Gå til innhold

– Double Fine ber IKKE om mer penger (Android, iPad, Linux, Mac, Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De brukte 8 millioner på dokumentarfilmen og kickstarterpremier?!?!?

 

De ba opprinnelig om 2,5 millioner... Herregud. Denne saken stinker...

 

Jeg synes ikke akkurat dette er noe problem. Jo flere som spytter inn penger, jo mer må de jo bruke på premier. Og dokumentarepisodene er lange og med høy kvalitet på alle måter, i tillegg til at vi får masse "ekstramateriale". De har nok hevet lista her også etter hvert som sluttbeløpet ble så stort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De brukte 8 millioner på dokumentarfilmen og kickstarterpremier?!?!?De ba opprinnelig om 2,5 millioner... Herregud. Denne saken stinker...

Må si meg enig her, dette er idioti. Man kunne sikkert laget en dokumentarfilm amatørlaget på fritiden uten noen kostnad. Tror de fleste kunne gjort det. Ang. kickstarterpremier vet jeg ikke, men likevel alt for mye penger borte her.

Minner meg om Mega64 sin video: http://www.youtube.com/watch?v=JtWH5LRHiqI

Endret av PcAj
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jo mer penger du har, jo lettere er det å bruke. Dette er et velkjent fenomen, også i spillindustrien.

 

De brukte 8 millioner på dokumentarfilmen og kickstarterpremier?!?!?De ba opprinnelig om 2,5 millioner... Herregud. Denne saken stinker...
Jeg synes ikke akkurat dette er noe problem.

 

8 mill på piss og fjas? Det er et kjempeproblem!

 

 

Lenke til kommentar

Dokumentarepisodene fra 2pp er verdt pengene. Og de lager selvsagt et langt større og mer komplekst og polert spill enn de så for seg til å begynne med. Dårlig planlegging og styring er det utvilsomt. Men for de få dollarene jeg har gitt så syns jeg ikke jeg har så mye grunn til å klage. Jeg gleder meg til spillet, og syns det er veldig kjekt å følge med på utviklingen og veldig veldig kjekt med videoene fra 2pp.

Lenke til kommentar

Denne summen inkluderer vel også avsetninger til fysiske belønninger som kommer senere, primært spillbokser. Går kjapt noen millioner på >12 000 slike + porto, samt et allerede brukt beløp til produksjon og porto for et tilsvarende antall t-skjorter og postere.

 

Edit: Også fullstendig enig i at dokumentaren er verdt en god neve dollar alene.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Må si meg enig her, dette er idioti. Man kunne sikkert laget en dokumentarfilm amatørlaget på fritiden uten noen kostnad. Tror de fleste kunne gjort det. Ang. kickstarterpremier vet jeg ikke, men likevel alt for mye penger borte her.

Minner meg om Mega64 sin video:

Tja, Double Fine burde heller gjøre som Cryptozoic gjorde da de trengte penger til Hex: Shards of Fate. :p

 

http://www.youtube.com/watch?v=d74Z_i8q5gI

Lenke til kommentar

Det er vel ikke snakk om å betale to ganger for andre heller, så vidt jeg har forstått. De legger ut spillet på Early Access, og så kan man spille den delen som er ferdig først og få resten senere.

 

Litt som Telltales spill fungerer nå, uten individuelle episodekjøp, hvor man må betale for hele sesongen på en gang og så får resten av episodene etterhvert. Folk tror vel ikke siste episode av Walking Dead var ferdig da den første ble sluppet...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forstår ikke hvor alt oppstyret kommer fra. Ja vel, de går kanskje tom for penger på Broken Age. Men det er jo bare fordi de vil lage et større og bedre spill til oss! For de av oss som allerede er backere er dette vinn-vinn, vi må ikke betale noe ekstra men får et spill av et helt annet omfang enn vi burde fått for de skarve 20 dollarene mange av oss investerte.

 

At et spill blir utsatt er forøvrig uproblematisk. Som miyamoto (sånn ca) sa: Et godt spill er et godt spill uansett når det blir lansert, og et dårlig spill vil alltid være et dårlig spill.

