Gå til innhold

Senker prisen på superruterne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke pris som hindrer meg i allefall...

Det er støtte for 3 parts og god firmware som er det desidert beste salgs argumentet til meg.

Du kan skravle dagen lang om støtte for ditt og datt, men en ruter med DD-WRT eller 3 parts firmware vil alltid danke ut den restriktive halvferdige møkka som sendes på flashbrikken fra fabrikk.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Tja, 2k for en ruter boks som har plenty med onboard flash, 2x USB porter, 5 porter switch + LAN (GBit), mye ram og rask CPU og med det hele toppet med god DD-WRT støtte og optware så blar jeg gjerne opp.

Men ja, vi er i ett mindretall, men jeg tror ikke vi er mindre enn de andre privatpersonene som blar opp for en high end routerboks.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dessverre tror jeg at de som mener ac standarden blir helt vanlig i løpet av et års tid tar feil. Om de mener at boksene som selges vil ha denne standarden så tror jeg nok det kan stemme, men det er langt fra det til at de er vanlige i bruk.

 

Folk flest bytter ikke ut det de får levert fra ISP-en, folk flest har ikke internett som kan nytte slike hastigheter, folk flest lagrer ikke filmer i HD-format osv. Folk flest bytter faktisk ikke ut det som virker før de må

 

Og entusiaster vil ha funksjoner slik som 007CD nevner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dessverre tror jeg at de som mener ac standarden blir helt vanlig i løpet av et års tid tar feil. Om de mener at boksene som selges vil ha denne standarden så tror jeg nok det kan stemme, men det er langt fra det til at de er vanlige i bruk.

 

Folk flest bytter ikke ut det de får levert fra ISP-en, folk flest har ikke internett som kan nytte slike hastigheter, folk flest lagrer ikke filmer i HD-format osv. Folk flest bytter faktisk ikke ut det som virker før de må

 

Og entusiaster vil ha funksjoner slik som 007CD nevner.

 

Mange gode poeng her.

 

Men, folk flest som opplever fravær av bredbånd pga. dårlig Internettleverandør, de vil gjerne begynne å lete etter feil når de har fått nok.

 

Det mest logiske da er at enten er ISP elendig, eller så er router elendig. Men det kan jo være andre feilkilder som din Windows-innstallasjon, eller noe sånt/annet. Uansett et vanskelig område å feilsøke for "folk flest" !!

 

 

Jeg kjenner ihvertfall noen som hiver ut det gamle og kjøper nytt i håpet om at ting bedrer seg. Er av og til litt sånn anlagt selv, men jeg kan også forsøke å feilsøke. Det er ikke lett å feilsøke noe man ikke har kontroll over, som selve ISP'en. Man kan gjøre målinger, men hvem har måleutstyr for å logge linjeutfall? Og det er jo ISP'en som må feilsøke sin kobber/fiber og som har forutsetningene for det.

 

Jeg er gått over på fiber og er rimelig fornøyd med det valget :)

Endret av G
Lenke til kommentar

Enig med flere her!

Personlig bruker jeg fortsatt kabelen mellom to enheter, trådløst er praktisk men i bunn og grunn er det mange enheter som fortsatt ikke støtter det nyeste av standarer. Feks den eldrende PS3'en selv i slim utgave støtter fortsatt kun b/g og trolig så er mesteparten av de bærbare enhetene også b/g/n .

 

Skal jeg streame video dog over det interne nettet må man selvfølgelig ha krafitge saker, da er det nok lurt å ha noe av det siste, problemet er som sagt dårlig firmware og få enheter som støtter custom.

Lenke til kommentar

Feilen er ikke prisen dette ligger på, eller hastigheten det kan tilby. Feilen er at Olav og Kari allerede "har" en router som de får av telenor, og ikke skjønner hva de skal med en til

 

Hvorfor er dette en "feil"? Mine foreldre ("Ola og Kari") har en Zyxel-router fra Telenor som har fungert feilfritt i flere år, så hvorfor skal de bytte? For å øke konsumet og avfallsmengden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...