Gå til innhold

I dag sender Sony ut 4K-boksen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Betyr det at de ti filmene var opprinnelig filmet i 4K og ser derfor helt perfekt ut fordi det formatet er deres opprinnelige format, eller betyr det at de filmene er oppskalert fra 1080p? Bare nysgjerrig på om film- og TV-studioer har begynt å bruke 4K kameraer "til vanlig" enda.

Lenke til kommentar

Flott at det kommer men litt "stupid" av sony med prodkt sperren

 

Men markedsmessig, er det så stupid egentlig, dersom det kan lede til salg av en Sony-TV i tillegg?

Det burde jo være mulig at Sony holder kjeft, men har planer om å låse opp med en firmware-release senere en eller annen gang. Det ville jo gjort at pukken har livets rett framover.

 

Er det også produklås mot streamingtjenesten, der må det jo være litt bakvendtland om de har noe sånn. Det blir jo lås pluss mindre salg av film!! Åpne spørsmål om disse Sony-produktene altså.

Lenke til kommentar

Prisene på 4K-tjenesten står i stil med den høye oppløsningen: 24-timers leie av en film koster 7,99 dollar (50 kroner), mens et fullverdig kjøp koster 29,99 dollar (180 kroner).

 

Det er jo ganske vanlig pris på leie og salg, eller har jeg misforstått utsagnet???

 

Håper dette vil få 4K salget til å øke (TV'er, filmer osv) så de endelig kan sette en "normal" pris på produktene. Det skal jo sies at HD salget tok noen år før det ble "allemannseie".

 

@TechDevil; Jeg tror de fleste filmer de siste 4-5 årene har blitt filmet med mye høyere oppløsning enn fullHD, dette er lurt da de regner med utviklingen og vil selge "gamle" ting på nytt med bedre kvalitet. Mange filmer som kom før HD ble vanlig som har HD kvalitet uten å ha blitt "remastered". Så for å svare enkelt, ja de bruker nok 4K kameraer nå :)

 

Jeg kan ha feil, men er temmelig sikker.

Lenke til kommentar

En morsom sak med denne spilleren er at det viser seg at den ikke fungerer på et utvalg av de 4K TV modellene som Sony nettopp har lansert. Så eierne av disse TVne må sende dem inn til Sony verksted for å få bygget om HDMI modulen så den fungerer med spilleren.

 

Way to go Sony. :evil:

 

@TechDevil; Jeg tror de fleste filmer de siste 4-5 årene har blitt filmet med mye høyere oppløsning enn fullHD, dette er lurt da de regner med utviklingen og vil selge "gamle" ting på nytt med bedre kvalitet. Mange filmer som kom før HD ble vanlig som har HD kvalitet uten å ha blitt "remastered". Så for å svare enkelt, ja de bruker nok 4K kameraer nå :)

 

Jeg kan ha feil, men er temmelig sikker.

Dessverre så filmes storparten av filmene som filmes digitalt med kamera med 2K oppløsning som f.eks. Skyfall.

Filmer som skytes på film kan skannes i 4K eller 6K oppløsning for 4K utgivelse.

Filmer som skytes digitalt med 4K++ oppløsning blir nesten utelukket redigert i 2K oppløsning.

I denne 10 filmers pakken som følger spilleren er både Spiderman og Total Recall filmet i 5K oppløsning men ble ferdiggjort i 2K oppløsning.

Mest sannsynlig har Sony bare oppkonvertert dem.

Det største problemet med å redigere og ferdigstille film i 4K oppløsning er at all CGI/VFX effekter er for dyre å rendre ut i 4K.

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...