Gå til innhold

- Kameraet koster nesten like mye som konsollen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ekkelt at det kameraet kan følge med på deg hele tiden når det står tilkoblet.

Om kameraet er obligatorisk å kjøpe, er det obligatorisk å bruke også? Eller kan man bare pakke det bort?

 

Om alle må kjøpe Kinect, men de ikke er tvunget til å faktisk bruke det, tipper jeg Kinekt blir dumpet på QXL etter hvert. Du kan kjøpe den der om du vil ha.

 

En stund etter lansering tipper jeg det blir mulig å kjøpe Xbox uten Kinect for å konkurrere på pris med Playstation.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Kameraet ingen vil ha. Bleh. Vil ikke konvertere til PS4, da jeg ikke vil få overført profilen fra Xbox Live, men jeg hater at dette spionkameraet må være tilkoblet.

Jeg vil ha det :O oh noes jeg er ingen?

Men over til saken, who cares du får en nyttig duppedings som kan bli brukt til noen av fremtidens favorittspill.

Buhu den overvåker meg... ehm du bruker internett? uansett redd for at den filmer deg mens du sitter der alene i mørket naken? ta en teipbit over...

Er du heldig kan du tilogmed la den ligge i esken du fikk med...

 

*eddit;

Men ja det kunne vært nyttig å fått en pakke uten sensoren, til en rimeligere pris ofc.

(Dette var en melding til alle som syter over sensoren -.-)

Endret av Woltox
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke ha et stygt kamera stående i stua, og jeg vil ikke ha teite bevegelsesstyringsgimmicker i spill.

 

Det er utrolig mye "riktigere" og raskere å styre spill via kontroll, da det er raskere å bevege en tommel enn å fyre i gang hele armen.

 

For meg er Kinect hovedgrunnen til å velge PS4 som hovedkonsoll neste generasjon, etter å ha kjøpt alle multiplattformspill på Xbox i de to siste generasjonene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det mulig å bare Kjøpe Kinect kameraet til bruk med en datamaskin?

 

Nei.

 

Er det bekreftet at kameraet må være tilkoblet når du spiller spill som ikke bruker det?

 

Ja Kinect kameraet må fremdeles være koblet i for at Xbone skal spille av spill/annen content.

 

Kameraet ingen vil ha. Bleh. Vil ikke konvertere til PS4, da jeg ikke vil få overført profilen fra Xbox Live, men jeg hater at dette spionkameraet må være tilkoblet.

 

Er virkelig profilen din fra Xlive eneste grunn til å ikke bytte til PS4? Hva er det du har på den profilen? Achievements? Lol. Jaja du får leve med at du blir filmet og all lyd blir tatt opp 24/7 da, fin tradeoff med at du får dine precious achis.

Lenke til kommentar

Er jo bare å klistre en lapp over linsa da :)

 

Nei av flere grunner:

  • Xbone vil ikke spille av content hvis linsa er tildekt eller snudd.
  • Kinect har infrarødt kamera som ser deg gjennom div gjenstander.
  • Ved første oppstart av Xbone må man identifisere seg selv med Kinect kameraet.

 

 

*Ignorant snip*

 

Folk som bryr seg om generell privacy cares. Jeg vil ikke ha et kamera og mic stående i stua mi for å "høre" etter kommandoer. Hvis jeg hadde vært en console gamer hadde jeg brydd meg om spill.. ikke snapfunksjoner, veive med hendene i lufta og se live TV.

Jeg regner med du tenker og snart kommer med "jeg har ingen ting å skjule" argumentet. Hva du eller jeg gjør i stua har ingen noe med, det er ikke poenget. Men hvis du ikke har noe i mot at et kamera står å peker på deg hele tiden kan du vel sette opp en livestream og sende meg URL på PM da eller?

 

Og nei man kan ikke sette en tapebit over kameraet.

Endret av fenele
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne boksen er hoved grunnen til at jeg ikke kjøper noen Xbox One.

Er det bare meg eller er det ingen andre som har problem med å skjønne hvor man skal plassere denne store stygge saken? Jeg har allerede en soundbar under TV'n og den fjernes ikke til fordel for ett stygt kamera jeg ikke vil ha.

 

Og nei, det er ikke aktuelt å borre fast denne dritten over TV'n heller, da kjøper jeg heller PS4.

Lenke til kommentar

Synes det er litt trist at forbrukerne nå skal stå i veien for innovasjonen. Jeg ser overhodet ikke noe problem med å ha et kamera stående på Xboxen. Jeg stoler mye heller på et digert selskap som Microsoft som har MYE å tape med å drite seg ut på personvernet her enn f.eks. securitas med sine studenter som skal passe overvåkningskameraene rundt forbi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ekkelt at det kameraet kan følge med på deg hele tiden når det står tilkoblet.

Om kameraet er obligatorisk å kjøpe, er det obligatorisk å bruke også? Eller kan man bare pakke det bort?

 

Om alle må kjøpe Kinect, men de ikke er tvunget til å faktisk bruke det, tipper jeg Kinekt blir dumpet på QXL etter hvert. Du kan kjøpe den der om du vil ha.

 

En stund etter lansering tipper jeg det blir mulig å kjøpe Xbox uten Kinect for å konkurrere på pris med Playstation.

 

 

Har du mobil ?

Har du laptop?

Da er du overvåket 24 timer i døgnet hvis det er hva du er bekymret for

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok overvåkning allerede. Trenger ikke enda mer.

Jeg har forresten satt en teipbit over webkameraet på Macen, bare i tilfelle. Om jeg brukte Windows, er virus som bruker webkameraet en enda større fare enn på Mac.

 

Og jeg tviler ikke på om NSA kan fjernaktivere webkameraet i Windows, og muligens Mac. Men man trenger jo ikke å sette opp enda flere kameraer.

Lenke til kommentar

Synes det er litt trist at forbrukerne nå skal stå i veien for innovasjonen. Jeg ser overhodet ikke noe problem med å ha et kamera stående på Xboxen. Jeg stoler mye heller på et digert selskap som Microsoft som har MYE å tape med å drite seg ut på personvernet her enn f.eks. securitas med sine studenter som skal passe overvåkningskameraene rundt forbi.

 

Åja du stoler på det selskapet som gir NSA direkte tilgang til sine servere for blant annet Skype og Outlook.com ja. Ok.

 

Jeg synes det er litt trist at MS skal påtvinge kundene sine Kinect, også for spill som ikke bruker det.. Kinect funksjoner for spill og de som vil bruke det har jeg ikke noe i mot. Det jeg er i mot er ingen valgfrihet og kravet om at den må være koblet i hele tiden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Med f.eks DETTE i tankene så kan de si hva de vil om at de ikke skal spionere på deg i stuen, jeg stoler ikke på de.

Det at de presser dette på forbrukerne passer skremmende dårlig sammen med avsløringene om hva NSA har drevet med og hvem som har delt ut informasjon til de.

 

 

Edit: fenele var litt kjappere enn meg gitt.

Endret av Kjetil_90
  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...