Gå til innhold

? Gjør det umulig for meg å reise


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg støtter Snowden, men etter at den journalisten skrev at Snowden har informasjon som er ekstremt skadelig til usa kan jeg se hvorfor dem er så redd for han.

 

Per definisjon er alt han gir ut skadelig fordi de gir dem dårlig ry. Det er for eks. skadelig for en kriminell person at jeg forteller politiet om hans gjerninger. "Skjønner" og "Aksepterer" er to forskjellige ting. Jeg "skjønner" også hvorfor nazistene regelrett likviderte jødene i slutten av krigen. De trakk seg tilbake, og fant det effektivt å bare drepe alle sammen enn å tvinge tilbake. Det betyr ikke at jeg aksepterer det.

Jeg skjønner også hvorfor Osama bin Laden begikk 9/11. Eller for å gi et mer kjent tilfelle: jeg skjønner hvorfor Stasi overvåket majoriteten av sine innbyggere i Øst-Europa, akkurat som jeg skjønner hvorfor USA og andre vestlige regjeringer gjør det nå.

 

Men jeg aksepterer det ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Juridisk er faktisk Snowden ass-free, i forhold til amerikansk grunnlov som han sier.

Om andre (les: de ca. 2000 etteretningsorganisasjoner som fins i USA underlagt NSA, CIA og andre etter dette ble privatisert sent i 2001) mener noe annet så er det vel i frykt for hva annet han har å komme med.

Det er lite seriøst at han skal få asyl i Norge, i og med at vi siden 2. verdenskrig har vært nære allierte med USB, men tenk på norsk lov: For et lignende scenario i Norge så er vi faktisk beskyttet av grunnlov, arbeidsmiljøloven og påfølgende tillegg. Interessant å høre fra noen i PST el militær etteretning om det samme tilfaller dem..

Snowden burde vel egentlig fått samme forsvarer som Zimmerman og reist hjem sånn som jeg ser det..

Lenke til kommentar

Per definisjon er alt han gir ut skadelig fordi de gir dem dårlig ry. Det er for eks. skadelig for en kriminell person at jeg forteller politiet om hans gjerninger. "Skjønner" og "Aksepterer" er to forskjellige ting. Jeg "skjønner" også hvorfor nazistene regelrett likviderte jødene i slutten av krigen. De trakk seg tilbake, og fant det effektivt å bare drepe alle sammen enn å tvinge tilbake. Det betyr ikke at jeg aksepterer det.

Jeg skjønner også hvorfor Osama bin Laden begikk 9/11. Eller for å gi et mer kjent tilfelle: jeg skjønner hvorfor Stasi overvåket majoriteten av sine innbyggere i Øst-Europa, akkurat som jeg skjønner hvorfor USA og andre vestlige regjeringer gjør det nå.

 

Men jeg aksepterer det ikke.

Jeg aksepterer det på ingen måte selv, men tror ikke journalisten gjorde omstendighetene noe bedre for Snowden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...