Gå til innhold

Nokia har lansert sin største mobiltelefon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig at ikke Nokia har tenkt å våkne snart.........de burde gått direkte på fem tommer og HD oppløsning på skjermen. De burde også satse på Android, Windows er ikke nok å flyte på i dagens konkuranseutsatte marked.

Jeg kunne gjerne tenkt meg Nokiatelefon igjen, men det frister ikke å gå ombord i en synkende skute.........

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror muligens at nøkkelen til suksess kan være å lage de telefonene Nokia vil ha, ikke Microsoft eller kundene. Nokia har historisk sett vært veldig god på R&D, og har vært gode til å være i forkant - med konsepter. Ikke med leveranser.

 

Nå må de overbevise Microsoft til å støtte den hardwaren de jobber med, det er vel ikke helt optimalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig at ikke Nokia har tenkt å våkne snart.........de burde gått direkte på fem tommer og HD oppløsning på skjermen.

 

Jeg synes 4,7" er en fin størrelse, min xperia Z er på 5" og jeg synes den er litt for stor. Men jeg er enig i at de burde hadd bedre oppløsning, 480 x 800 er for dårlig på en 4,7" i 2013.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er vel en mobil for de som ikke vil betale massevis av kroner. Men fortsatt ha en stor skjerm, samtidig som de har en grei mobil. Det vil jeg tro de får. Og jeg er veldig glad de ikke hopper over på android.

 

Windows Phone er et kjekt OS, og at dere maser om at Nokia må over til Android kjenner jeg at jeg blir irritert over. Etter at jeg kjøpte min Lumia 920, har faktisk fire gutter fra vennekretsen min kjøpt seg Windows Phone.

 

App-dekningen bedrer seg også etterhvert. Om det ikke kommer offisielle versjoner, så får man uoffisielle versjoner av det, som fungerer veldig bra! Samtidig kan jeg legge til at det kommer mer og mer offisielle apper på plattformen også.

 

Så tusen takk, slutt med gnålet om at Nokia skal gå over til Android. De har sagt de holder seg til Microsoft framover, og det er egentlig ikke vits i leke med tanken for tiden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Så tusen takk, slutt med gnålet om at Nokia skal gå over til Android. De har sagt de holder seg til Microsoft framover, og det er egentlig ikke vits i leke med tanken for tiden.

Ikke kall det gnål. Hvis jeg ønsker meg en Nokia med android, en Range Rover Evoque eller en pølse med brød så ber jeg ikke andre om lov til det.

Lenke til kommentar

Det er ikke gitt at Nokia hadde hoppet til værs om de hadde gått for Android. Registrerer at det er den brede oppfatning i diverse diskusjonsforum. Android eller farvel Nokia.

 

HTC er jo et glitrende eksempel. Android for alle penga. Så vidt jeg kan se så er det ikke paradisstemning hos HTC heller. Så Android er ikke sånn uten videre nøkkelen til suksess for Nokia.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Dette er vel en mobil for de som ikke vil betale massevis av kroner. Men fortsatt ha en stor skjerm, samtidig som de har en grei mobil. Det vil jeg tro de får.

En som faktisk for forstår det.

 

Dette er 6XX-serien til Nokia, da forventer jeg ikke en "high end"-telefon.

Den hadde hatt betydelig bedre spesifikasjoner om den hadde vært fra (8XX?) 9XX- og 1XXX-serien.

Lenke til kommentar

En som faktisk for forstår det.

 

Dette er 6XX-serien til Nokia, da forventer jeg ikke en "high end"-telefon.

Den hadde hatt betydelig bedre spesifikasjoner om den hadde vært fra (8XX?) 9XX- og 1XXX-serien.

Motorola X kommer jo med 4,7" skjerm, dual core snapdragon, 2 GB ram og 720p skjerm til samme prisen. Dette er også en "mid-range" mobil.

Kan jo forvente litt mer fra Nokia da.

Endret av Lunalotic
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes dette er en flott telefon fra Nokia. Her retter de seg mot de som ønsker stor skjerm og greie spesifikasjoner.

WP er lettdrevet og selv de "svakeste" vil få være med lenge etterhvert som MS utgir oppgraderinger.

 

Har selv brukt HTC Titan med tilnærmet samme oppløsning i ett og et halvt år og aldri savnet høyere oppløsning. Spør du mann i gata så vet de neppe forskjel på megapixler og megabyte. Når MS får ut fingeren og tillater skikkelige spesifikasjoner antar jeg at Nokia er på plass. (antakeligvis HTC og Samsung også) Men da til helt andre priser.

