Gå til innhold

Twitter-kart viser hvilken smartmobil som er mest brukt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og alle disse overvåkede posisjonsdataene ligger fritt tilgjengelig. Folk tar skremmende lite hensyn til eget personvern. Her kan tyver lett se hvilke hus de kan finne iOS og Android-telefoner i.

Nja. så si alle har vel en smart tlf nå..

Tipper 99% av husene rundt om kring har noe mer verdifult enn en telefon uansett..

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Og alle disse overvåkede posisjonsdataene ligger fritt tilgjengelig. Folk tar skremmende lite hensyn til eget personvern. Her kan tyver lett se hvilke hus de kan finne iOS og Android-telefoner i.

 

Har du testet kartet? Man ser jo ikke adressen på hvor mobilen er i det hele tatt. Ikke kan du zoome inn på et detaljert nivå slik at du kan finne huset og mobilen...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merko: Ergo er telefontyverier noe som tilhører fortiden?

 

Kimme: Jeg har testet kartet og ser lett gatenavn, svinger og hvem av naboene mine som har Android og iOS, og det stemmer. Det er sikkert verre med folk som bor i blokk, ved bussholdeplasser og sånt, men i et villastrøk med god avstand mellom husene er det lett å se enkeltvise gateadresser når man har et annet kart ved siden av.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Merko: Ergo er telefontyverier noe som tilhører fortiden?

Telefontyveri tilhører fortsatt gatetyveri, og da er vel dette kartet ingen trussel. Ingen tyv med respekt for seg selv bryter seg inn i et hus og sier seg fornøyd med telefon.

 

Der har man TV, Hi-Fi, PC, nettbrett og andre tekniske duppeditter. I tillegg til alle andre verdigjenstander som smykker, malerier og annet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kartet var stilig (og lokasjonen sier vel bare om hvor telefonen befant seg i det øyeblikket man twitret, ikke hvor eieren bor). Men fargevalget kunne vært mer gjennomtenkt. Ikke akkurat enkelt å skille på "Blackberry" og "others". For eksempel turkis og gul kunne ha vært greie valg for å øke synligheten.

Lenke til kommentar

Merko: Ergo er telefontyverier noe som tilhører fortiden?

 

Kimme: Jeg har testet kartet og ser lett gatenavn, svinger og hvem av naboene mine som har Android og iOS, og det stemmer. Det er sikkert verre med folk som bor i blokk, ved bussholdeplasser og sånt, men i et villastrøk med god avstand mellom husene er det lett å se enkeltvise gateadresser når man har et annet kart ved siden av.

 

Snakker du om? Du ser jo ikke alle veier, eller hus. Prikkene er jo bare sånn ca.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...