Gå til innhold

Windows får full støtte for 3D-printere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De som skaffer en 3D-printer er ikke "folk flest".. Totalt unødvendig før om noen år. "Folk flest" hadde heller ikke printere da de første PC'ene kom.

 

Uansett så viser jo dette at Microsoft er engasjerte og vil at denne teknologien skal skyte fart raskere enn den ville gjort med "normalt" tempo. Nå må vi bare vente til de begynner med massive reklamekampanjer og setter lave priser på printerne så kanskje "folk flest" vil kjøpe dette. Tror dog de fleste velger å gå på butikken istedet for å knote med dette :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som skaffer en 3D-printer er ikke "folk flest".. Totalt unødvendig før om noen år. "Folk flest" hadde heller ikke printere da de første PC'ene kom.Uansett så viser jo dette at Microsoft er engasjerte og vil at denne teknologien skal skyte fart raskere enn den ville gjort med "normalt" tempo. Nå må vi bare vente til de begynner med massive reklamekampanjer og setter lave priser på printerne så kanskje "folk flest" vil kjøpe dette. Tror dog de fleste velger å gå på butikken istedet for å knote med dette :)

 

Nja ikke så sikker, stapper plastik i printeren og trykker "Print ut"

Hvis printer-prisen havner rundt 5000 kr for en god maskin og du finner andre billigmaskiner for 2000 kr så tror jeg dette blir utbredt ganske så fort. Masse rart jeg kunne tenkt meg å printe ut.

Lenke til kommentar
Det er vel for at NSA skal kunne få en varsel med en gang du prøver å printe ut en pistol i 3D.
La oss si at de faktisk gjør det, er det galt? Jeg mener det ikke er det. At det er så lett tilgjengelig for alle er faktisk farlig.

 

Vel i USA har det ikkje så mykje å si, når kva idiot som helst kan få tak i eit håndvåpen

Lenke til kommentar
Det er vel for at NSA skal kunne få en varsel med en gang du prøver å printe ut en pistol i 3D.
La oss si at de faktisk gjør det, er det galt? Jeg mener det ikke er det. At det er så lett tilgjengelig for alle er faktisk farlig.

 

Poenget er vel at alle blir mistenkeliggjort uten å ha gjort noe som helst.

Lenke til kommentar
Det er vel for at NSA skal kunne få en varsel med en gang du prøver å printe ut en pistol i 3D.
La oss si at de faktisk gjør det, er det galt? Jeg mener det ikke er det. At det er så lett tilgjengelig for alle er faktisk farlig.

 

Jeg tror egentlig folk flest gir faen i om det er farlig, de liker ikke og bli overvåket.

Lenke til kommentar

En vanlig utskrift har man fra tid til annen bruk for selv om det ikke er alle som har egne skrivere

 

Hva skal man da med egen privat 3Dskriver .

jeg forstår at den kan være artig i begynnelsen men etter hver har man jo så mange ting at man enten har gått lei eller må begynne å kaste ting

 

Hvis poenget er å lage egne reservedler så er det greit nokk men det blir dyre reservedler .

 

 

 

Lenke til kommentar
Det er vel for at NSA skal kunne få en varsel med en gang du prøver å printe ut en pistol i 3D.
La oss si at de faktisk gjør det, er det galt? Jeg mener det ikke er det. At det er så lett tilgjengelig for alle er faktisk farlig.

 

En hammer er lett tilgjengelig for alle, kan kjøpes av alle uten mistanke, og kan brukes til å slå ihjel. Er det farlig?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Les "1984" og spør deg selv hvor langt det er 'greit' å gå. All overvåkning i den boken kan begrunnes med å skape trygghet for befolkningen, men vil du ha et slikt samfunn? Hvor går grensen?

 

Det er vel den frie vilje som er problemet. Du kan faktisk ta valget om å gå ut og stikke ned noen på gata. Noe som vil ha konsekvenser for både deg og andre. Da er det er vanskelig å stoppe noen før de har gjennomført forbrytelsen. Tenk om det er et barn som blir drept? Vil du at barn skal dø? Nei, så klart ikke.

 

Så hvorfor ikke ta problemet ved roten? I fremtiden kan vi f.eks få et implantat i hjernen som blokkerer uønskede tanker og impulser. Litt som mental hardware anti-virus hvor signalsignaturen til slike uønskede ting er lagret og gjenkjennes før en elektrisk impuls på rett sted blokkerer det. Da kan vi endelig få et liv fritt for kriminalitet, depresjon og mentale lyter. Et perfekt og lykkelig tannhjul i samfunnsmaskineriet.

 

Kanskje tilogmed koble det opp slik at vi får et endorfinrush hver gang vi betaler skatt eller stemmer på Arbeiderpartiet? Er jo bedre det enn som i dag hvor folk får et kick ut av ting som er direkte skadelige for fellesskapet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...