Gå til innhold

Dette er månedens bilde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*sniff sniff*... jeg lukter post-processing/photoshop på alle disse "bildene".

 

Det lukter det nok av ALLE bilder. Helt siden det første, kjente fotografi rundt 1827 har det luktet post-processing. Det er en god grunn til det og; det inngår i den helt normale og nødvendige fotoprosessen...

 

 

 

Lenke til kommentar

Meget flott bilde, og god etterbehandling. Det mest nødvendige er allerede sagt tidligere i tråden.

 

Huffda.. Photoshop er et skummelt fælt troll for enkelte, men det er det vi bruker for å fremkalle RAW filene våre. Før jobbet vi med mye av det samme i mørkerom. F.eks. dodge/burn som er et velkjent verktøy i Photoshop, stammer egentlig fra mørkerommet. Men gidder ikke ta denne diskusjonen her. Flott gjennomført bilde. Et av de bedre på lang tid. Gratulerer!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

*sniff sniff*... jeg lukter post-processing/photoshop på alle disse "bildene".

Hmm. Det høres ut som et utsagn fra en som har oppfatningen om at bilder er og skal være en plettfri og eksakt gjengivelse av virkeligheten slik menneskeøyet ser den.

Ettersom JPEG fra kameraet er en form for post-processing, tar jeg bildene mine i RAW og gjør etterarbeidet selv.

 

EDIT: Som Kenneth sa, dette er en diskusjon som ikke hører hjemme i denne tråden. Lag en ny tråd om du føler behovet for å uttrykke deg.

Endret av Lars Anker-Rasch
  • Liker 1
Lenke til kommentar

*sniff sniff*... jeg lukter post-processing/photoshop på alle disse "bildene".

 

Legg merke til hva som står som min signatur.

 

Selvfølgelig finnes det "purister" men fotografier har til alle tider blitt manipulert. Hvor kommer "dodging and burning" fra?

Endret av brk
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...