Gå til innhold

Ekspertenes hovedkorttips (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herregud, det er snakk om 29kr mnden, og jeg synes det ikke er nødvendig at de skal skrive om banebrytene nyheter hver gang.

Hvor mye det koster har ingenting med saken å gjøre. Dette er en prinsippsak. Jeg gidder ikke å betale for noe jeg mener at jeg ikke får. som jeg sier i den forrige posten min så mener jeg at dette er skive bom med tanke på publikum, dette grunnet at vi som betaler for ekstra abonnementet er folk som har mer en middels kunnskaper om data. jeg sier ikke at det ikke finnes fork som ikke har ekstra som ikke her data guruer men brorparten av abonnementene er mer en middels opptatt av data og har gode kunnskaper om data. da er dette kjedelige og mer eller mindre ubrukelige artikler som vi ikke burde ha behøvd å betale ekstra for. Denne atrikelen burde vert stemplet guide og vert offentlig for alle på hardware.no jeg forlanger ikke banebrytene nyheter heller men litt mer enn en hovedkort for dumies er å foretrekke.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Denne atrikelen burde vert stemplet guide og vert offentlig for alle på hardware.no jeg forlanger ikke banebrytene nyheter heller men litt mer enn en hovedkort for dumies er å foretrekke.

 

Hvem sier at extra stoffet skal være kun for teknisk interesserte? Jo mer de putter inn i extra kategorien, jo bedre for oss som betaler, for det betyr jo at de kan leve på oss som betaler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvem sier at extra stoffet skal være kun for teknisk interesserte? Jo mer de putter inn i extra kategorien, jo bedre for oss som betaler, for det betyr jo at de kan leve på oss som betaler.

 

Jeg vil da her svare med det at Hardware.no og mediehuste Tek reklamerer med at dette er "spennende og lærerike artikler".

 

Dette reklamerer de med på Hardware.no ovenfor sine trofaste lesere. Disse leserne er personer som må antas å være ganske tekniske da hardware.no ikke er en publikasjon som har menigmann i gata som hoved publikum. Det sies tilogmed på hardware.nos egen side at de er en av Norges største datarelaterte nettsider noe som jeg vil tilsi at de mener at mål publikumet er personen med mer en middels teknisk innsikt og interesse. artikler som da skal være spannende og lærerike må da nødvendigvis ha en viss standard og ikke være jevngode med en How-to for personer som ikke har kunnskaper innen for feltet.

 

Og jeg vil også for siste gang påpeke at det er ikke selve kostnaden på abonnementet jeg er imot da jeg gjerne hadde betalt mer, men det er forholdet mellom innholdets kvalitet og pris jeg er imot. jeg mener at det skulle være unødvendig for meg å betale for slike artikler som ikke stemmer med produktbeskrivelsen.

Lenke til kommentar

Hvordan kan dere rettferdiggjøre å ha slike labre og kjedelige artikler liggende under ekstra?jeg syns dette er nærmest som å spytte i tryne på trofaste lesere som her er villig til å betale for det lille ekstra. jeg har de siste 2 til 3 ukene ikke følt meg tilfreds med dette Ekstra abonnementet og hvis dette ikke blir bedre innen 10 august som er neste betaling for meg kommer det ikke flere penger fra meg.- BjotteEdit:Vil også påpeke at vi som har betalt for ekstra er mest sannsynligvis ganske tekniske av oss så artikler som dette er total skivebom med tanke på publikum.

 

Nå synes jeg du ikke skal ta å dra alle under en kam her. Er nok mange (meg inkludert), som er interesert, men kanskje ikke SUPER teknisk, og har stålkontroll på det siste av info om hovedkort. Denne artikkelen passet meg perfekt - ikke at jeg hadde behov for alle punktene, men selv om bare 1 eller to var aktuelle, så ville jeg fortsatt definere artikkelen som "spennende og lærerik":

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor finner jeg hovedkort for mitt bruk?

 

Det skal ha plass til 1 prosessor, 2-4 minnebrikker, 1 skjermkort, 2 disker, nettverk og et lydkort. Thats it. Trenger ikke 130 usb 7.3 porter, VGA, DVI og HDMI.

 

Heller ikke mer enn 2-3 SATA porter, ikke trådløst nett, ikke BT.

 

Og jeg kastet vekk ukens gratislesning på... Tull...

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Nå synes jeg du ikke skal ta å dra alle under en kam her. Er nok mange (meg inkludert), som er interesert, men kanskje ikke SUPER teknisk, og har stålkontroll på det siste av info om hovedkort. Denne artikkelen passet meg perfekt - ikke at jeg hadde behov for alle punktene, men selv om bare 1 eller to var aktuelle, så ville jeg fortsatt definere artikkelen som "spennende og lærerik":

Dette er informasjon som har vært fritt tilgjengelig på nett siden 2009, at du ikke vet dette betyr ikke at det er riktig av HW.no å ta betalt for en så meningsløs artikkel.

Hvor finner jeg hovedkort for mitt bruk?

 

Det skal ha plass til 1 prosessor, 2-4 minnebrikker, 1 skjermkort, 2 disker, nettverk og et lydkort. Thats it. Trenger ikke 130 usb 7.3 porter, VGA, DVI og HDMI.

 

Heller ikke mer enn 2-3 SATA porter, ikke trådløst nett, ikke BT.

