Gå til innhold

Så mange har bestilt smartklokka Pebble


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Well, etter å ha lest den del rundt på nettet, gav jeg opp pebble og gikk for http://www.metawatch.org/ .

 

Om det var et smart valg? We'll see. :)

Metawatch mangler Bluetooth 4.0 LE, har dårligere batteri, lavere oppløsning, bruker LCD fremfor E-paper og så vidt jeg vet er ikke API tilgjengelig for tredjepartsutviklere enda. For min del er dette nok grunner til å gå for Pebble. :) Liker også bedre utseendet.

 

Men det er hva jeg sier ihvertfall.

 

 

 

Pebble ser bra ut, personlig har jeg falt litt for Sony sin Smartwatch 2 :

Den ser faktisk interessant ut, spesielt siden den første Sony-klokken var "søppel". Den nye klokken: Oppløsningen er bedre, har innebygget NFC, mer eksklusive materialer, har mirco USB-port, men er ikke vanntett (sprutsikker IP57), har merklig nok ikke Bluetooth 4.0 LE, støtter ikke iOS og tilbyr vel ikke API for offentligheten. Ser interessant ut, men blir fortsatt Pebble for meg.

 

 

 

Eneste jeg noen gang angrer på at jeg støttet via kickstarter

Why?
Lenke til kommentar

 

Den ser faktisk interessant ut, spesielt siden den første Sony-klokken var "søppel". Den nye klokken: Oppløsningen er bedre, har innebygget NFC, mer eksklusive materialer, har mirco USB-port, men er ikke vanntett (sprutsikker IP57), har merklig nok ikke Bluetooth 4.0 LE, støtter ikke iOS og tilbyr vel ikke API for offentligheten. Ser interessant ut, men blir fortsatt Pebble for meg.

 

Why?

 

IP57 betyr jo at klokken tåler 1 m under vann i opptil 30m , så det er absolutt en klokke man kan feks svømme med (men ikke dykke).

Lenke til kommentar

IP57 betyr jo at klokken tåler 1 m under vann i opptil 30m , så det er absolutt en klokke man kan feks svømme med (men ikke dykke).

Jepp, men det er ingen garanti når Sony selv fraråder deg å dusje eller svømme med klokken. ;) Dessuten skriver de selv i spesifikasjonene at den er "sprutsikker".
*Note: Although SmartWatch 2 is splash resistant, it should not be exposed to very wet conditions or be immersed in water.

Telefonen min har IP67-sertifisering, men har ikke vist seg å være vanntett selv om, noe mange flere har bekreftet.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Er den ikke vanntett følger den ikke IP67.

I så fall hadde jeg reklamert på produktet.

 

IPx7:

Immersion up to 1 m Ingress of water in harmful quantity shall not be possible when the enclosure is immersed in water under defined conditions of pressure and time (up to 1 m of submersion).

Test duration: 30 minutes

Immersion at depth of at least 1 m measured at bottom of device, and at least 15 cm measured at top of device

Lenke til kommentar

Så det er gadget som varsler meg når noen ringer eller sender mail/meldinger til mobilen min. Å ja, så kan den brukes til noen apper. Correct me if I'm wrong, men gjør ikke mobilen min alt dette fra før og mere? Att på til må jeg ha med meg telefonen for at klokka skal virke.

Kan noen forklare meg hva som gjør det verdt å drasse på en ekstra gadget?

Lenke til kommentar

Correct me if I'm wrong, men gjør ikke mobilen min alt dette fra før og mere?

Selvfølgelig. Men er mobilen din alltid like tilgjengelig som et armbåndsur?

Jeg kan ikke svare for alle, men min mobil er stort sett i lomma. Da er det praktisk å bare kaste et blikk på klokka for å se på hva eller hvem som vil meg noe, og om jeg må fiske opp mobilen nå med en gang, eller om det kan vente.

 

Min Pebble gir meg beskjed om:

  • Eposter
  • SMSer
  • Innkommende samtaler
  • Twitter-mentions eller DMs
  • Facebook-hendelser (for utvalgte venner)
  • Påminnelser fra kalendere
  • Notifikasjoner fra huset (noen ringer på døren, kjellerdøren ble åpnet, vaskemaskinen er ferdig, etc) via Growl
  • Server-status fra f.eks. tjenester SageTV, Plex, etc eller maskiner

 

Jeg har ikke lenger ringelyden på mobilen, det er det rett og slett ikke behov for lenger. Pebble gir meg beskjed om det jeg trenger å vite uten at jeg trenger forskjellige lydsignaler for å filtrere, så WAF har til og med krøpet noen hakk opp.

Lenke til kommentar

En funksjon noen kanskje trenger (tilgjengelig via app) er å få mobilen til å pipe fra klokka, hvis du ikke finner igjen mobilen ;) Ellers kan du sette den opp til å gjøre ganske mye via IFTTT. Og du kan skru av BT og bare bruke den som klokke, så du trenger ikke å ha med mobilen for at den skal virke.

 

Jeg er forresten veldig fornøyd med min pebble :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...