Gå til innhold

«Blu-ray»-strømming kommer til Europa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med oss osm ikke ahr nettlinje for å strømme BluRay, men gjerne vil skaffe filmene via nettet?

 

Når du kjøper en fysisk film med en UV-logo på omslaget, betyr det at du kan både laste ned og strømme en digital kopi av filmen på dine mobile duppeditter i tillegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jo bra! Det skulle vel helst ha blitt lansert samtidig som/kort tid etter Blu-ray kom. Som andre påpeker her er det vel relativt god kvalitet på 1080p filmer fra torrentsider - nemlig fordi en løsning som dette kommer svært sent.

Blir spennende å se om noe slikt kan få fotfeste etter hvert - gjerne her i Norge også.

Lenke til kommentar

Jeg har allerede fått min første film med Ultraviolet-kopi, og på mange måter er dette den direkte arvtakeren av den gamle, kjente 3-in-one pakka, du kjøper en blu-ray og får en digital kopi og eventuelt også en DVD-kopi.

 

I utgangspunktet er jeg positiv til idéen, men for det første er dette dårligere enn å få en digital kopi til odel og eie. Det er ingen garanti at kopien fortsatt kan strømmes om tre år fra nå, og i tillegg har vi problemstillingen med DRM og avspilleren.

 

Jeg tenkte jeg skulle prøve tjenesten, men da jeg fikk opp listen over rettigheter klienten krevde i Android begynte jeg å tenke. Ønsker jeg egentlig å gi lobbybransjen lov til å kunne lese av mitt telefonnummer, sjekke innholdet på min tablet, benytte seg av betalingstjenester, etc? I tillegg måtte jeg registrere kontoer på to tjenester for å få det i gang. Og klienten (Flixster Digital Copy fra Warner Bros) har bare 1.8 stjerner i snitt på Play, med desidert flest på 1 stjerne.

 

Når jeg tenkte meg om så kom jeg til at dette er en tjeneste med bismak.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva med oss osm ikke ahr nettlinje for å strømme BluRay, men gjerne vil skaffe filmene via nettet?

 

Det at det står "blu-ray streaming" betyr ikke at det er Blu-ray bitrate eller kvalitet, bare at du i begynnelsen vil få en lisens når du kjøper Blu-ray plater. Bitrate blir nok det vanlige fra 250kbps mobilkvalitet og dynamisk opp til HD på 4-8Mbit.

Lenke til kommentar

For så vidt grei nok tilleggs tjeneste, men kunne dem ikke bare latt oss kjøpe filmen direkte på hjemmesiden deres?

Så slipper jeg turen til butikken (som sikkert har et mer begrenset utvalg i tillegg).

 

Hvis jeg først får laste ned filmen på maskina mi, ser jeg ingen poeng i å ha en fysisk kopi. Eller er det slik at jeg ikke får spillt av den nedlastede filmen uten nett forbindelse? Antar det er noe DRM crap knyttet til dette?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kikket litt på hjemmesiden deres. Ser ut som nedlastede filmer/serier kan spilles av i offline modus, men du må spilles av med ultraviolet software.

 

Tolket det også slik at man kan kjøpe filmer/serier online.

 

Hadde det ikke vært for den proprietære softwaren ville det vært en perfekt tjeneste.

Lenke til kommentar

Har kjøpt noen filmer hvor det har fulgt med en digital nedlastbar kopi, vil tro dette er det samme opplegget.

 

Tror du kjøper en digital film i full HD kvalitet, kan laste den ned å se den hjemme eller se den online i den bitraten internett forbindelsen eller tjenesten klarer å tilby.

 

Så lenge den kan lastes ned i full kvalitet uten tidssperre eller krav til verifisering av lisens over nettet er jeg interessert.

 

Hvis man er avhengig av tjenesten for å kunne bruke den er det ikke aktuelt for min del.

Vil være ergelig å miste hele samlingen hvis tjenesten ikke overlever...

Lenke til kommentar

Har kjøpt noen filmer hvor det har fulgt med en digital nedlastbar kopi, vil tro dette er det samme opplegget.

 

Ja, men strømming i stedet for nedlasting.

 

Tror du kjøper en digital film i full HD kvalitet, kan laste den ned å se den hjemme eller se den online i den bitraten internett forbindelsen eller tjenesten klarer å tilby.

 

Så lenge den kan lastes ned i full kvalitet uten tidssperre eller krav til verifisering av lisens over nettet er jeg interessert.

 

Hvis man er avhengig av tjenesten for å kunne bruke den er det ikke aktuelt for min del.

Vil være ergelig å miste hele samlingen hvis tjenesten ikke overlever...

