Gå til innhold

Europa truer Google med store bøter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

150.000 euro i bot? Om de legger på 4-5 nuller så blir de kanskje tatt alvorlig av Google.Og hvordan kan en journalist kalle det de nå truer med "store bøter"?http://www.youtube.com/watch?v=jTmXHvGZiSY

Eller de kan sette den til prosenter av antatt verdi, da kan ikke Google trikse med tall heller, 30% av antatt verdi burde virkelig svi.

 

Men da burde en 50% av antatt verdi bot skrives ut til NSA også.

Lenke til kommentar

Dette er bare noe EU gjør for å vise at de "bryr" seg om personvern. Når vi ser på alle ting som har blitt gjort for å skrenke inn personvernet så er det tydelig at dette bare er skuespill for å legitimisere noe annet. Hey vi skriker litt om at personvernet er dårlig her så kan vi gjøre det enda dårligere der... Bra taktikk :)

Lenke til kommentar

Ett par som kom meg i forkjøpet, men det med personvern tror eg EU/EØS skal være veldig rolige om.

 

Men nå er det sånn i denne verden. EU tror de eiger alt, som feks når de tvinga MS til å endre produktet sitt fordi de var markedsledende.

 

For så å likevel bøtelegge de for å ikke gjøre det. Hadde jeg vært MS så ville jeg gjort noe drastisk tilbake, men det er ikke så enkelt sikkert. Tap av inntekt er vel verre en å endre produktet.

Lenke til kommentar

Det er mye bra Google gjør for utvikling og teknologi, men jeg synes de tar seg litt vel til rette med å "stjele" personvernsopplysninger. Jeg vet at de hadde ikke kommet så langt om de ikke hadde "jukset" litt.

 

Ellers vil jeg jo si at det finnes ikke værre overvåkning enn DLD osv, da er man ihvertfall ikke trygg på at personopplysninger ivaretas. Offentlige databaser med informasjon er som kjent skandale, altinn.no feks.. når man ikke får til en så enkel tjeneste, da bør man heller ikke tenke på andre enda mer sårbare personvernsopplysninger.

Lenke til kommentar

Typisk. Dem vil ut å slåss med google som er den mest greie gutten i gjengen.

Google liker at folk tror dette, og kan også være "grei" så lenge de tjener på det.

I det øyeblikket de er tjent med noe annet er de mist like kyniske som Apple, Microsoft, etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...