Gå til innhold

Dette skjer når en mobil eksploderer i lomma di


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel selvsagt er det ikke forskjell på merke, det er jo ikke engang mobilen sin feil, og heller ikke den som eksploderer.

Ja, det er jo som sikkert de fleste vet (men ikke alle), batteriet som eksploderer.

 

Eller nærmere bestemt Lithium Ion, som jo reagerer voldsomt med vann/luft. Men med tanke på hvor mange slike batterier som befinner seg til en hver tid på markedet, så er vel sjansen så liten for at noe slikt skjer deg at det ikke er verdt å tenke over engang. (man har sikkert tusenvis av andre ting som er langt mer risikabelt som kan skje deg) Slike batterier har egen elektronikk som skal hindre at slikt skjer, samt et metallskall som skal forhindre slikt.

 

Men skal man være "mer" sikker, så kan man jo alltids ta skjermen inn mot låret/kroppen. Så hvis det begynner å brenne/eksplodere, så går det ut fra deg, og ikke andre veien. Dette fordi glasset på skjermen, samt hele mobiltelefonen står da mellom deg, og det brennende batteriet. En eksplosjon tar også enkleste vei, altså blåser ut bakdekselet. :ph34r:

Endret av Andrull
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Andrull: Det var det jeg tenkte også, å ha skjermen mot kroppen. Det har jeg av vane hovedsaklig for å beskytte skjerm mot støt mens jeg arbeider.

 

Derimot tror jeg det er større sjangse for å bli påkjørt av en random bil når man er ute å går tur, så man skal ikke tenke altfor mye på dette.. inb4 fanbois "heldigvis har jeg ikke s3" :D

Lenke til kommentar

Jeg og noen kompiser drev litt med radiostyrt helikopter en periode, da med Li-Po batterier, derfor var faren for brann godt kjent, heldigvis... En dag på skolen så fant jenta ved siden av kompisen min ut at hun skulle dekorere baksiden av telefonen sin med stiftepistol... Telefonen var ute av vinduet samtidig som jenta oppfattet at det begynte å ryke :)

 

Lenke til kommentar

Ja, Li-PO er vel enda mer ustabilt, og har vel ofte ikke like gode beskyttelseskretser (mest mulig ytelse).

 

HA HA HA! Hva er det med disse kvinnemenneskene som absolutt klarer å ta livet av mobiler så effektivt. Enten det er å tørke mobilen i microen til det å pennetrere batteriet med stifter... (hadde det ikke vært batteri så hadde det vel gått rimelig ille uansett, da heller ikke elektronikk liker slikt)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYdNbk55zt

Noe mer info på dette?

 

Ser ting som dette hele tiden på Reddit, men får aldri vite hva Samsung og andre selskap gjør med dette. Betale for skader (og litt til) og gi en ny S4 kanskje?

Lenke til kommentar

Det kan jo hende det etterhvert, om ikke umiddelbart blir vurdert andre batteriprodusenter. Det kan nok være vanskelig å bedømme, for det er jo en svakhet med lithium at det er hyper-reaktivt, og en liten feil kan og vil føre i ekstreme reaksjoner. Vurdering å ha en ekstra backup-sikkerhet muligens, enda bedre beholder osv... Kan være de pusher for hardt for å få mobiler tynnere.

Lenke til kommentar

Noe mer info på dette?

 

Ser ting som dette hele tiden på Reddit, men får aldri vite hva Samsung og andre selskap gjør med dette. Betale for skader (og litt til) og gi en ny S4 kanskje?

 

Tror jeg ville krevd en rekke omganger med plastisk kirurgi om jeg var utsatt for en slik hendelse, av mobilprodusenten. Og en god økonomisk kompensasjon for tort og svie. MINIMUM !

Endret av G
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...