Gå til innhold

Nokias andre kvartal: Minus 1,8 milliarder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En langsiktig strategi går ofte ut på at man tar et beregnet tap for å bygge opp et nytt marked.

Hvis noen tror tapet for Nokia ville blitt mindre om de nå skulle legge WP død å hive seg inn i et trangt Androidmarked tror jeg de tar feil.

Synd ikke MS drar mere av lasset, og synd at presse og butikkansatte gjør så lite for å fremme WP. Jeg kommer aldri til å gå tilbake til Android. Og IOS er utelukket.

Alt jeg foretar meg på mobilen går mye kjappere og er mye mer intuitivt på min WP telefon enn hva det noensinne vil bli på disse andre OSene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men Android gir mer valgfrihet. Enten må det skje store endringer i OS'et, eller så burde Nokia følge strømmen og prioritere Android.

 

Android er da slettes ikke noen pengebinge? Det er vell nærmest utelukkende Samsung som tjener gode poenger på Android.

 

Selskaper som HTC står jo i fare ved å gå konkurs nårsomhelst, Sony har slitt voldsomt men ser ut til å komme seg sakte men sikkert og for utenom diverse no-name asiatiske produsenter som ZTE osv så er det vell ikke mye penger å hente på Android?

 

Salgstallene til selskaper som Asus, LG osv er jo ikke akkurat imponerende og det florerer ikke med penger, sånn sett så er det nok lurt av Nokia å assosiere seg såpass med Windows Phone for de fleste som først skaffer Windows Phone de skaffer en Nokia så nå som Windows Phone salget øker sakte men sikkert så øker også salget til Nokia mens de andre produsentene av Android kan kjempe seg i mellom uten å tjene noe særlige penger med unntak av Samsung.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...