Gå til innhold

Test: Ytelsen i Company of Heroes 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så det finnes altså ikke noe reelt oppsett man ka ha for å få mer en 40 fps i dette spillet ? (på max settings)

 

Kommer jeg i det hele tatt å ha noen mulighet å få dette til å fungere med mitt "gamle" GTX460 kort ?

Endret av Thoma_S
Lenke til kommentar

Kjører det på litt under "medium" 1920x1200 med et HD6950 og en AMD X6 1090T. Ytelsen ligger på mellom 30 og 50 fps. Det rare er at jeg sjekket lasten på skjermkortet og prosessoren mens jeg spilte, og ingen var belastet 100 %. Hva er det som da begrenser bildeflyten?

Endret av Unox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så det finnes altså ikke noe reelt oppsett man ka ha for å få mer en 40 fps i dette spillet ? (på max settings)Kommer jeg i det hele tatt å ha noen mulighet å få dette til å fungere med mitt "gamle" GTX460 kort ?

 

Benchmarken er mye tyngre en noe jeg har opplevd ingame. Fungerer garantert på 50% av oppløsningen av skjermen din og med innstillingene satt på min.

Lenke til kommentar

Kjører selv dette spillet med:

i7 3770k @ 4.6GHz

EVGA GeForce GTX 780 Superclocked w/ ACX

GPU Clock Offset +100MHz og MEM Clock Offset +400MHz

 

Jeg ligger for det meste over 50FPS, får litt lav FPS noen ganger i Benchmark testen, men blir vel bedre med nye drivere.

Endret av OleMortenF
Lenke til kommentar

Kjører det på litt under "medium" 1920x1200 med et HD6950 og en AMD X6 1090T. Ytelsen ligger på mellom 30 og 50 fps. Det rare er at jeg sjekket lasten på skjermkortet og prosessoren mens jeg spilte, og ingen var belastet 100 %. Hva er det som da begrenser bildeflyten?

 

Du har 6 kjerner, og jeg tviler på at spillet kan utnytte seg av 6 kjerner. Spesielt makse 6.

 

Du sliter antageligvis med for dårlig singlethreaded ytelse på 2 av kjernene dine.

Lenke til kommentar

 

 

Du har 6 kjerner, og jeg tviler på at spillet kan utnytte seg av 6 kjerner. Spesielt makse 6.

 

Du sliter antageligvis med for dårlig singlethreaded ytelse på 2 av kjernene dine.

Frostbite motoren skalerer særdeles bra ved klokkehastighet. Da er ytelse per klokk viktig. Dette ser man på noen baner i BF3. 62 -85 fps fra 3,2 ghz til 5 ghz...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Frostbite motoren er jo ikke lettkjørt, ofte litt tyngre å kjøre enn det man får tilbake for det. :)

 

Jammen bra dette er essense engine da og ikke frostbite ;)

 

Også er ikke akkuratt 50fps et must for dette spillet da du ikke trenger snap decisions for å si det sånn. 35-40 går strålende i et strategispill som dette(selvom 50 er bedre)

Lenke til kommentar

Kjører selv dette spillet med:i7 3770k @ 4.6GHzEVGA GeForce GTX 780 Superclocked w/ ACXGPU Clock Offset +100MHz og MEM Clock Offset +400MHzJeg ligger for det meste over 50FPS, får litt lav FPS noen ganger i Benchmark testen, men blir vel bedre med nye drivere.

 

du kan umulig kjøre det på max grafikk med 50 fps. oppløsningen du kjører på nevner du heller ikke. jeg sitter selv på 780gtx i sli med en i7 3820 på 4;4ghz. og når jeg skrur alt på ultra kjører det sirup. og da er det 1920x1024.

har 3 skjermer og fyrte det opp på 5780x 1080. og spillet va totalt uspillbart med alt på maks.. enten har dem gjort dårlig jobb med opptimalisering eller nvidia trenger nye drivere. uansett så er det ikke mye forskjell i grafikk fra coh1;så skjønner ikke hvorfor det skal kreve så mye

Lenke til kommentar

Naa maa det ogsaa nevnes at dette spillet ikke stoetter SLI & de har heller ingen planer om aa stoette SLI, saa hvorfor i all verden det skulle testes med SLI naar man vet paa forhaand at det ikke blir noe bedre uansett er jo bortkastet tid spoer du meg. :)

 

Regner med dere ikke har veart paa forum eller lest gjennom tiden hva dev's har sagt anngaaende dette temaet, ellers hadde dere sikkert spart dere for dette. hehe

 

Men uansett, dritkjipt at de slipper ut et spill som jeg og mange andre ikke kan maxe fordi vi siter med et SLI oppsett, noe som skulle gjort det saa mye bedre, men neida... grrr

 

Bror min kjoerer forresten spillet med alt max og gjennomsnitt paa 65fps (titan kort vel og merke som ikke er SLI hehe)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Burde forholdt dere til 6xx serien til Nvidia. 770 og 760 har fortsatt betadrivere (hvorfor er ikke 780 med?).

 

Selvfølgelig vil 7970 og 7950 yte bedre.. all kraft er melket ut av kortene av drivere siden det er "gamle" kort nå.

Så med mindre spillet har et ekstremt krav til 3gb vram, så burde ikke forskjellene mellom toppkort være så store.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...