 

Sjekk user reviews: https://play.google.....flixster&hl=en

 

Etter hva jeg fant ut, er man avhengig av en ultraviolet-konto pluss en flixsterkonto for å få spilt av Ultraviolet-filmer på mobile enheter.

 

Virker som det er helt eller delvis blokkert for avspilling av nedlastet kopi, det er regionsbegrensninger, og det er nok krav til connection for å få avspilt nedlastet kopi.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Jeg har allerede fått min første film med Ultraviolet-kopi, og på mange måter er dette den direkte arvtakeren av den gamle, kjente 3-in-one pakka, du kjøper en blu-ray og får en digital kopi og eventuelt også en DVD-kopi.

 

I utgangspunktet er jeg positiv til idéen, men for det første er dette dårligere enn å få en digital kopi til odel og eie. Det er ingen garanti at kopien fortsatt kan strømmes om tre år fra nå, og i tillegg har vi problemstillingen med DRM og avspilleren.

 

Jeg tenkte jeg skulle prøve tjenesten, men da jeg fikk opp listen over rettigheter klienten krevde i Android begynte jeg å tenke. Ønsker jeg egentlig å gi lobbybransjen lov til å kunne lese av mitt telefonnummer, sjekke innholdet på min tablet, benytte seg av betalingstjenester, etc? I tillegg måtte jeg registrere kontoer på to tjenester for å få det i gang. Og klienten (Flixster Digital Copy fra Warner Bros) har bare 1.8 stjerner i snitt på Play, med desidert flest på 1 stjerne.

 

Når jeg tenkte meg om så kom jeg til at dette er en tjeneste med bismak.

 

var noe slik jeg tenkte meg ja. Skulle vært DRM frie mkv filer eller noe slik, men det blir vel ikke å skjer,

Lenke til kommentar

På Flixster er filmene kun i SD-kvalitet, vissnok.

 

Reagerer på at det er to Flixster-apper. Den første er fra Warner Bros, heter Flixster Digital Copy, er tilgjengelig for nedlasting i Norge og har elendige reviews, flere 1-vurderinger enn resten av vurderingene tilsammen. Dette ser ut til å være den eneste Ultraviolet-appen tilgjengelig for norske kontoer. Den andre er fra Flixster selv, heter Flixster Movies og har ganske gode vurderinger.

 

I tillegg er det noen andre avspillere som kan spille av Ultraviolet. Vudu skal være bedre (og ikke begrenset til SD?). Paramont Movies har greie karakterer på Play. Fikk lagt til disse via VPS/sekundær play-konto.

 

På min Samsung blu-ray spiller, internet@tv, får jeg opp app for Vudu og minst en klient til som skal ha Ultraviolet-støtte (amerikanske innstillinger). Men de oppdager at spilleren er norsk, så jeg får ikke brukt det der.

 

Alle klientene krever at du har en ultraviolet-konto, som du skal koble deg opp mot. Du får lov å koble til opp til 12(?) avspillere. Og alle klientene krever også at du har en lokal konto, altså en hos Vudu, en hos Flixster, etc.

 

Når du har kjøpt en film med Ultraviolet-kode, er det forventet at du registrerer den hos det selskapet som står på filmen. Min film forventer å bli registrert på Flixster, og det er mulig at det er eneste måten. Helst hadde jeg sett at man kunne gjøre det rett mot ultraviolet-kontoen. Det skal være slik at du da kan strømme samme filmen fra en av de andre avspillerne da, men det virker ikke alltid. Begge må ha samme filmene og de må være mappet likt.

 

Systemet har potensiale, for her har store aktører begynt å samarbeide og det vil være en god del innhold som kan spilles av på tvers av enheter. Men systemet er såvidt jeg kan se, et skikkelig lappeteppe av IP-holdere som nekter å gi slipp på kontrollen, og som sådan er samarbeidet faktisk så elendig som man kan forvente. Lobbybransjen motarbeider seg selv og til slutt står man med så elendige produkter som det teknisk er mulig å pakke DRM på uten at det imploderer helt.

 

Mulig jeg kommer tilbake med litt info etterhvert som jeg prøver selve avspillinga. Forhåpentligvis er i alle fall den akseptabel.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Hadde vært veldig spennende om dette er en teknologi Netflix kan klare å implementere og håndtere etterhvert.

 

Innen 2015 har de fleste i Norge og mange andre land fiber, og 100/100 vil ikke være en stor sak lengre.

 

I Sverige får man 1000/1000mbps (ja, tusen mbps) til 500kr pr mnd gjennom feks PirateISP. Og hvis Netflix og andre bare kan holde følge kan vi se frem til skikkelig HD og ikke det de nå kaller SuperHD som ikke tilsvarer noe annet enn en 700 MB rip :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...