Gå til innhold

- iPad Mini med Retina-skjerm kommer i 2014


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apple har tradisjon for å lansere produkter hvor maskinvaren underleverer, slik at de har gode argumenter for at brukerne skal kjøpe neste generasjon. Smart, men ikke veldig brukervennlig.

 

Folk flest vet ikke hva retina er. Er som du sier god markedsføring da retina egentlig bare er en vanlig skjerm hvor pixeltettheten er såppas høy at den ikke skal være synlig. Men det hørs jo veldig sprekt ut å ha retina..

Lenke til kommentar

Jeg og søsteren min skaffet oss nylig våre første iPad'er sammen (i USA). Jeg valgte retina, hun vanlig. Forskjellen på skjermene er ENORM. Digg å laste ned et stort bilde og undersøke detaljene. Og desto mer dritt å gå over til den smått aldrene mac'en, lolz...

 

For dem med retinaskjermer O.L. kan jeg anbefale å søke på "mandelbrot" eller "fraktal". Da får skjermen noe å jobbe med :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar

"Vanlig skjerm" er det vell ikke, stilles visse krav som blant annet at det skal være et IPS panel med et minimumskrav av fargespekter, kalibrering og innsynsvinkel.

Stemmer det, men det er i grunn bare en skjermstandard, er ikke noe magisk med den. På samme måte som Ultrabok TM bare en beskrivelse av et produkt som møter visse spesifikasjoner.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...