Gå til innhold

Å «Like» hjelper ikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg vil da si at denne generasjonen ødelegger seg selv ved Facebook, da det ikke kommer mye positivt ut av disse "sosiale mediene".

Lenke til kommentar

Sjølv om eg ikkje er ein fan av "likes" så er det ikkje heilt vekkasta å trykke "like" på slike kampanjer. I det minste så viser du at det du "liker" er ei sak som du engasjerer deg i og som du vil spre informasjon om til andre.

 

I mine auge så er det å trykke "liker" akkurat like mykje hjelp i som å engasjere seg politisk. Du står fram offentlig med ei meining eller eit verdisyn for å prøve å rekrutere fleire personer med samme syn som deg sjølv. Men med mindre du er representant i storting/regjering/lokalpolitikk så gjer du ingenting direkte, du berre lufter meiningane dine offentlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sjølv om eg ikkje er ein fan av "likes" så er det ikkje heilt vekkasta å trykke "like" på slike kampanjer. I det minste så viser du at det du "liker" er ei sak som du engasjerer deg i og som du vil spre informasjon om til andre.

 

I mine auge så er det å trykke "liker" akkurat like mykje hjelp i som å engasjere seg politisk. Du står fram offentlig med ei meining eller eit verdisyn for å prøve å rekrutere fleire personer med samme syn som deg sjølv. Men med mindre du er representant i storting/regjering/lokalpolitikk så gjer du ingenting direkte, du berre lufter meiningane dine offentlig.

 

Et museklikk kan vel knapt kalles å engasjere seg. Problemet er når folk føler de engasjerer seg ved å gjøre dette, får bedre samvittighet og kanskje lar være å gjøre noe som faktisk kan utgjøre en forskjell.

 

Hvis det er en sak du bryr deg om, hvorfor ikke skrive en selvlaget status, f.eks. "Støtt sak x, engasjer deg her: (link). Det gjør jeg!".

 

Jeg har ofte sett folk bla nedover feeden, klikke liker her og der, inkludert slike saker, uten å ofre det så mye som et ekstra sekund, uten å åpne linken. Slik zombie-browsing på Facebook forandrer ikke verden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har aldri trykka like på noen av disse. Sitter alikevel med god samvittighet at jeg gjør mitt for å hjelpe noen i nød på en virkelig måte og ikke gjennom FB. Så det så! Sånne poster provoserer meg egentlig mer enn de gjør nytte, men det er meg det.....

Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer med "liker"-knappen, selv om jeg ikke bruker den. Man kan gjerne si at det er av prinsipp at jeg ikke rører knappen, ikke fordi jeg er motstander av den, men fordi jeg føler den blir misbrukt av mange (en ren subjektiv observasjon fra min side).

Men det er flere ganger jeg virkelig savner en "liker ikke"-knapp.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg vil da si at denne generasjonen ødelegger seg selv ved Facebook, da det ikke kommer mye positivt ut av disse "sosiale mediene".

 

Det kommer an på hvordan man ser på saken .. Jeg for min del synes det er flott at sivilisasjonen vår produserer alle disse forskjellige kommunikasjonsplattformene, og at de benyttes helt ukritisk av "massen", fordi at på disse plattformene blir det så tydelig hvor tomme livene våre egentlig er, og kanskje de yngre vil fatte dette før det har gått like langt som det har med oss som allerede er passe ødelagte av å ha levd og konkurrert i all denne menneskeskapte galskapen vi kaller "den virkelige verden"

 

:)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...