Gå til innhold

Mandag blir det billigere å bruke mobil i EU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På høy tid :p

 

Ja, helt enig. Er det noe jeg har irritert meg grønn på, er at det skal koste så grønnj.lig mye kronasjer å bruke datatrafikk, der du mest av alt kunne trenge det. Til kartnavigasjon og googling der du ikke er kjent i det hele tatt, eller ihvertfall langt mindre kjent enn hjemme i Norge.

 

Også samtaleprisene da, når du er en liten tur på kontinentet, så må man hele tiden presisere at det koster meg en god del om jeg får samtale inn, og at samtalen derfor bør kuttes til et absolutt minimum.

 

Heldigvis går EU inn for å virkelig vise at det skal være fri flyt innad i EU/Schengen-området. Dette bør vel også EU-motstanderne klare å takke EU for.

Lenke til kommentar

Har jo vært en del av strategien til leverandørene av teletjenester dette. I mange år har de jobbet for at datatrafikk skal opp og at man skal bruke mobilen uten hemninger i Norge. Og det er bra for mange av tjenestene er tilpasset databruk, og vi er blitt vant med det. Det faller oss naturlig å bruke mobilen på en annen måte enn før. Nå betaler man jo ikke for tale lenger, og det viser jo hvor pengene ligger, i data. Alle bruker data til instagram, mms, viber, surfing, vine, facebook, skype etc etc. Når du så reiser til utlandet og fortsetter på samme måte da man har blitt vant med det, blir du flådd. Så da må alle tjeneste ligge og du må begynne å bruke mobilen slik vi gjorde i -99

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...