Gå til innhold

Nå vil Apple inn i bilen din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
Konseptet Apple nå har tatt patent på skal blant annet innebære en såkalt «taktil» berøringsskjerm, det vil si en berøringsskjerm som inkorporerer fysiske elementer man kan kjenne med fingrene. Dette kan for eksempel ta form som små groper i skjermen.

De har altså funnet opp/patentert... knapper å trykke på ?

Lenke til kommentar

Men da må de faktisk få lov til velg selv

slik er det ikke alltid

Slik er det aldri, kan du vel like gjerne si.

Det er bilprodusenten som bestemmer hvilket system de skal bruke i bilene de lager.

 

Som bilkjøper vil kanskje noen få velge en bestemt bilmodell fordi den har et Apple-system, mens andre vil velge bort samme bilmodell fordi den har et Apple-system, men de fleste vil velge bilmodellen utfra helt andre kriterier.

 

Vil du ikke ha Apple i bilen, så kan det hende at enkelte bilmodeller vil bli uninteressante for deg.

(Men du venter vel på et system med 'Metro'-fliser, kjenner jeg deg rett?)

Lenke til kommentar

Poenget var at man kunne velge uten ta hensyn til Apple overhode

Det som lett skjer ( jeg vet ikke om det skjer denne gangen) er at man mister mere en Apple designet hvis velger bort et system av Apple

 

at valget blir f,eks Apple navigasjon og takluke

velger man bort Apple navigasjon så må man også velge bort takluken

 

Det som har vært problematisk med Apple er at de har tatt sin helt egen vei på en del standarder

slik at hadde man Iphone så vill den kun fungere samme med andre Apple produkter

Skulle man få det til funger utenom så var det et tur uten like for å få det til fungere

 

Det er jo fortsatt slik at enkelte ganger må man bruke proprietære overganger hvis man skal koble Apple-utstyr til noe som ikke er Apple

 

Dette er det vel ingen som ønsker ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hold apple unna , la folk få velge selv .

 

Dersom Apple lanserer noe ala ipad for bil. Med full tilgang til appstore etc.

Så vil det være den soleklart beste navigasjon/stereo-løsning for bil pr i dag. Det vil også være den mest åpne bilplattformen. Nesten alle biler i dag har en "dum" og lite brukervennlig navigasjonsløsning, hvor softwareoppdateringer kommer flere måneder for sent. Kart koster 100vis av kroner, og bilen må på verksted for oppdateringer.

Endret av zaico
Lenke til kommentar

Det er det motsatte som kommer til skje.

Apple vil tjene penger på alle karten og man må betale mere en hos konkurrentene.

 

Det som har vært et problem med Apple sine kart i det siste , jeg vet ikke om de har fått orden på det enda.

er alle de vanvittighet feilen de har .

 

Samtid hvis man har en telefon som ikke er Apple fabrikat vil de da godta blåtann som trådløs telefonforbindelse til telefonen.

Er det ikke stor sannsynlighet for at Apple vil satse på en helt egen løsning her som bare finnes på Apple telefoner , og man må kjøpe en ekstra dings for at det skal fungere med blåtann ?

 

USB blir sikkert tatt bort til fordel for noe nytt som få andre dingser bruker

Lenke til kommentar

Trodde biler allerede hadde touch multifunksjons skjerm allerede jeg?

 

Det er her snakk i en skjerm som kan ha fysiske knapper og lignende utenpå skjermen. Så noe youtubevideoer som viste hva de jobber med, og det gikk i knotter og brytere utenpå skjermen. Så heller dårlig ut, og det virket ikke som om Apple var videre involvert i utviklingen. Tror de bare har betalt et par mennesker for å teste ut inovative konsepter.

Lenke til kommentar

Det er det motsatte som kommer til skje.Apple vil tjene penger på alle karten og man må betale mere en hos konkurrentene.Det som har vært et problem med Apple sine kart i det siste , jeg vet ikke om de har fått orden på det enda.er alle de vanvittighet feilen de har .Samtid hvis man har en telefon som ikke er Apple fabrikat vil de da godta blåtann som trådløs telefonforbindelse til telefonen.Er det ikke stor sannsynlighet for at Apple vil satse på en helt egen løsning her som bare finnes på Apple telefoner , og man må kjøpe en ekstra dings for at det skal fungere med blåtann ?USB blir sikkert tatt bort til fordel for noe nytt som få andre dingser bruker

 

Blir vel docking-kontakt av type lightning...

 

;-)

 

Er vel ikke utpreget negativ til at det er Apple som står bak, om de gir full støtte til BT-tilkobling, altså benytter standarder, og at du får remoteapp også for Android og Win8.

 

Men om jeg har så mye troen på at Apple skal tenke på kunder som ikke bruker epledingser allerede, er jeg mindre sikker på.

 

Håper ihvertfall at det blir et krav fra bilprodusenten for at de skal inngå samarbeid med Apple her, og at de ikke går i knefall...

Lenke til kommentar

Jeg reagerte litt på at artikkelen nevner:

 

Noen har allerede begynt å jobbe i liknende baner. Og Apple får så lov å patentere det. ER det ikke noe som skurrer litt da?

 

Bør ikke et patentsystem DA beskytte den delen som mennesket allerede har brukt og benyttet en stund, for så å kun gi patent på enkelte sider av det Apple forsøker å patentere f.eks. ?

 

Ved å gi fysisk tilbakemelding på berøringen trenger ikke brukeren å flytte blikket fra veien, noe som vil redusere risikoen for ulykker. Noen produsenter tilbyr allerede lignende løsninger.
Endret av G
Lenke til kommentar

Dersom Apple lanserer noe ala ipad for bil. Med full tilgang til appstore etc.

Så vil det være den soleklart beste navigasjon/stereo-løsning for bil pr i dag. Det vil også være den mest åpne bilplattformen. Nesten alle biler i dag har en "dum" og lite brukervennlig navigasjonsløsning, hvor softwareoppdateringer kommer flere måneder for sent. Kart koster 100vis av kroner, og bilen må på verksted for oppdateringer.

Jeg mener om å lest om en bil som hadde en iPad som navigasjonsenhet. Husker dessverre ikke hvilken, men kan det være Tesla S eller Koenigsegg Agera?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...