 

Og dere som klager på at de bruker energi og penger på dokumentaren er helt på trynet. Det var jo en del av pitchen at dokumentaren skulle lages, og de sanket inn penger spesifikt for dette. I tillegg er dokumentaren utrolig interessant.

Lenke til kommentar

8 millioner dollar ble brukt til en dokumentarfilm som fulgte utviklingen av spillet??? 8 MILLIONER DOLLAR?

 

Kickstarterpremiene kan umulig ha kostet mer enn en million dollar. Og 7 millioner dollar på en dokumentarfilm er vanvidd. Noen har hatt en for stor lønnsslipp her.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

8 millioner dollar ble brukt til en dokumentarfilm som fulgte utviklingen av spillet??? 8 MILLIONER DOLLAR?

 

Nei.

 

Kickstarterpremiene kan umulig ha kostet mer enn en million dollar.

 

Er dette verdiløs synsing eller kan du backe denne uttalelsen med en kilde? Mine egne beregninger fra tidligere kickstartere er at det går veldig store prosentandeler til kickstarterpremier. Jeg tviler på at du vet hva du snakker om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei.

 

 

 

Er dette verdiløs synsing eller kan du backe denne uttalelsen med en kilde? Mine egne beregninger fra tidligere kickstartere er at det går veldig store prosentandeler til kickstarterpremier. Jeg tviler på at du vet hva du snakker om.

 

Nesten alle rewards er digitale rewards.12679 stk skal ha fysiske rewards sendt i posten. 1 million dollar delt på disse er rundt 80 dollar. 11530 av de er på 100 dollar tieren. Og at rewarden skal koste 80% av det de har gitt er lite sannsynlig, også lite sannsynlig at en box med et par dvder, en plakat og en t-skjorte skal koste i nærheten av 80 dollar i produksjon. Så nei, jeg tror 1 million dollar var å ta litt i, de har sikkert brukt langt mindre enn det.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Det er med andre ord bare verdiløs synsing du kommer med? Og du gidder ikke engang ta forsendelser eller lønn for arbeiderne som jobber med dette med i beregningen?

 

Men finn gjerne ut av hvordan de 8 millionene er fordelt, det hadde jeg vært oppriktig interessert i.

Endret av Husam
Lenke til kommentar

Det er med andre ord bare verdiløs synsing du kommer med? Og du gidder ikke engang ta forsendelser eller lønn for arbeiderne som jobber med dette med i beregningen?

 

Men finn gjerne ut av hvordan de 8 millionene er fordelt, det hadde jeg vært oppriktig interessert i.

 

Synsing er det man kan gjøre om man ikke får all informasjon tildelt. Men det er neppe verdiløs synsing.

 

Regner nesten med at de bruker et firma som tar seg av forsendelser og pakking. La oss si 15 dollar per forsendelse. Da har man igjen 65 dollar per hode i produksjonskostnader før det når en million dollar.

 

Poenget her er at Double Fine har kastet utrolig mye penger bort i en dokumentarfilm.

 

EDIT: Double Fine har faktisk kommet ut med hvor mye de har brukt på dette.

http://neogaf.com/fo...ad.php?t=480304

 

600 000 dollar.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Her blander du epler og pærer, nærmere bestemt USD og NOK. Prøv igjen, du.

 

Ja, fint at du la merke til det. Jeg sa de umulig kunne brukt mer en 1 million dollar, som var riktig. men jeg glemte at de 8 millionene var norske kroner når jeg skulle se forholdet.

 

600 000 dollar er i underkant av 3.7 millioner kroner. Så de brukte 4.3 millioner kroner på dokumentaren. Fortsatt latterlig etter min mening.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

600 000 dollar er i underkant av 3.7 millioner kroner. Så de brukte 4.3 millioner kroner på dokumentaren. Fortsatt latterlig etter min mening.

 

Jeg synes tvert imot det høres veldig rimelig ut. Dersom episodene fortsetter å komme ut med samme lengde og hyppighet som i dag frem til produksjonsslutt så ender vi opp med 10-15 timer med dokumentarserie av høy kvalitet. I tillegg kommer alt ekstramateriale med videoer som slippes jevnlig. Det at de bruker 20 prosent av innsamlet sum på dette passer meg perfekt, da jeg har mye større glede av den enn jeg regner med jeg kommer til å ha av spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...