Gå til innhold

Guide: Bitcoin (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takket være denne artikkelen har jeg endelig satt meg ned og startet mining. Takk!

Joinet tyske BitMinter, og tror jeg har gjort alt riktig.

Den står i alle fall og prosesserer.

 

Testet den kalkulatoren og den sier ca 5.45$ i måneden!

Hahaha, snakker om tapsprosjekt!

 

Har et nVidia 670, og prosesserer 65.93 Mhps... Ganske ræv vil jeg tro.

Endret av Dr. Mobius
  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.alloscomp...coin/calculator

 

På den nettsiden kan dere se hvor mye dere får pr måned (eller pr uke)

.

La Difficult Factor og Exchange Rate stå, så endrer du på Hast Rate til det du får i mining programmet.

 

Med mitt 7970 fikk jeg 540, så da får jeg:

vxsmkn.jpg

 

aner ikke hvor mye av de går til strøm.. :p

Hvis PC'n står og trekker 100% ressurser i en hel måned så er det jo en vesentlig mengde strøm som går med, Jeg har ikke noen stor formening om hvor mye som trekkes max. men hadde vært interessant og sett en utregning på det. Ca. 250kr pr.måned er jo ikke akkurat mye, spesielt ikke dersom mesteparten forsvinner i utgifter.
Lenke til kommentar

Litt dårlig timing å komme med denne artikkelen på midtsommeren. I vinternorge har vi behov for varmen og det vil være direkte lønnsomt å fyre med skjermkort for alle som vanligvis fyrer med olje, parafin og ved (også hvis man hugger "gratis" i egen skog fordi man kan selge den hugde veden man sparer på å fyre mer elektrisk). Ved strømfyring (panelovner/varmekabler) går det i null. Har man derimot varmepumpe vil man tape på å varme huset med skjermkort.

 

Jeg har ikke noe dugelig maskinvare å grave etter digitale mynter med, (det beste er bare et Radeon 4870), så jeg donerer heller bort maskinkraften til ulike Boinc-prosjekter. Om vinteren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Desverre så er det ikke så mye å hente i skjermkort lenger.

 

Svensk firma som "lover" å levere ASIC maskiner i september / oktober kncminer.com

 

Har ett par av dem i bestilling, og det blir spennende tider.

 

Så ikke at man kunne betale for Extra med bitcoin, nå ble jeg litt ekstra glad her :)

Endret av Variable
Lenke til kommentar

Takket være denne artikkelen har jeg endelig satt meg ned og startet mining. Takk!

Joinet tyske BitMinter, og tror jeg har gjort alt riktig.

Den står i alle fall og prosesserer.

 

Testet den kalkulatoren og den sier ca 5.45$ i måneden!

Hahaha, snakker om tapsprosjekt!

 

Har et nVidia 670, og prosesserer 65.93 Mhps... Ganske ræv vil jeg tro.

 

Bruk cudaminer isteden, så skal du klare 200~

 

Samt er litt bedre kalkulator - http://www.bitcoinx.com/profit/

Endret av Variable
Lenke til kommentar

Reklame over hele artikkelteksten som man må betale for å fjerne? bye-bye tek.no artikler.

 

Har fulgt med på bitcoin siden starten og tittet innom med jevne mellomrom men det har alltid vært momenter som har fått meg vekk fra tanken igjen. Forøvrig interesant at mennesker verden over er villige til å arbeide og bruke kostbare ressurser for å "grave opp bitcoins" til en elendig månedslønn. Å klare å gå i pluss for en sluttbruker på dette er et regnestykke jeg gjerne skulle sett.

 

Dette vil kun være lønnsomt for noen få som vil sitte igjen med pengebingen til slutt, som alle andre bruker ressurser på å skaffe til veie for dem. Same old, same old.

 

Jeg ville heller brukt ressursene på non-profit or not at all, fremfor å gjøre andre rike.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Desverre så er det ikke så mye å hente i skjermkort lenger.

 

Svensk firma som "lover" å levere ASIC maskiner i september / oktober kncminer.com

 

Har ett par av dem i bestilling, og det blir spennende tider.