 

Og jeg kastet vekk ukens gratislesning på... Tull...

http://www.prisjakt.no/category.php?k=1320

 

Hardware.no vil aldri linke til prisjakt fordi det en konkurrent til prisguide, men faktum er at prisjakt er mye bedre enn prisguide.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Det er også greit å sjekke at hovedkortet velger riktig oppstartsmedie, og at AHCI er aktivert om du bare har SSD-er i datamaskinen. AHCI er nemlig veldig viktig for å få mest mulig ut av SSD-en din, men hvis du har noen harddisker i tillegg må du ligge unna denne innstillingen. Du kan lese mer om dette i guiden «slik installerer du SSD-en riktig».

 

Min bærbare med SSD får BSOD ett sekund etter windows-oppstart om jeg aktiverer AHCI.

 

Dafuq?

Lenke til kommentar

Hvordan kan dere rettferdiggjøre å ha slike labre og kjedelige artikler liggende under ekstra?jeg syns dette er nærmest som å spytte i tryne på trofaste lesere som her er villig til å betale for det lille ekstra.

 

Bjotte har faktisk et poeng..

 

Dette minner meg mer og mer om artiklene man finner på bl.a Din Side i helgene. Pjatt som legges ut bare for å legge ut noe.. "hvordan tenne i ovnen", eller "hvilke såper som gjør grillrista rein" er like skivebom som å tipse abonnentene på HW Ekstra at vi bør ha oppdaterte drivere, programvare og BIOS - og ikke minst "velge sokkelen som prosessoren du benytter".

 

I den siste tiden mener jeg subjektivt at artiklene og testene for oss ekstra-brukerne rett og slett er hastverkarbeid (f.eks strømforbruk på SSD kontra HDD -testen) bare for å levere noe daglig, som er langt fra "spennende og lærerike artikler".

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min bærbare med SSD får BSOD ett sekund etter windows-oppstart om jeg aktiverer AHCI.

 

Dafuq?

 

Fordi du installerte Windows i IDE modus, da skjer dette. Guide for å skifte til AHCI i Windows 7 og Windows 8 finner du her.

 

Skjønner liksom ikke det Hardware sier her:

 

AHCI er nemlig veldig viktig for å få mest mulig ut av SSD-en din, men hvis du har noen harddisker i tillegg må du ligge unna denne innstillingen.

 

Snurredisker støtter da også NCQ hvis jeg ikke tar feil, så det å påstå at man skal ligge unna AHCI med snurredisker er da tull.

Endret av Chavalito
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Min bærbare med SSD får BSOD ett sekund etter windows-oppstart om jeg aktiverer AHCI.Dafuq?
Fordi du installerte Windows i IDE modus, da skjer dette. Guide for å skifte til AHCI i Windows 7 og Windows 8 finner du her.Skjønner liksom ikke det Hardware sier her:AHCI er nemlig veldig viktig for å få mest mulig ut av SSD-en din, men hvis du har noen harddisker i tillegg må du ligge unna denne innstillingen.Snurredisker støtter da også NCQ hvis jeg ikke tar feil, så det å påstå at man skal ligge unna AHCI med snurredisker er da tull.

 

Helt enig med deg ... det er tydelig at artikkelforfatter her ikke har ett snev av anelse om hva han skriver, eller er drita full eller ikke har tatt seg tid til undersøkende journalistikk (noe som HW/TEK har lovt flere ganger skulle komme i "ekstra", jeg har fremdeles til gode å se de gode sammenligningstestene for bildebehandling/vidoebehandling, hva er ytelsesforskjellene i praksis på ett single cpu kontra dual cpu mht bilde/video redigering/konvertering/rendering.

 

Sånn som dette her er det vi har lest om på dinside/itavisen/hw i uminnelige tider gratis og det finnes ingen forsvar for å legge en slik artikkel på ekstra ... de fleste som betaler eller kunne tenke seg å betale de ønsker noe EKSTRA når det er det som er lovt ... jeg er helt sikker på at de fleste hadde betalt også om det bare hadde vært reklamefritt som var annonsert, men nå er det faktisk ikke det ... det ble annonsert med dypere tester, mer utfyldene artikler, mer spesifiserte artikler og mer interessant lesning ... for den tekno interesserte ...

 

SÅNN SOM DETTE HAR UTVIKLET SEG SÅ ER JEG SABLA GLAD JEG IKKE HAR BETALT FOR DETTE OG JEG KOMMER HELLER IKKE TIL Å BETALE FOR TJENESTEN FØR JEG SER MINIMUM 4-5 SERIØSE ARTIKLER SOM ER SKREVET AV HW STABEN OG IKKE BARE KOPIER/OVERSATT/KJØPT FRA ANDRE SIDER ...

 

Skuffende dårlig tjeneste dette her og dere kommer til å miste lesere hvis det fortsetter, ikke bare ekstralesere, men lesere generelt ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og her er en til HW/TEK teamet ...

 

Frem til i dag så har jeg latt annonser være annonser på sidene deres og heller hatt en litt mer irriterende leseropplevelse, men fordi dere klarer å servere denne type artikler på en betalt tjeneste så har jeg fra og med nå blokkert reklameserverne som brukes på deres sider og jeg kommer også til å blokkere eventuelt nye reklameservere som dukker opp ... Når dere kan bevise at dere er mer seriøse ovenfor trofaste lesere så kan det være dere begynner å tjene penger på meg igjen ... og ja.... det er ganske ofte jeg klikker på noen av reklamene som har vært vist her, både med vilje og fordi de plutselig endrer størrelse ved last ...

Så i dag mistet dere en inntektskilde

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...