Gå til innhold

Sniktitt: Sony pusser opp RX-familien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RX100 mk2 frister irriterende mye! Ser ingen konkurrenter i kategorien "superkompakt allround". Vippeskjerm og blitssko er jo to nyttige oppgraderinger og siden det 99 % sikkert er snakk om bladlukker (og synk på alle lukkertider), gir dette mange nye bruksområder i forhold til forgjengeren.

Lenke til kommentar

RX100mk2 er en veldig snasen sak. Hvis det hadde vært tilgjengelig som moderat støv/støt/sprut-sikkert uten å legge alt for mye på seg så hadde jeg handlet på flekken.

 

Det er interessant å droddle med hva Sony kunne ha fått til med søker-systemet fra Fuji x100s, eller med en større bildebrikke (RX10 med crop sensor?)

 

Jeg tror ikke at dette ville ha vært samme kamera med et f/0.8-f/2.8 objektiv. Kanskje et interessant kamera for seg, men ikke lengre en RX100. De greier tydeligvis å lage et relativt kompakt høykvalitet kamera med relativt stor sensor fordi de ofrer blenderåpning på tele.

 

-k

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Unnskyld min uvitenhet, men dette fremstaar som et helt nytt kamera.

Mulig RX100 vil holde seg i pris da i forhold til oppfolger?

Jeg tror at det er en strategi for å:

1. Bli kvitt evt restlager

2. Utnytte evt produksjonsutstyr fra gammel modell

3. Splitte markedet: kunne selge en modell til lavere avanse (uten å ødelegge for profitten fra de som "må" ha det siste)

 

Jeg tror ikke at Sony tenker å selge RX100 spesielt lenge. Det er veldig mye overlapp mellom modellene, og jeg synes det ikke framstår som et "helt nytt" kamera, eller at RX100 henvender seg til entusiaster som vil ha #2, mens RX100M2 henvender seg til kresne amatører (som PR har hintet om).

 

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...