kanskje utom vinduet mitt?), så tolket jeg ut ifra innlegget ditt, om noe underliggende, at du mener dine preferanser er bedre/mer riktig enn enkelte andres. Om dette er din måte å skape debatt på tror jeg du må bruke noe mer tid på å lære deg å argumentere ;)

 

Berørt provosert, whatever. Du følte nå i alle fall ett behov for å kommentere. Men uansett om jeg la frem ting på en god eller dårlig måte, prøvde jeg i det minste, å forklare under hvorfor jeg mener tidsbegrensningen er en god ting. Håper du leste den biten også :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...