Gå til innhold

Gir opp 3D-TV-satsingen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er ikke brillene i seg selv, problemet er at kvaliteten for dårlig. Hadde det vært god kvalitet hadde folk akseptert brillene også.AtW

 

Problemet er vel også kvaliteten på brillene... Kjøpte meg noen Xpand ekstrabriller til min Sony VPL-HW50ES og de er så godt som ubrukelige. Det ser ut som om man ser gjennom en tåke. Originalbrillene til Sony er bedre men heller ikke gode nok.

 

Lenke til kommentar

Hjelper ikke at mange, inkludert meg selv, opplever plager når de ser film i 3d. For meg kjennes det ut som om øynene prøver å hoppe ut av skallen min når jeg putter på meg sånne briller. For øvrig foretrekker jeg et lysere og skarpere bilde i 2d foran illusjonen av 3d.

Lenke til kommentar

Det som er det beste med satsingen på 3D, er at toppmodellen jeg kjøpte i 2009 (uten 3D) fortsatt er på høyde med dagens toppmodeller når det gjelder bildekvalitet. De siste årene har det jo nesten bare vært fokus på å forbedre 3D teknologien, samt å gjøre apparatet så tynt og lekkert som mulig.

 

Nå vil nok dette endre seg etter hvert som 4K er på vei inn. For meg er det intet stort tap dersom 3D utgår fra spesifikasjonene. For meg er generell bildekvalitet og funksjonalitet det viktigste. Hadde vært fint om bransjen kunne enes om en felles standard for Smart-TV funksjon forresten, slik at det ble lettere for de forskjellige leverandørene av strømmetjenester å lage apps som passer til alle.

Lenke til kommentar

Jeg finner det også slitsomt å se filmer og generelle programmer i 3D. TVn i stua er fremdeles et sosialt felles areal for de fleste., og når det går evnt TV programmer i 3D har folk flest kanskje et par 3D briller, ikke til alle i stua. Så 3D funksjonen forblir avslått. Ellers er det hovedsaklig bare gode animasjonsfilmer som klarer å imponere godt nok til at 3D blir vurdet for å få bedre opplevelse.

Lenke til kommentar

3D på TV har vært dødfødt fra dag en. Rundt en tv i en lys stue blir altfor mange referanser i synsfeltet utenom tv'n, som forvirrer hjernen. Dette fører igjen til en elendig 3d opplevelse og at enkelte kan føle seg slitne/dårlige. 3D fungerer kun hvis bildet dekker det meste av synsfeltet og rommet ellers er mørk slik at man ikke har andre referanser enn selve bildet. Det vil i praksis si kino eller hjemmekino med projektor.

Lenke til kommentar

3D er det mange som opplever som kvalmende, eller generelt sett blir dårlige av å se film eller annet media i 3D.

 

Det er heller ikke alle som gidder betale mellom 13 og 20K for en tv bare for å få med 3D funksjon på den (det er jo for det meste 3D som koster på slike dyre tv'er).

 

Man får like bra bildekvalitet på tv'er under den prisen, så mange velger å klare seg uten 3D. Selv kjøpte jeg en 3D tv til 19K, der jeg har brukt 3D funksjonen 2 ganger på over ett år.

 

3D kommer nok ikke til å fortsette stort lengre nå nei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...