Gå til innhold

Sniktitt: Band Fuse (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde Rocksmith hos en kamerat i helga. Jeg har spilt gitar selv i over 15 år og kan noter og er også vant med tabulatur.

Det var et rent helvete for meg å skjønne noenting: Forskjellige farger på strengene, masse tall og tegn som kommer mot deg.

For meg var det helt motsatt av intuitivt.

Plus at rocksmith hadde et enorm delay, ja for meg så er et halv sekund så mye delay at det var umulig å jamme med. 0 ms er der det skal være.

Lenke til kommentar

Det var ingen teikn til delay på Band Fuse. Det var eit problem med Rocksmith, men dette er eit heilt anna spel. Eg var ikkje i stand til å merke noko medan eg spelte.

 

15 millisekund er ekstremt lite. Nokre kan merke det, men for folk flest vil må du mykje høgre opp før det blir ekko. Samtidig er det verdt å merke seg at når ein driv med lyd på data så kostar lydkort som kuttar latencyen veldig dyre om vi samanliknar med den kabelen som kjem saman med spelet.

Lenke til kommentar

Dette spillet er penger ut vinduet for de som har spilt gitar en stund og kan lese tabs. Hva skal man med et spill til tabs om man har en telefon eller effektpedal med metronome samt tabs fra en eller annen nettside? Ser også ut som dette spillet gir lite rom for å legge ditt personlige preg på sanger... Gameplay videoer av spillet får meg til å se på det som mario kart linet opp mot forza/gran turismo.. følelsen av lavt budsjett og kjip kvalitet.

Helt klart et spill som blir pushet ut for å desperat gi rocksmith konkurranse.

 

Har spilt gitar aktivt de sist 5 årene og må si jeg har fått mye utav rocksmith og ser frem til oppfølgeren.

Jeg eier Rocksmith både på xbox og pc og har ikke hatt delay på noen av versjonene, men det har nok veldig mye å si hvilken tilkobling du har...

 

Jeg kjører alt på optisk (Logitech Z-906 Surround) og som sagt så får jeg 0 delay.

Eneste jeg missliker med konsollversjonen er alt for lav framerate (kan tolkes som delay) og til tider virker det som hele spillet rett og slet bremser ned. Det er derimot ikke et problem i pc versjonen som kjører på 60 fps.

 

Så må jeg også legge til at dlc ordningen rocksmith har er genial, og det skal mye til for å dytte det av tronen.

Endret av XE DarkRunner
Lenke til kommentar

Dette spillet er penger ut vinduet for de som har spilt gitar en stund og kan lese tabs. Hva skal man med et spill til tabs om man har en telefon eller effektpedal med metronome samt tabs fra en eller annen nettside? Ser også ut som dette spillet gir lite rom for å legge ditt personlige preg på sanger... Gameplay videoer av spillet får meg til å se på det som mario kart linet opp mot forza/gran turismo.. følelsen av lavt budsjett og kjip kvalitet.

Helt klart et spill som blir pushet ut for å desperat gi rocksmith konkurranse.

 

Har spilt gitar aktivt de sist 5 årene og må si jeg har fått mye utav rocksmith og ser frem til oppfølgeren.

Jeg eier Rocksmith både på xbox og pc og har ikke hatt delay på noen av versjonene, men det har nok veldig mye å si hvilken tilkobling du har...

 

Jeg kjører alt på optisk (Logitech Z-906 Surround) og som sagt så får jeg 0 delay.

Eneste jeg missliker med konsollversjonen er alt for lav framerate (kan tolkes som delay) og til tider virker det som hele spillet rett og slet bremser ned. Det er derimot ikke et problem i pc versjonen som kjører på 60 fps.

 

Så må jeg også legge til at dlc ordningen rocksmith har er genial, og det skal mye til for å dytte det av tronen.

 

Hvorfor er dette penger ut av vinduet for folk som spiller gitar, mens Rocksmith ikke er det?

 

Jeg spiller, som deg, gitar og har gjort det en stund. Jeg har Rocksmith, og har lik tilkobling som deg(optisk til Z-5500) og jeg kan ikke si at jeg vært plaget med delay. Noen er dog mer følsomme for dette enn andre. Jeg ble plaget litt, men fant ut at hvis jeg satte Z-5500 i stereo, så ble nesten alt delayet borte.

Lenke til kommentar

Slike spel blir ikkje først og fremst laga for dei som allereie kan å spele gitar godt. Mykje av poenget er jo tross alt å lære folk å spele gitar, og akkurat på denne fronten ser det ut til at Band Fuse kan ha eit hakket betre tilbod enn Rocksmith hadde. Kva Rocksmith 2014 vil tilby på denne fronen gjenstår å sjå.

 

Utover det så var Band Fuse under utvikling før Rocksmith blei kunngjort, så å kalle dette eit desperat forsøk på å gi Rocksmith konkurranse blir ganske feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...