Gå til innhold

? Macintosh var en elendig datamaskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På hvilken måte da? Mac i dag er jo en av de beste PC-ene du kan få tak i. Utrolig bra arkitektur, flott design og veldig bra ytelse.
Mac er helt OK, men selges som varemerke, ikke som pc.

 

Andre kjøper det som varemerke, andre kjøper det på grunn av sine preferanser. Sånn er det med folk som kjøper Asus og Samsung-PCer også. Jeg kjøpte Mac fordi jeg liker designet, tastaturet, touchpaden og at den kommer med OSx. Sammenlignet med en selvbygd PC. så er den helt OK når det kommer til spesifikasjoner, men når du sammenligner mac (air, book pro, pro, iMac) med lignende produkter så merker du fort at Mac er overlegent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
På hvilken måte da? Mac i dag er jo en av de beste PC-ene du kan få tak i. Utrolig bra arkitektur, flott design og veldig bra ytelse.
Mac er helt OK, men selges som varemerke, ikke som pc.
Andre kjøper det som varemerke, andre kjøper det på grunn av sine preferanser. Sånn er det med folk som kjøper Asus og Samsung-PCer også. Jeg kjøpte Mac fordi jeg liker designet, tastaturet, touchpaden og at den kommer med OSx. Sammenlignet med en selvbygd PC. så er den helt OK når det kommer til spesifikasjoner, men når du sammenligner mac (air, book pro, pro, iMac) med lignende produkter så merker du fort at Mac er overlegent.

 

På hvilken måte er Air bedre enn Samsung Series 9 / Asus Zenbook osv?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Den koster mer. Og alle vet jo at pris <--> kvalitet riight.

 

Stemmer vel ikke helt. Iphone 5 er en av dyreste mobilen på markedet.Men i en fersk test også den tregeste. Apple selger mest på design. Å det er så brukervennlige maskiner att selv en uten peiling kan bruke den. Altså maskin for amatører! grei ytelse for hylle vare å være men bruker du like mye cash på en pc så er den minst like bra hvis ikke bedre!

Lenke til kommentar

Stemmer vel ikke helt. Iphone 5 er en av dyreste mobilen på markedet.Men i en fersk test også den tregeste. Apple selger mest på design. Å det er så brukervennlige maskiner att selv en uten peiling kan bruke den. Altså maskin for amatører! grei ytelse for hylle vare å være men bruker du like mye cash på en pc så er den minst like bra hvis ikke bedre!

 

Har ikke lært ironi enda du?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Og her ser vi hvorfor Wozniak er Wozniak og Jobs var Jobs. Førstenvnte kunne nok laget en "bedre" PC, men han hadde ikke skapt en revolusjon. Uten det grafiske grensesnittet hadde Apple vært glemt idag. (Gitt at de andre faktorene, som Microsofts avtale med IBM, var de samme.)

 

Og nei, Macintosh solgte ikke elendig. Ingen suksess i Norge, men i USA, Sverige og Frankrike blant annet hadde de anseelige markedsandeler. (Det varte desverre ikke.) Men på verdensbasis ble de slått ned i støvlene av IBM og kloner. Jeg kan ikke se at bedre specs og ikke noe GUI hadde hjulpet.

 

De som reagerer på prisene bør huske på at når IBM PC ble lansert kostet den over 40 000 også. (Sjefen min hadde en, den sto på gulvet under skrivebordet hans.) En studievenninne fikk en toppspekket IBM AT til sitt prosjekt (Den hadde utrolige 8 Megabyte RAM!) og den var verd over 70 000 i 1986.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Haha, jeg lo godt av den :)

"En av de beste PC`ene du kan få tak i."

Det var dagens.

Du må gjerne le, unge mann. Men jeg er fatisk meget godt fornøyd med mine Mac'er idag. Og jeg har hatt en del, både Mac og andre PC siden jeg kjøpte min første hjemmecomputer i 1984. Jeg har to ved siden av hverandre akkurat nå, den ene kjører OSX og den andre Windows 8. Og det fungerer helt utmerket begge deler til mitt bruk. (Webdesign, applikasjonsutvikling, spill som Battlefield 3 og Skyrim.) Raske Intel-prossesorer, nydelige skjermer med høy oppløsning, jeg ser ikke helt hvilke PC'er som skulle være bedre. (Med mindre du faktisk trenger noe helt spesielt.) Du finner kanskje billigere maskiner som også er gode, men bedre? Til hva slags bruk?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke? Hvorfor kjøper folk fine biler når de skal kjøre på norske veier i 60 km/t i snitt? Hvorfor kjøper folk god vin når man blir like full av billig øl? Hvorfor kjøper folk Levis når Dressmann-jeans koster under det halve og varer like lenge? Hvorfor kjøpe fersk fisk når man blir mett av frossenfisk? Og så videre...

 

Du må ikke forveksle behov og kvalitet. At folk flest ikke "trenger" noe gjør det ikke dårlig. Mac'en er fin til det meste av av vanlige folks bruk.

 

Og skal du bare surfe på net så får du en ny iMac til 10 000, og en MacBook Air til under 8000. Du behøver ikke bruke 20 000 for å få deg en Mac.

 

Geir :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...