Gå til innhold

Derfor er spilling bra for deg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil dra opp emnet med spill og vold siden den diskusjonen trolig kommer til å skje uansett.

 

Spilling er absolutt bra for deg, men det viser også at spill har en stor innflytelse på oss. Simulatorer som manipulere våres tankegang kan medføre gode ting uten at det krever stor oppmerksomhet og tunge prosesser siden det er en underholdende prosess og om jeg ikke tar feil så har den positive opplevelsen en veldig terapeutisk effekt.

 

Nå vil jeg være "The devil's advocate" og si at spill også har en effekt som desensitiviserer mennesker for vold. Uten at jeg er er en ekspert på området så tror jeg at dette er forårsaket av nettopp samme grunn.

Nå skal det sies at desensitivisering absolutt ikke betyr at alle har lyst å kjøre over mennesker etter å ha spilt GTA, men at vi ikke har samme reaksjoner på krisesituasjoner på grunn av desensitiviseringen gjennom spill og annet media som film og "documented reality" (grafisk media) på internett.

 

Spørsmålet er: Er denne desensitiviseringen en dårlig innflytelse på oss og kan den knyttes til vold? Bring on the flamewar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her var det mange tynne argumenter ja. Spill er bra for kroppen? wii fit og kinekt fitness er nok untaket. For mange innaktive timer foran skjermer, er et stort samfunnsproblem. Spill bidrar ikke akkurat positivt i den sammenheng.

 

Det blir som å si at TV er bra for kroppen, fordi det finnes fitness programmer.

Lenke til kommentar

Her var det mange tynne argumenter ja. Spill er bra for kroppen? wii fit og kinekt fitness er nok untaket. For mange innaktive timer foran skjermer, er et stort samfunnsproblem. Spill bidrar ikke akkurat positivt i den sammenheng. Det blir som å si at TV er bra for kroppen, fordi det finnes fitness programmer.

 

apropo tynne argumenter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
apropo tynne argumenter.
Hva er tynt?Er ikke symptomene av inaktivitet en samfunnsproblem? Bidrar ikke spilling til mer tid foran skjermer?Jeg gamer selv, men ikke narr meg til å tro at alle aspekter ved denne aktiviteten er positiv.

Når du sa "her var det mange tynne argumenter" antar jeg at du mente at artikkelen baserte seg på ett svakt grunnlag. Noe som er komisk når du i din neste setning kommer med utsagn uten noe grunnlag.

 

Hvilke symptomer har inaktivitet? Spilling bidrar selvfølgelig til mer tid foran skjermen, hvordan kan det gjøre noe annet? men hva så?

Tror ingen noen sinne har påstått at alle aspekter av PC-spill er positive.

 

Lenke til kommentar

Nordmenn spiser ikke flere kalorier enn før, men vi er mye tjukkere enn før. Dette er pga inaktivitet. Fedme er et samfunnsproblem.

 

EDIT: Hvordan kan du si at setningen er uten grunnlag? Du sier selv utsagnet er "selvfølgelig". Jeg trodde det var allmenn kjent at inaktivitet var et samfunnsproblem.

Endret av Kirchhoff
Lenke til kommentar

Nordmenn spiser ikke flere kalorier enn før, men vi er mye tjukkere enn før. Dette er pga inaktivitet. Fedme er et samfunnsproblem.

 

EDIT: Hvordan kan du si at setningen er uten grunnlag? Du sier selv utsagnet er "selvfølgelig". Jeg trodde det var allmenn kjent at inaktivitet var et samfunnsproblem.

Nå står det jo i bildet/artiklen at man ikke burde spille mer en 21 timer i uka

 

"Past 21 hours the benefits from gaming decreases and the effects will turn harmful"

lett hoderegning gjør 21 timer til 3 timer om dagen.

 

 

Dettror det er drøyt å si at fedme bare kommer fra inaktivitet gjennom gaming. En vanlig jobbdag er jo gjerne 8 timer (ca.) og mange som har jobber som man må sitte i ro i.

men uansett så bør man reise seg å bevege seg litt et par ganger i timen, enten man jobber eller gamer.

Også har du folk som sitter like lenge foran TVen som andre sitter å spiller. Og vil driste meg til å si at det er "sunnere" å game enn å se på TV...

Endret av Deadhound
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...