Gå til innhold

Kameraleketøy med tilt-shift


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I de aller fleste tilfeller er dette laget ved bruk av en mobiltelefon og et filter. Denne effekten kan selvfølgelig oppnås ved å bruke systemkameraer også, men da vil det gjerne koste noen tusenlapper for objektivet.

 

Behøver ikke å betale flere tusenlapper for og oppnå samme effekt som en mobilapp's, det er bare og laste inn bildet i "tiltshiftmaker".

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Ekte tilt og ekte shift er mye kulere enn fake etterbehandling - du kan få til en mye fetere effekt med bedre bildekvalitet.

 

Når det er sagt skriver de "tilt/shift" på hjemmesiden sin - jeg tror dette kameraet kun kan tilte og ikke shifte. Å tilte gir skrått fokusplan, som blant annet kam brukes til "miniatyreffekt", mens shift er å endre perspektiv på skrå linjer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Optisk tilt-shift er bra, du vil aldri få noe annet enn falsk effekt med software eller app. Lensbaby er jo også veldig bra til dette. (Og koster omtrent det samme hvis du har systemkamera). Det er kult at du har et eget hjul til å vri linsen, det har jeg ikke sett før. Det kanskje mest interessante ved dette kameraet er likevel designet, det er den første digitale varianten av dette klassiske "Rolleiflex" designet jeg har sett.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...