 

Så ikke at man kunne betale for Extra med bitcoin, nå ble jeg litt ekstra glad her :)

Slike ASCI maskiner er egentlig bare tull.. De blir utsatt heletiden, helt til de er "ubruklige" så blir dem solgt. Men da er verdien såpass lav (ellers så har det kommet såpass mange ASCI maskiner at det ikke er noe særlig lønnsomt..).. Men hadde du fått tak i en sånn maskin i starten, så hadde du fort tjent en del :p

Lenke til kommentar

Slike ASCI maskiner er egentlig bare tull.. De blir utsatt heletiden, helt til de er "ubruklige" så blir dem solgt. Men da er verdien såpass lav (ellers så har det kommet såpass mange ASCI maskiner at det ikke er noe særlig lønnsomt..).. Men hadde du fått tak i en sånn maskin i starten, så hadde du fort tjent en del :p

 

ASIC.. Det vil komme mer og mer nå, men om de er kost effektive er noe annet.

Er ikke bare mining det er penger i, du har alt coins, aksjer, investeringer osv.

 

Høy risiko :)

Lenke til kommentar
Reklame over hele artikkelteksten som man må betale for å fjerne? bye-bye tek.no artikler.

Kun på ekstra-artiklene. Ekstra er bokstavelig talt ekstra sammenlignet med før. Ekstra-artiklene er resultatet av et ekstra årsverk. Man får det samme gode gamle som før, med like mye eller lite reklame som før. Men det føles sikkert mer bittert å vite at det nå finnes artikler man må betale for i stedet for å ikke vite at den samme artikkelen ikke ville blitt skrevet uten det ekstra årsverket.

 

Har fulgt med på bitcoin siden starten og tittet innom med jevne mellomrom men det har alltid vært momenter som har fått meg vekk fra tanken igjen. Forøvrig interesant at mennesker verden over er villige til å arbeide og bruke kostbare ressurser for å "grave opp bitcoins" til en elendig månedslønn. Å klare å gå i pluss for en sluttbruker på dette er et regnestykke jeg gjerne skulle sett.

Hvis forutsetningene ligger til rette er det en enkel sak. For nordmenn kan dette regnestykket være relevant:

 

- Vedfyring om vinteren: tilsvarende 100 øre/kWh (avhengig av vedpris og ovnens effektivitet)

- Fyring med strøm (om det er panelovner eller CPU med bitcoinmining er egentlig irrelevant): 80 øre/kWh. I vinter var jeg nede i 45 øre/kWh inkludert nettleie. Vanligvis ligger det mellom 50 og 100. 80 øre er en anslått gjennomsnittlig vinterpris.

 

Merk at det ikke er alltid forutsetningene ligger til rette så man bør selvsagt ta en løpende og mer nøye lønnsomhetsvurdering. Mining-inntektene beløper seg fra milliøre til over 10 øre/kWh avhengig av maskinvare. Ved gir til sammenligning null mining-inntekter.

 

Dette vil kun være lønnsomt for noen få som vil sitte igjen med pengebingen til slutt, som alle andre bruker ressurser på å skaffe til veie for dem. Same old, same old.

Mining-gruppene tar 2-3% i transaksjonsgebyr. Kanskje urimelig høyt sammenlignet med jobben de gjør, men jeg vil ikke si at de stikker av med hele potten akkurat.

Lenke til kommentar

Simen1:

Etter mange år med FAH vet jeg godt at man ikke kan sammenligne slikt direkte med fyring. Da skulle man plassert miningmaskiner på samme lokasjoner som varmeovner osv. rundt om i huset og hvem gjør vel det. I tillegg kan man diskutere effektiviteten til man blir grønn men selv en varmevifteovn gjør jobben bedre uansett.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Beste måten å drive dette på er jo selvsagt om man snylter på andres utstyr og lar andre betale selve driftskostnadene, noe jeg ikke tviler på at faktisk mange gjør, men det er jo ytterst tvilsom praksis. Om man gjør slikt så ligger definitivt muligheten der til å tjene annet enn lommerusk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...