Gå til innhold

Test: Corsair Vengeance Pro 2x8 GB DDR3-1866 CL9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skjer med høy CL. jeg kjøpte 1600mhz brikker med CL 8 for 3 år siden eller noe. burde da i dag få til bedre en CL 9 på 1866 mhz brikker.

 

Vist du tar eit kjapt reknestykke så er det mindre latency med CL 9 ved 1866Mhz, er ikkje mykje men er forsatt litt betre, og dette er eit billig sett, sjelden du får de billige samtidig som de er ment for entusiaster.

 

Finnest noen unntak, men da må man overclocke..

Lenke til kommentar

skjer med høy CL. jeg kjøpte 1600mhz brikker med CL 8 for 3 år siden eller noe. burde da i dag få til bedre en CL 9 på 1866 mhz brikker.

 

Jeg vet.... Hva skjer? Har lyst til [ oppgradere pcen men sitter allerede p[ en 24" 16:10 skjerm som jeg ga ca 2000 for for 5 ÅR SIDEN! Nå er bare prisene flydd i været på samme skjermen.

 

Ang minnemodulene venter de nok bare på at de to store cpu selskapene skal slippe hw som støtter neste genrasjon og når det skjer aner jeg ikke.

 

Virker som det har vært en hengemyr å komme seg til OLED og bedre harware generelt, bortsett fra SSD som har blitt bedre

Lenke til kommentar

Vist du tar eit kjapt reknestykke så er det mindre latency med CL 9 ved 1866Mhz, er ikkje mykje men er forsatt litt betre, og dette er eit billig sett, sjelden du får de billige samtidig som de er ment for entusiaster.

 

Finnest noen unntak, men da må man overclocke..

 

er meget liten forskjell. dessuten er det ikke mange dyre sett heller som har bedre latency/CL.

Lenke til kommentar

skjer med høy CL. jeg kjøpte 1600mhz brikker med CL 8 for 3 år siden eller noe. burde da i dag få til bedre en CL 9 på 1866 mhz brikker.

 

Selvfølgelig vil du ha så lav latency som mulig, men når du kan få lavere latency på CL10, 2400Mhz enn 1600Mhz, CL8, så går du selvfølgelig for det. Informasjon blir skrevet til RAM i hauger, slik at det latencyen kun er viktig når du først skal skrive til RAM, deretter er det hastigheten som gjelder.

Lenke til kommentar

 

Selvfølgelig vil du ha så lav latency som mulig, men når du kan få lavere latency på CL10, 2400Mhz enn 1600Mhz, CL8, så går du selvfølgelig for det. Informasjon blir skrevet til RAM i hauger, slik at det latencyen kun er viktig når du først skal skrive til RAM, deretter er det hastigheten som gjelder.

 

jeg kan ikke huske å ha sett 2400mhz CL 10 minne jeg men. men det jeg mente var at man burde klare f.eks 1600mhz @ CL 4 f.eks. og da 2400mhz @ CL 6-7.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tallene dere har for Aida64 er jo mye mindre enn hva ett z87 hovedkort ville vist. Der ligger tallene rundt 27-29k. Dere burde oppdatere testsettet deres :)

 

Kjører disse på et asus z87-pro med noctua d14 kjøler, du må bare flytte vifta 1 cm oppover så går det fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...