 

Telefoners verdi består av brukervennlighet og pris. Ikke specs som vi nerder henger oss opp i. Det blir feil å "dømme" denne telefonen pga at man gjerne skulle hatt litt mere av alt. Da ville den het 825, 925, 1025 eller lignende. Og den ville kostet et par tusen mer enn denne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Asså. Hallo!

 

Jeg har en Samsung Ativ S som jeg fikk for en krone av Telenor for en tid tilbake. Det var den første Windows Phone 8 telefonen som kom på markedet og er på mange måter en S3 som kjører Windows. OK. So far so good.

 

Men hva driver Nokia med? Eller Microsoft for den saks skyld. Nokia har en eksklusivitetsavtale med Microsoft om OS. Men da hjelper det ikke å rebrande telefoner på den måten de gjør her? Lumia 920 vs. Lumia 925 og Lumia 620 vs. Lumia 625?

 

Om Nokia skal lage en *25 modell av samtlige telefoner i Lumia serien før vi får en ny toppmodell med maskinvare som kan konkurrere med telefoner i Android-leiren, så er dette økosystemet dead on arrival.

 

Microsoft og Nokia burde få ut fingeren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke gitt at Nokia hadde hoppet til værs om de hadde gått for Android. Registrerer at det er den brede oppfatning i diverse diskusjonsforum. Android eller farvel Nokia.

 

HTC er jo et glitrende eksempel. Android for alle penga. Så vidt jeg kan se så er det ikke paradisstemning hos HTC heller. Så Android er ikke sånn uten videre nøkkelen til suksess for Nokia.

 

HTC One er + for HTC.

 

Såvidt meg bekjent tjener de faktisk penger om dagen. Hele Smart-Phone markedet sliter og de som stikker av med pengene er Samsung og Apple. Til en viss grad iallefall.

Lenke til kommentar

Det er ikke gitt at Nokia hadde hoppet til værs om de hadde gått for Android. Registrerer at det er den brede oppfatning i diverse diskusjonsforum. Android eller farvel Nokia.

 

Ok, først av alt er jo den brede oppfatning "Farvel Nokia". Det er få som tror de kan reetablere seg som stor aktør på sikt.

 

Dernest så sier folk "men dersom de hadde Android-telefoner skulle jeg vurdert dem likevel." Dette er fordi mange har et godt forhold til build quality hos Nokia, men nå har asiatiske Android-telefoner.

 

Veldig mange som sitter på Android-plattformen ville ønsket Nokia-telefoner velkommen til markedet. Det betyr ikke at Android er vinn eller forsvinn, det betyr at folk sier "Nokia er ikke relevant nå, hadde de vært til stede skulle jeg derimot ha vurdert dem".

 

Naturligvis får du en helt annen historie fra folk som har spist Windows Phone-argumentene og har investert i den plattformen. Nokia leverer en solid andel av Windows Phone-telefonene.

 

Men det er en skummel sølepytt å være største guppy i.

 

Microsoft holder på å restrukturere selskapet. Nå er det "Devices" og "Services". De har sakt takk og farvel til operativsystem-fokuset. De går fra åtte til to divisjoner. Borte er "Windows"-divisjonen. Windows Phone kom fra "Microsoft Entertainment and Devices Division". Denne divisjonen er den eneste vi ser spor etter i den nye strukturen, som "Devices". Det finnes en utbredt oppfatning at Microsoft ønsker inntjeningsmulighetene til Apple, og derfor å kontrollere hardwaren selv.

 

"Devices", ja. Nokia må konkurrere direkte mot Microsofts egne "Devices" for å få være med i "Devices"-dammen til Microsoft. Da sliter Nokia maks, hvis vi ser bort fra at Microsoft gjerne feiler. Det er jo uansett ikke noen fordel for platformen Nokia lener seg mot.

 

Jeg, og noen andre med meg, har allerede sagt takk og farvel, Nokia. Det er alt for sent å snu fra Windows-Phone strategien allerede. Det blir spennende å se om Nokia kommer bedre ut av det enn Ericsson. Jeg, og noen andre med meg, tror Nokia trenger å delta på markedet for å overleve litt lenger. De får ikke lov å delta i IOS-markedet. Windows-Phone-markedet vokser for sakte. Da må de også selge Android-telefoner, det er den største andedammen.

 

Spør dere selv:

Hadde Nokia klart å selge ti millioner Android-telefoner?

 

Jeg er overbevist. Like "that".

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...