Gå til innhold

Denne geniale dingsen gir deg kontroll over ladingen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var den bestilt, kan være kjekk å ha når man vil teste utstyr kjapt.

En ting som jeg synes er viktigere i en vanlig (lade)hverdag er batterilader for AA-batterier med display med telleverk som viser hvor mange mAh som batteriene har blitt ladet med. Dermed finner jeg ut hvilke batterier som ikke holder kapasiteten, og kan sortere dem ut.

Her er to billige eksempel under og rett over kr 200:

http://dx.com/p/2-lcd-capacity-display-4-x-aa-aaa-battery-charger-w-us-plug-adapter-light-blue-149363

http://dx.com/p/2-5-lcd-intelligent-ni-mh-battery-charger-w-adapter-cable-black-silver-aa-aaa-219514

Lenke til kommentar

"Du har sikkert lagt merke til at mobilen din lader med forskjellig hastighet, avhengig av hvor den er koblet til. Kanskje har du forsøkt å lade et nettbrett fra PC-en din uten hell."

 

Ja merkelig nok har ladere forskjellig utgangs effekt.. generellt ligger ladere rundt 180mAh opp til 2.1A.

 

USB på pc'en har vel 500mAh om jeg ikke tar feil.

 

iPad skal gjerne lades på 2.1A for å få ladetiden tålelig lang.

Dvs på en USB utgang vil det ta.. hva.. dager?

 

Mobilladere burde ligge på hvertfall 1A, ( står forresten på nesten alle ladere)

 

Eller sørg for å ha en 2.1A lader.

 

Har du f.eks fått lader fra ett bluetooth hodesett, kan du nesten banne på at dette er i 180mAh banene, dvs.. prøver du lade nettbrett eller telefon med dette vil det ta enten UTROLIG lang tid ( kommer jo ann på om du har gammel telefon ) eller så vil den faktisk ikke lade for utgangseffekten er så lav at den mobil telefonen eller nettbrettet du har trenger mere strøm en den klarer levere.

 

Takk.

Lenke til kommentar

Unødvendig dings. Installer heller Current Widget på Google Play. Det viser ladestrømmen, den bruker jeg til å måle output fra ulike USB uttak. Ettersom usb er på 5 volt, vil ladestrømmen fortelle deg hvor raskt du får ladet. Har du et 1000mAh batteri, vil det ta minimum 2 timer hvis ladestrømmen er 500mA og tlf ikke står på og bruker strøm.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...