Gå til innhold

Slik lager de noen av verdens beste kabinetter (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Den lunsj alarmen minte meg om 666 alarma... *finne på spotify*

 

Tror dette er noe "asiatiske greier". Jeg har nettopp jobbet på en fabrikk i India i lengre periode, det er samme greiene, noe som minner om en luftvernsirene rundt lunsjtider :-)

 

Det er ihvertfall ingen som kan si de ikke fikk med seg at lunsjen var over..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Interessant artikkel! :D Flere av disse!

 

Men skulle gjerne ha sett litt av kontorer, lunsjrom osv. Kanskje også hvor de designer kabinettene!

 

 

Ikke lag 3000000 bittesmå forskjellige videoer, dere har da folk som kan ordne sammen en enkel foto reportasje?

Synes ikke det var noe i veien med dette, fungerte veldig bra ettersom du fikk se klipp som var relevant til hva du leste der og da. Problemet her var at det bufret hele tiden, og det er ikke tilkoblingen sin feil!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Litt overrasket over at det var såpass mye manuelt arbeid, og at ikke mer ble gjort av stanssemaskin-aktige produktet.

 

AtW

 

Siden jeg begynner å dra på åra så har jo fått med meg litt hvordan det fungerer i india og asia, så dette overrasker meg ikke i det hele tatt.

 

Det jeg savner på bildene er hvor mange managere det er pr arbeider for å vise den totale inneffektiviteten.

 

Men det er slik at når arbeidere er billig og lever på en bolle ris, så gidder man ikke å automatisere slik vi gjør i norge. Det er hvertfall mitt inntrykk.

Arbeidere har ofte ikke lov til å tenke selv og alle behandles som roboter. Arbeiderne er avhengig av ekstremdetaljerte nedskrevne prossedyrer for å gjøre de helt enkle ting.

Det å spørre om noe er nederlag, og gjør man noe som ikke er beskrevet i prosessen så får man sparken. Veldig hierarkisk.

 

Vi nordmenn klarer overhode ikke forestille oss at det er slik, så det er jo omtrent rasistisk å si dette - men det nå slik det er, og dette blir man også fortalt på kurs som skal forberede oss nordmenn på å jobbe med outsourcing.

 

Det interessante er jo at disse arbeiderne er mye dyrere enn kinesere, og det beste - kinesere er dobbelt så inneffektive. Men det gjør jo ingenting når de får en bolle ris i mnd til betaling. Penger er det som styrer.

Lenke til kommentar

Vi måtte jo skyte inn at dette virket litt ensformig. Hvorfor roterte ikke arbeiderne mellom stasjonene? Argumentet vi fikk tilbake var sikkerhet. Arbeidplassen er full av tunge maskiner som klemmer, bøyer og kutter. Ved å holde seg til én jobb og én maskin, var det mindre sjanse for at noen skulle gå i surr og skade seg selv eller andre, fikk vi vite.

 

Et merkelig argument.

Her i Norge vil man jo rotere nettop for unngå uoppmerksomhet når jobben blir for kjedelig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...