Gå til innhold

Microsoft dropper nettkrav og bruktsperre i Xbox One (XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var på tide. Da er jaffal noko av det negative borte. Nå står det bare på om Kinect er nødt å være tilkobla for å spille spill da det forsatt er eit onde eg vil velge bort om eg skal kjøpe konsollen. Di kan gjerne la oss sjølv velge om vi vil kjøpe Kinect, så kjem prisen ned på PS4 nivå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

.. og dermed dropper man de tingene som faktisk kunne ha gjort at Xbox One tok konsollkonseptet et steg videre. Fri deling av spillbiblioteket med venner og det å slippe å ha i plata for å finne fram noe tilfeldig fra spillarkivet.Dersom det heller hadde vært tilgjengelig for oss som faktisk har konsollene koblet til internettet kontinuerlig, men at featurene forsvant dersom jeg ikke hadde hatt kontakt med Live på 24 timer, så hadde det vært vesentlig mer fornuftig.

 

Men "folket" vil ikke ha det....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

.. og dermed dropper man de tingene som faktisk kunne ha gjort at Xbox One tok konsollkonseptet et steg videre. Fri deling av spillbiblioteket med venner og det å slippe å ha i plata for å finne fram noe tilfeldig fra spillarkivet.

 

Dersom det heller hadde vært tilgjengelig for oss som faktisk har konsollene koblet til internettet kontinuerlig, men at featurene forsvant dersom jeg ikke hadde hatt kontakt med Live på 24 timer, så hadde det vært vesentlig mer fornuftig.

 

Prisen å betale for fri deling var for stor, rett og slett.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Mye bedre.... men jeg bryr meg ikke om det med Kinect greiene, slik som de over meg klager over. Det er ingen stor deal

 

Enig, hvis de noen gang skal lykkes med kinect, er de nesten nødt til å bundle det med konsollen, slik at spillutviklere kan vite at alle på den plattformen vil få samme opplevelse. Dessuten virker den jo litt spennende rent teknisk sett. Håper at det fremdeles er mulighet for å slippe disc på alle spill, dvs at alt også er tilgjengelig digitalt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva? 1. april?

 

Så, betyr dette at alle som forsvarte always online, "infinite cloud", "family sharing" og ingen diskbytte vil avbestille?

 

Det er tross alt en grunn til at Microsoft går inn og fjerner DRM. Det var svært få som syntes at digital deling, cloud og ingen diskbytte ikke var verdt alle restriksjonene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

.. og dermed dropper man de tingene som faktisk kunne ha gjort at Xbox One tok konsollkonseptet et steg videre. Fri deling av spillbiblioteket med venner og det å slippe å ha i plata for å finne fram noe tilfeldig fra spillarkivet.Dersom det heller hadde vært tilgjengelig for oss som faktisk har konsollene koblet til internettet kontinuerlig, men at featurene forsvant dersom jeg ikke hadde hatt kontakt med Live på 24 timer, så hadde det vært vesentlig mer fornuftig.

 

Må si meg enig!

 

Jeg er faktisk litt skuffet over at MS ikke sto ved sine ord, og gjorde det de sa de skulle gjøre. Har alltid tatt MS som et selskap som står for hva de sier, og dette er ikke å gjøre det.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

.. og dermed dropper man de tingene som faktisk kunne ha gjort at Xbox One tok konsollkonseptet et steg videre. Fri deling av spillbiblioteket med venner og det å slippe å ha i plata for å finne fram noe tilfeldig fra spillarkivet.Dersom det heller hadde vært tilgjengelig for oss som faktisk har konsollene koblet til internettet kontinuerlig, men at featurene forsvant dersom jeg ikke hadde hatt kontakt med Live på 24 timer, så hadde det vært vesentlig mer fornuftig.

 

Trooooooll :p

Lenke til kommentar

Syns det er knakende bra av microsoft å høre på kundene sine. De svetter nok en del etter å ha investert så mye i en konsoll som nesten ingen ser ut til å ville ha.

 

de har endelig sluttet å oppføre seg som sadistiske verdiløse hunder, de har tatt menneskerettighetene i fokus og fjernet lenkene på konsollen

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spennende å se om endringene likevel har kommet for sent - i etterkant av at Xbox One stort sett har blitt dømt nedenom og hjem igjen. Virker som om de fleste allerede har bestemt seg for hvilken konsoll de kommer til å skaffe seg. Selv "valgte" jeg PS4 før begge ble annonsert, stort sett grunnet Xbox Live-tillegget. 2 år med å betale for Live holdt for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...